Inlägg från: Ferguson |Visa alla inlägg
  • Ferguson

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Imorgon börjar fastan för mig innan operation, är tokpeppad och lycklig att få göra det!!!!

Lev livet imorgon kan det vara försent
  • Ferguson

Här i Örebrolän ska man flyta i 4 veckor innan op. Är inne på dag två och det är inte lätt för familjen =).
    Har en sambo som gjort op för ett år sen och 4 st vänner som oxå har gjort op, så lite erfarenhet ha man ju.
    Flyt på........ =)

• Ferguson
    trollbottom skrev 2011-01-04 17:04:54 följande:
    Tjohoooo nu har jag fått op.datum. 2 februari smäller det. Jag som skulle flyta fyra veckor innan kommer inte hinna det nu eftersom jag fick brevet idag och jag har inte beställt något. Panikbeställde från modifast idag så det blir att börja så fort de kommer.

Sjukt härligt, jag trodde jag skulle få vänta iaf två månader till
    Flyter på naturdiet, gott sombara den och finns billiga på tetra för ca 17:-/st på willys.
    Testa dom vetja =)
  • Ferguson
    sweety88 skrev 2011-01-13 11:13:46 följande:
    Hej, hur mkt gick ner den första veckan med flyt och allt som allt? Jag är inne på min 4:e dag och har bara tappat ett par hg, surt hoppas jag går ner mer snart då jag har 11kg och tappa
    Håller på med vecka 2 nu i flytet, vecka 1 tappade jag 6 kg. Lycka till!
  • Ferguson

Äntligen har jag fått op datum den 7 feb...så j...la trist att ha börjat med flytet 3 jan och inte fått datum förräns i fre, långa veckors väntande, men har ju lyckats gått ner 13 kg på kuppen =).

Igår körde jag tjejkompisarna till krogen och va med in, uj uj en helt ny upplevelse, fastande och nykter men roligt att dansa =), blir nog flera ggr efter op för dansa är en bra trevlig träning!

• Ferguson
    Zack o Tuvas mamma skrev 2011-01-31 16:53:59 följande:
    YES, jag fixade det! Ligger på uppvaket och väntar på att rullas upp på mitt rum. Nu äntligen börjar mitt nya liv!
    Grattis till det "nya livet", positivt att höra!
  • Ferguson
    Hera78 skrev 2011-02-01 09:15:27 följande:
    Om 1,5 timme bär det av till Stockholm och Ersta, imorgon är det äntligen dags! Har nyss skrivit ett jobbigt brev till sambon som han hittar på kudden ikväll, det känns bättre nu efter att ha skrivit det och gråtit ut en del av rädslan och oron... Håll tummarna för oss som ska opas imorgon!
    Håller tummarna!!!! God luck
  • Ferguson

Mår så gött nu, har fått op tid på måndag så fastan i 5 veckor har ett slut......... =)

• Ferguson

Hur länge efter op blev ni sjukskrivna, och om ni har ett tugnt jobb??

• Ferguson

Ikäll är det förberedelser på hemma plan inför op imorgon fm. Duscha med descutan ikväll och imorgon bitti, ge sig själv inj fagmin och packa väskan! Ipoden är laddad men musik och ljudbok... Ser fram emot imorgon!!!

• Ferguson

Jaha då var man opad i måndags, skönt att vara hemma igen med 7 st hål på magen =).
    Lycka till alla <3

• Ferguson
    cyprezz skrev 2011-02-11 10:30:03 följande:
    Har nu kommit över på andra sidan gjorde min op i måndags och ångrar de inte för fem röda. Till alla er som tvekar , go for it de e de bästa som hänt mig även om jag inte hunnit se några kg ras än . Men hela känslan e underbar. Dock har jag nog fått lite problem med min mage vad jag än dricker så verkar de bara rinna av mig dom sa man kunde bli hård i magen efter op HA inte jag inte magen kom igång snabbt.
    Måndag va en bra dag för op, kom hem i ons och min mage var inte heller hård utan full fart. Nä ångrar detta gör man inte!!

Trevlig fredag alla <3
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)