sweety88 skrev 2010-12-05 21:29:29 följande:
Hej, hoppar in igen med en fråga då jag ska på bedömning hos kirurgen nu den 5:e januari. Ställde frågan på viktop men verkade inte hitta någon som kunde hjälpa mig.
Jag uppfyller alla krav för en operation, MEN är rädd en sak ska stoppa det hela. När jag började på högstadiet separerade mina föräldrar, vilket slutade i ett självdestruktivt beetende. Såklart fick jag hjälp fort och gick på bup mm en lång tid och efter dt brytit dt mönstret totalt Göra illa mig i dags läget är inte frågan på tal då jag i dags läget både hanterar motgångar och mina känslor. Är alltså snart 10år sen jag gjorde dessa "dumheter" men den hårda läxan och dras med mina ärr kommer jag inte undan, hur tror ni läkaren kommer ställa sig till det?
Jag ska såklart köra med öppna kort, men hoppas någon har enfarenhet lr åtminstonde vågar uppmuntra mig då jag är jätte nervös pga av detta!
Jag kämpar fortfarande med mitt psyke, har fortfarande självskadebeteende, äter piller och har mina svackor. Fick diagnosen borderline med personlighetsstörning ganska nyligen men inget av det här skulle vara ett hinder för mig enligt läkaren. För jag har gjort enorma framsteg och jag jobbar stenhårt med mig själv. Har också ärr på armar och ben men ingen har ens tittat åt dom. Jag tror inte du behöver oroa dig, visst är det jätteviktigt att man är stabil i psyket men jag tror också att dom kollar extra noga så du inte har någon form av ätstörning. Lycka till!