• sarahl

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Hej på er.
    Ny här.

på onsdag skall jag till VC för att prata om operation, hoppas jag kan få hjälp, Är det någoyt jag skall tänka på att fråga?

Är det någon som drabbats av komplikationer?

• sarahl

någon som blivit nekad OP o varför. Är precis istarten o har varit hos läkaren o pratat o även hos psykologen, nu väntar nytt besök hos läkaren som förhoppningsvis då kan skriva remiss. lite skakis att de skall neka mig, har ett BMI på 42

• sarahl

Hej på er.
    jag är ny här. idag var jag på besök på VC, så nu skulle hon skicka remiss till kirurgen. Vad händer nu?

Jag skulle bli så glad att få hjälp med det här men är jätteorolig för hur min kropp skulle se ut efter viknedgång. Någon som gått från 120 o så neråt som kan visa bilder?

• sarahl

Förra måndagen var jag på Vc o läkaren skulle skicka remiss nu. Men vad händer för min del, hur lång tid kan det ta innan man blir kallad  till träff o OP

• sarahl

jag blir jätteorolig nu att jag inte får bli opererad. Kan beslut ändras efter att vårdcentralen skickat remiss? o hur fungerar vårdgarantin. jag tänkter vara hård o hänvisa till den om den kan hjälpa mig!

• sarahl

vad innebär egenremiss? om skickar till bågot annat än sitt eget sjukhus, får man betala själv då?

• sarahl

Jag skriver lite då o då i tråden.

jag funderqr nu när ni skriver om egenremisser o få remisser flyttade hit o dit. Jag bor på gotland, o här görs inga GBP operationer. Funderar nu på hur jag kan göra för att skynda på min väg till op! jag har bara varit på Vc o de skulle skicka en remiss.

vad tycker ni jag skall göra?

• sarahl

sitter o väntar på att kirurgavd ska ringa, jag ville kolla om de fått min remiss! Hoppas hoppas att hon på vc skött sig o skickat den!

• sarahl

Jag vill börja  sy mer seriöst men tycker det här med eget företag är lite läskigt, dessutom tycker jag inte att loggan jag har nu med "POSE" är så säljande! Så nu funderar jag på att byta namn igen! (hetter ju nussenusse förut)
    men att komma på nåt riktigt bra är ju supersvårt!

Det poppade upp förut att jag bor på gotland= gute o jag syr ju mest till små barn

Så funderade på GUTEplutten men hur låter det egentlgien?

• sarahl
    sarahl skrev 2011-01-05 14:00:20 följande:
    Jag vill börja  sy mer seriöst men tycker det här med eget företag är lite läskigt, dessutom tycker jag inte att loggan jag har nu med "POSE" är så säljande! Så nu funderar jag på att byta namn igen! (hetter ju nussenusse förut)
    men att komma på nåt riktigt bra är ju supersvårt!

Det poppade upp förut att jag bor på gotland= gute o jag syr ju mest till små barn

Så funderade på GUTEplutten men hur låter det egentlgien?
    sorry, fel tråd!!!!
  • sarahl

ser att ni diskuterqar kläder ovan, jag kommer så fort jag fått beviljat en OP o varit hos kirurgen, börja shoppa lite kläder i olika strl, på rea o second hand för jag vill verkligen inte gå runt i för stora kläder när jag väl går ner i vikt efter op.

på vårat röda korset har de ofta halva priset på kläder o 22.50 för ett par jeans är ju helt ok!

• sarahl

igår ringde en mycket trevlig kvinna från kirurgmottagningen på visby lassaret. Hon hade en tid för möte med överviktsenheten på onsdag den 19 januar. Jag blev superglad. sist jag pratade med dom så sa de tidigast i februari någon gång. Nu hoppas jag att det mötet går bra o att jag sedan kommer sanbbt vidare!

Men jag känner kanske att jag behöver lite mer kött på benen med info om operationen osv så jag undrar vart på nätet jag skall läsa för att få den bästa infon!

• sarahl

jag har varit på första mötet på kirurgen i förra veckan, nu väntar dietistmöte o sedan möte med opererande irurg från danderyd!

dock så har jag inte fått lämna några prover alls, de har bara vägt mätt o kollat blodtryck. Skall man inte göra det?

borde jag försöka få tag i kirurgen jag träffade o ifrågasätta det?

• sarahl
    SnuttanSnuttan skrev 2011-02-03 09:25:10 följande:
    Jag ska opereras den 9:e Mars och har gått på flyt i 10 dagar, idag är det den 11:e. Jag kör modifast och kan väl rekomendera dig att köpa OLIKA smaker. Jag har bara kört på Chokladsmaken, och är SÅ trött på den nu! (älskade den från början) Har druckit nån vanilj, men den var alldeles för sötsliskig för mig. 

Så, jag har beställt hem kaffesmak (ska köra med is = iskaffe) och chokladpudding, mest för att få lite variation på konstistensen. Chokladpudding kan man äta med sked *ser fram emot* Glad

En kopp varm buljong har varit en stor livlina på kvällarna framför tv:n. Det LUKTAR iaf mat, så jag tror att man lurar hjärnan lite där :p

LYCKA TILL!! 
    var inne o läste din blogg. Blev lite fundersam (ta inte illa upp nu) men har du blivit kodkänd för op med en vikt på 82 kg?
  • sarahl
    SnuttanSnuttan skrev 2011-02-03 12:45:06 följande:
    Nu har jag lagt ut bilder i bloggen. Behöver nog publicera dom för min egen skull, så jag minns varför jag gör det här nu igen ;) 

Se på egen risk, om jag säger så..... *gulp 
    ville absolut itne trycke till dig på något vis, vet bara så många som vägt mycket mer än dig o blivit nekade. Fast till din längd så är det kanske inte så konstigt då!

lycka till
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)