Stora tråden om Gastric bypass (GBP)
Hej!
Ny här i tråden, läst om allas öden o känner igen mig endel. Speciellt i kämpandet om att få en remiss.
Har själv ca 50 kg övervikt, har försökt i flera år att gå ner med hjälp av ALLA medel.
Har sökt hjälp i omgångar, men aldrig blivit tagen på allvar.
Varit hos Friskvården på uppföljning 4 ggr!!! (kanske ska tillägga att jag försöker träna minst 3 ggr/veckan)
Den läkare jag fick nu var väl mer av uppfattningen om att denna OP inte var nått att föredra.
Så jag har slitit, gråtit, diskuterat och försökt få honom att fatta hur en dag i mitt liv ser ut o känns.
Hur det är att vara helt slut i kroppen efter en dag på jobbet (jobbar som tågvärd så man går ju en del)
När jag berättade för honom om min sorg över att jag inte längre orkar spela 18 hålsgolf, utan fick nöja mig med 9 hål, då menade han på att jag blivit LAT!!!!
Jag kan hålla på i flera timmar o skriva om allt MEN i förra veckan ringde han och sa att han tänkte skicka remiss, jag har varit ner och tagit mina prover på VC som ska bifogas med remissen.
Men nu har jag en fråga... Hur vet jag att min remiss skickats och mottagits? Kan man ringa o kolla sånt???
Stå på er alla där ute, det är bara ni som vet hur ni mår och hur det känns att leva med er kropp!!
Kram Linnéa