Inlägg från: Nettan1982 |Visa alla inlägg
  • Nettan1982

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Mli79 skrev 2010-05-03 07:20:32 följande:
    Igår pratade jag med en god vän i telefon och hon började ställa frågor om vad jag kommer att sakna att äta sen när jag är OPad. Jag kunde inte komma på något sådär direkt, det jag tycker är godast är sådant jag räknar med att kunna äta efter OP. Men sen sa hon - friterade lökringar då? Faaan! Var hon tvungen att säga det? Det har varit min favoritföda under ett par månader och det lär man ju inte kunna frossa i sen. Så igår gjorde jag ett försök till att föräta mig på lökringar. Åt massor, säkert 15 st stora tjocka billiga färdigpanerade som jag friterade hemma. (doppade i bea-sås och med pommes och grillad kyckling till) Det var gott i början, men började ta emot efter ett tag. Behöver jag säga att jag har tillbringat hela kvällen och halva natten på toaletten? Tänkte att jag kunde  förstärka effekten genom att även se efter hur det såg ut när det väl var ute ur systemet igen. Mission accomplished!! Aldrig mer att jag kommer att äta lökringar igen.
    Hehe ja då får man väl gratulera till att du inte kommer sakna det! :)
  • Nettan1982
    blyg viol skrev 2010-05-15 15:41:54 följande:
    Tack för omtanken 
    Beklagar sorgen och hoppas det onda minskar snart!!!
  • Nettan1982

Jag funderar oxå ibland på om de inte gjorde om magsäcken utan bara snittade mig o sen sa att allt gått såååå bra såååå. :)
     Men som ngn skrev. Man blir brutalt väckt ur de funderingarna emellanåt... :)

• Nettan1982

Måste fråga en sak som säkert låter helt knäpp, men kanske någon annan som känner igen sig?...
    Jag gjorde op den 12/4 på Ersta och har nu tappat 30kg. Vilket jag är nöjd med. MEN... Börar känna att jag inte vill gå ner mer, känner mig benig och det känns inte som om jag kommer känna igen mig själv till sist... Sist jag vägde såhär var för 4år sedan och jag minns inte sist jag vägde under 70kg.
    Någon som känner igen sig? Antar att det är rädsla för ngt okänt men det känns väldigt konstigt...

• Nettan1982

grattis till allas tider och tappade kilon! :)

Jag har 6kg kvar till att komma till normalvikt om man räknar bmi. Jag opades på ersta den 12/4 på Ersta och har hittills tappat 33kg.
    Om jag inte går ner mer nu så gör det mig inget. Har väldigt svårt att föreställa mig som smal. Är ju typ det nu men har inte hängt med i det alls. Blir jätteförvånad när jag ser bilder på mig själv och idag gick jag in på lindex o tog med ett par byxor i strl 44. Men det var ju rätt mkt för stora. :)
    O det är klart jag är glad och så men jag vill inte bli för smal! Min rumpa är i stort sett obefintlig nu... Ngn som känner igen sig i de tankebanorna?

• Nettan1982
    frökenKAJO skrev 2010-08-25 18:46:27 följande:
    Nej. Jag tänker tvärtom, kommer inte känna mig bekväm med att vara för stor. Det handlar väl delvis om hur man sett ut tidigare (jag har ju varit ordentligt smal i perioder) samt vad man har för kroppsform!
    jo kanske... det känns så konstigt att jag känner såhär. Förstår det inte själv, för smal gick jag ju verkligen o önskade mig att vara...
  • Nettan1982

Hej alla!
    Hoppas ni mår bra nu när hösten börjar komma.
    Gjorde min op för 5mån sedan, tappat 35kg, och har gått igenom en massa olika faser. Från att äcklas över vad jag gjort mot mig själv, till glädje över att jag tagit tag i mitt liv, sorg över stora förändringar, rädsla för att man inte vet hur jag kommer se ut sen till nu, lycka över mitt nya liv. Kände ett tag att jag ångrade op för jag ville inte bli för smal men efter att ha funderat så vände det. Jag vill ju vara smal och om jag vill ha mer kurvor får jag helt enkelt ligga i på gymmet! :) O det är en sån stor skillnad. Att gå i trappor utan att flåsa ihjäl sig, att kunna bära och leka med min dotter utan att bli trött så fort, slippa skämmas om man fikar för det känns som om alla kollar och tänker att borde inte jag tänka på vad jag äter...
    Ja det har varit mkt funderingar sedan op och stora livsstils förändringar, inte bara kroppsligt... Men jag ångrar inget! Det känns som om jag fått chans till ett helt nytt liv!

Jag har tagit mod till mig och lagt upp bilder i min profil men tror jag lyckades spärra dem så att inte alla kan gå in och titta. Ni får säga till om ni vill kolla!

Grattis till er alla, tappade kilon och tider! :)

• Nettan1982
    Full av förhoppning skrev 2010-09-08 14:49:01 följande:
    jag kollar gärna
    SilverEmma skrev 2010-09-08 15:36:26 följande:
    Kan jag också få se? Behöver verkligen lite inspiration idag...
    Fixat! :)
    Ölandstokan skrev 2010-09-08 15:32:39 följande:
    Wow...gud så snygg du är i de röda underkläderna, tänk om jag oxå kommer i något snyggt en dag inget kul att gå i mormors trosor för att få plats med magarna Skäms

Bra jobbat
    Tack så jättemkt!!! :) Vad glad jag blir! De är från Hm o bara en sån sak att kunna köpa underkläder där är roligt! Det hittade jag aldrig förut utan hade sådana som... ja magen fick plats i... :)
    Du kommer garanterat att kunna ha det oxå!!!
  • Nettan1982

Tack så mkt! Vad bra man mår av komplimanger, det borde man verkligen ge folk oftare... :)

Så klart du får Bellevue! :)

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)