• anli00

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

hej, fick ett tips att titta in hos er...t'nkte skicka in en egen remiss om gbp op da ingen doktor verkar vilja skicka en remiss..trots att de sager att jag platsar for en op!

Nan som gjort en gbp i ostergotland och vet vilket sjukhus man ska kontakta och skicka sin remiss?

• anli00

Lite nyfiken. Men tänkte höra om d är nån som skickat in en egenremiss o hur lång tid tog d innan ni fick når svar? Dkickade in min nu i början på den här så räknar iofs inte med att få nåt svar än på ett tag

• anli00

Hej gaddning , jag skickade in min remiss i måndags, hört efter lite o d verkar som om dom blir uppringda, men d återstår nog att se! Har du skickat in?

• anli00
    sweety88 skrev 2011-01-15 16:01:25 följande:
    Ingen aning faktiskt, han verkade väldigt anti operation och satt och ljög mig rakt upp i ansiktet trots jag uppfyllde kriterierna. Hans motivering verkade ju då vara jag var för liten, han hävdade kirurgen inte änns talade med folk som har ett bmi under 45
    hade samma problem med min lakare, han tyckte personligen inte om att man utforde sana operationer och sen tyckte han inte kvinnor som inte fatt barn skulle gora en san operation!????? det bestammer man val sjalv? sa ag orkade inte bry mig utan skickade ocksa in en egen remiss
  • anli00

Hej, har ar en till som undrar vad det ar som hander under ett gruppinfomote?
    Hur lang tid tog det innan ni fick komma pa ett sant mote efter att ni fick en remissbekraftelse?

Antar att alla varit pa ett sant mote?

Fick idag en bekraftelse pa att de ska kalla mig pa ett sant mote, men att det kommer nog droja ett bra tag innan dom gor det da det ar en lang vantelista....hoppas dock inte att det kommer droja allt for lange

tacksam om nan vill svara

• anli00
    RadarQueen skrev 2011-01-27 19:54:18 följande:
    Nu har jag varit på inskrivningssamtalet. En heldag vart det med blodprover, gruppmöte med dietist och kirurg och sedan enskilda samtal med diestist, sjuksköterska, kirurg och narkosläkaren. Och nu har jag fått det slutgiltiga ja:et  =)

Har varit så rädd att få nej, men nu när jag fått ja blir jag osäker. Har hört så mkt negativt om vad som händer efteråt och det är svårt att få info tyvärr.

Här verkar det mest handla om hur långa väntetiderna är och hur man får en remiss. Sånt är totalt ointressant faktiskt och hör inte ihop med en GBP tycker jag.
    Man maste ju fa fraga om rad nar man inte vet, alla har ju gatt igenom det man sjalv gar igenom eller vill ga igenom och fragar man inget far man inget veta oavsett eller hur! det ar ju det ett forum handlar om att prata och diskutera och hjalpa varandra....

Grattis till ditt ja forresten 
  • anli00

Okej, tack då vet jag vad d handlar, kanske man inte ska gå o hoppas allt för mkt på kallelsen heller om lång kö menas lååååång

• anli00
    TantZ skrev 2011-02-01 09:12:18 följande:
    puffar på min fråga som jag ställde för några sidor sen (har själv tappat bort vilken det ens va på)

Men.. va hos läkare på VC för en remiss och hon pratade om nya rön ang. GBP och att det har visat sig farligare än man tidigare trott.. har försökt att hitta vad dom nya rönen är men hittar inget, någon som vet här? {#emotions_dlg.flower}
    Inte hort nat sant....visst man vet ju att det finns risker, men det gor d ju med dom flesta op, sa hon inget o vad det var for nya ron da?
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)