Inlägg från: Tjocksmock |Visa alla inlägg
  • Tjocksmock

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

HejHej!
    Jag är ny här, även om jag har läst tråden ett tag. Jag var på bedömning på Sophiahemmet idag och ska opereras den 16/8! Jag behöver gå ner 8 kg innan dess, med valfri metod. Alltså inget flyt-tvång. Det är så spännande!

• Tjocksmock
    Svar till FMEmbla:
    Jag ringde vårdslussen den 23/3. Samma dag ringde jag Sophiahemmet (Stockholm) och fick en tid för bedömning 7/5. Opereras den 16/8 med betalningsförbindelse från Västra Götalandsregionen. Så det känns som det har gått väldigt fort fast semesterperioden kom emellan. Lycka till!
  • Tjocksmock

FMEmbla: Nej, det var inga problem. Jag har inte gått via vårdcentralen så jag har ingen remiss. Jag ringde vara vårdslussen, och sedan till Sophiahemmet och bokade tid. Sedan vårdslussen igen (blev kopplad till Borås) och de skickade en betalningsförbindelse. Sedan var det klart! Nu har jag i och för sig ett BMI på 50, så jag vet inte om det spelade någon roll i det hela. Men jag upplevde det som väldigt enkelt och smidigt.

• Tjocksmock

Någon som vet om man kan ha kvar sin hormonspiral i när de opererar? Jag glömde fråga när jag var uppe på Sophiahemmet för bedömning?

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)