Stora tråden om Gastric bypass (GBP)
Hej! Står i kö för min op. äntligen!
Läste nånstans att man borde ringa och höra var man står i kön för att inte bli bortglömd och få sin operation sent. Är det verkligen värt att ringa? :/
Hej! Står i kö för min op. äntligen!
Läste nånstans att man borde ringa och höra var man står i kön för att inte bli bortglömd och få sin operation sent. Är det verkligen värt att ringa? :/
Är bara rädd att de ska vara sura som vanligt :D Men det är liksom... Vanligt att man frågar om köplatsen? Alltså, det är inget konstigt? :P Lider av social fobi, så jag har många nojjor över att ringa dit - speciellt eftersom de är så otrevliga!
Vill inte innan nyår eftersom sambon jobbar och jag är föräldraledig, men annars är det fritt fram! :)
Jag väger inte all för mycket så jag ska bara flyta två veckor. Leker dock med tanken att flyta längre än så. Klarar man det tror ni, när man egentligen inte måste? Kanske misslyckas man för att det inte är ett krav att flyta då.
Tack för snabba svar! Tror jag ska ringa på måndag, man längtar ju så mycket! Även fast jag inte väger jättemycket så har jag många problem kopplat med övervikten, vill må bra så snabbt som möjligt. Drömmer om att kunna springa och leka med barnen till sommaren, bara att kunna göra det är så stort!
Mm, man har nog lätt för att ge upp när det inte är tvång att man ska flyta. Får se hur jag gör. :)
Hej! Behöver lite råd/vägledning!
Min operation ska enligt vårdgarantin ske om tre veckor, alltså i mitten av februari. Ringde till mottagningen, där de sa att ingen tid alls fanns i februari. Alltså håller de inte vårdgarantin, varav jag blir uppmanad att ringa verksamhetschefen på kirurgkliniken. Sagt och gjort...
Ringer och får prata med en gubbe som inte VILLE göra något. Han vägrade hjälpa mig att åberopa vårdgarantin, eftersom han personligen inte tyckte att den rättigheten var bra. Han förstod att jag enligt lag har denna rätten, men han vägrade ändå. Han började dra upp cancerpatienter, att jag ska vara glad över att ens bli opad, att JAG INTE VILL bli opad någon annanstans. Att vi "ÖVERVIKTIGA som ska vara så pålästa tydligen inte vet någonting", eftersom han ansåg att alla andra sjukhus var sämre än hans och jag därför inte vill opas någon annanstans. JÄVLA PUCKO!
Han var spydig, elak och vägrade hjälpa mig!
Vad ska jag göra?
Shit, vad glad jag är!!! 2 år har denna resa tagit och precis nu fick jag det efterlängtade brevet! Den 7:e mars blir jag opad! :D
Annicka, SilverEmma: Tack.