Inlägg från: FlikkanZombie |Visa alla inlägg
  • FlikkanZombie

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Lycka till ni som ska opas och grattis till er som har fått optid!
    Jag har blivit godkänd och väntar nu på en optid, men väntetiden kan vara upp till ett år så jag tar det lugnt och väntar, ingen brådska här inte *s*

~Saga Elina & Lowa Maria~
  • FlikkanZombie
    Davidoff1975 skrev 2010-08-03 15:53:31 följande:
    Nån från Västerås med i den här tråden?
    Jag bor i västerås, fast jag är ganska anonym härinne är godkänd för op men kön här är hemsk så jag får vänta ett år till.
  • FlikkanZombie

Imorgon ska jag ringa Ersta och höra ifall jag får flytta min remiss dit.
    Jag är ju godkänd för operation men att vänta i nästan 2 år, ja..det blir tufft. Så jag ska höra vad som säger när jag ringer om det ens går att bli flyttad från Västerås när dom inte har ett samarbete.
    Jag kan mycket väl tänka mig att betala både resor o boende själv.

Hoppas hoppas hoppas....

• FlikkanZombie
    Davidoff1975 skrev 2010-09-06 17:25:11 följande:
    har du fått ngt svar från Ersta?
    Ja, pratade med en jätte trevlig tjej på kirurgen och hon sa att det är upp till vårat landsting om vi kan bli opade där. Det blir ju landstinget som betalar, vet inte riktigt vart jag ska ringa men jag tänkte höra med kirurgmottagningen här i Västerås om dom vet. Enligt henne jag pratade med så är det 2 månaders väntetid för att träffa läkaren och efter det mötet så är det 2-3 månaders väntetid för operation. Klart kortare tid än här i Västerås så jag hoppas på att jag kan flytta min remiss.
  • FlikkanZombie
    FlikkanZombie skrev 2010-09-06 18:13:17 följande:
    Ja, pratade med en jätte trevlig tjej på kirurgen och hon sa att det är upp till vårat landsting om vi kan bli opade där. Det blir ju landstinget som betalar, vet inte riktigt vart jag ska ringa men jag tänkte höra med kirurgmottagningen här i Västerås om dom vet. Enligt henne jag pratade med så är det 2 månaders väntetid för att träffa läkaren och efter det mötet så är det 2-3 månaders väntetid för operation. Klart kortare tid än här i Västerås så jag hoppas på att jag kan flytta min remiss.
    Nu skrev jag helt åt skogen, haha..läste fel på mina egna nerkluddade anteckningar.
    Det är 6 månaders väntetid för att träffa läkaren och 3-4 månader för operation, men det är iaf kortare tid än här i Västerås
  • FlikkanZombie
    Davidoff1975 skrev 2010-09-06 18:45:10 följande:
    låter ju lovande. ,Har du en op-remiss redan eller? Jag är bedömd och väntar på op-remiss.
    Nej jag är nog där du är, väntar på en op-remiss. Fick godkänt från Uppsala och väntar på en tid hos läkaren här.
  • FlikkanZombie

Davidoff och lowen:

Västmanlands Landsting säger blankt nej till att flytta remisser mellan landsting, men har insett att köerna är alldeles för långa så de planerar att ändå snart börja flytta folk.
    Men som det ser ut nu så vet personalen på kirurgmottagningen här i Västerås ingenting, de är de sista som får reda på någonting.
    De gör nu två operationer i veckan, men det utreds om de ska få göra tre operationer i veckan.

Jag har 75 st. före mig i kön. Med två operationer i veckan innebär det att min beräknade operation sker i juni 2011. Om dom får igenom förfrågan med tre operationer i veckan så kommer operationen ske tidigare.

Mycket att fundera på, för mig kanske det är värt att vänta då det inte skiljer så mycket mellan väntetiden på ersta och väntetiden här, men jag vet inte vilken plats ni har i kön så ni borde ringa kirurgen här och fråga.

• FlikkanZombie

Jisses vilket liv Förvånad

Jag väntar fortfarande på min optid, var på plats 75 sist jag ringde för någon månad sen, det segar men tar sig framåt iaf
    Jag skriver inte så mycket här men jag läser allt

• FlikkanZombie
    sweety88 skrev 2010-12-05 21:29:29 följande:
    Hej, hoppar in igen med en fråga då jag ska på bedömning hos kirurgen nu den 5:e januari. Ställde frågan på viktop men verkade inte hitta någon som kunde hjälpa mig.
    Jag uppfyller alla krav för en operation, MEN är rädd en sak ska stoppa det hela. När jag började på högstadiet separerade mina föräldrar, vilket slutade i ett självdestruktivt beetende. Såklart fick jag hjälp fort och gick på bup mm en lång tid och efter dt brytit dt mönstret totalt Göra illa mig i dags läget är inte frågan på tal då jag i dags läget både hanterar motgångar och mina känslor. Är alltså snart 10år sen jag gjorde dessa "dumheter" men den hårda läxan och dras med mina ärr kommer jag inte undan, hur tror ni läkaren kommer ställa sig till det?
    Jag ska såklart köra med öppna kort, men hoppas någon har enfarenhet lr åtminstonde vågar uppmuntra mig då jag är jätte nervös pga av detta!
    Jag kämpar fortfarande med mitt psyke, har fortfarande självskadebeteende, äter piller och har mina svackor. Fick diagnosen borderline med personlighetsstörning ganska nyligen men inget av det här skulle vara ett hinder för mig enligt läkaren. För jag har gjort enorma framsteg och jag jobbar stenhårt med mig själv. Har också ärr på armar och ben men ingen har ens tittat åt dom. Jag tror inte du behöver oroa dig, visst är det jätteviktigt att man är stabil i psyket men jag tror också att dom kollar extra noga så du inte har någon form av ätstörning. Lycka till! {#emotions_dlg.flower}
  • FlikkanZombie
    Stjärnan88 skrev 2010-12-05 21:27:00 följande:
    Huh humöret börjar redan svänga idag var min sista dag som rökare imorgon ska jag köra sten h¨rt då jag ska op i februari å måste sluta röka nu med en gång för att få göra den. Nån mer som e rökare som slutat pga av op som kan komma med bra tips??
    Jag har tyvärr inga bra tips, har rökt i ca 15 år och bestämde mig först för ett datum, men det blev jättestressigt när det datumet närmade sig. Så efter några misslyckade försök så slutade jag bara, rakt av. Är fortfarande rökfri och har varit det i 2 månader snart.
  • FlikkanZombie
    sweety88 skrev 2010-12-06 12:22:21 följande:
    Åh, tack så mkt!! Låter som dt ser ljust ut då iaf, men klart finns ju läkaren som lär ha sin egna åsikt av dt hela. Men jag hoppas och ber min ärlighet iaf ska väga något i läkarens ögon, mitt största hinder just nu är min vikt.
    Har du fått ett ok redan eller bara spekulerat i det? Och tack så mkt :)
    Jag har fått ok och väntar på en op-tid jag tror att det kommer gå bra för dig, absolut!
  • FlikkanZombie

Får jag också vara med i FB -gruppen? :)
    Heter Anna Löfblad om nån vill lägga till mig som vän Solig

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)