Inlägg från: lilla agnis |Visa alla inlägg
  • lilla agnis

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

malme73 skrev 2010-07-22 13:19:04 följande:
    Ringde just dit och hon (Marie) tror att det ligger i nov nån gång....
    Hej! Jag utnyttjade också det fria vårdvalet och min remiss från Skåne kom till Ersta slutet på april/början på maj (vet inte exakt) och jag har fått tid för bedömning 22 september-så du kanske inte behöver vänta så länge på att få din kallelse! De tar nog i lite extra i telefon för att ingen ska bli besviken tror jag.
  • lilla agnis

Kanske en litenpersonlig fråga men hoppas någon svarar Jag har läst någonstans att man inte ska äta p-piller ett år efter op eftersom de kanske inte funkar när man går ner så mycket i vikt. Ni som opats och som ätit p-piller tidigare; vad har ni bytt till? Jag har lite spiralfobi så det vill jag iallafall helst undvika...

• lilla agnis

Hej Tråden Jag var på bedömning på Ersta 22 september och går nu och väntar vid brevlådan varje dag på min op-tid...är det några andra utomlänspatienter här som fick ok i september som fått tid för op ännu? När var er bedömning i så fall? Tacksam för svar!  

• lilla agnis
    lilla agnis skrev 2010-11-11 21:31:23 följande:
    Hej Tråden Jag var på bedömning på Ersta 22 september och går nu och väntar vid brevlådan varje dag på min op-tid...är det några andra utomlänspatienter här som fick ok i september som fått tid för op ännu? När var er bedömning i så fall? Tacksam för svar!  
    *Puffar* Ingen annan som fått op-tid och var på bedömning i september heller?
  • lilla agnis

YEESSS!!!!!!!!!!! Idag kom den äntligen, min OP tid! Blev förvånad att det var så snart (19 januari på Ersta) men såå GLAD! Är så uppe i varv just nu men lite förvirrad...måste ju boka flyg (litar definitivt inte på tåget i dessa tider!) och vet inte riktigt hur länge man är kvar på sjukhuset efter open? Ni som opererats på Ersta, hur lång var vårdtiden? Jag kommer ju opereras en onsdag-när ska jag boka hemresan? Jättetacksam för råd!

• lilla agnis
    MizzPiggy skrev 2010-12-20 23:23:07 följande:
    Lilla agnis: grattis till op tiden! Hur länge har du fått vänta? Alltså från de att du fick remiss? Får jag fråga i vilken del av landet du bor ? Och hur de kom sig att du ska opas på ersta? Jag e bara nyfiken på hela processen så de e därför ja frågar! Lycka till!
    Hej, tack tack Jag gick till min VC i början på mars tror jag. jag bor i Skåne så jag visste att det skulle ta jättelång tid om jag inte flyttade min remiss via fria vårdvalet. Så jag flyttade min remiss till Ersta i april, var på bedömning 22 september, och nu då op 19 januari. Så allt som allt 10 månader ca. Jag valde att flytta min remiss till Ersta framförallt för att väntetiderna är så långa i Skåne (sen är det ju bra att de är så erfarna där eftersom de gör så många op varje år).
  • lilla agnis
    METAMORPHOSIS skrev 2010-12-21 07:06:32 följande:
    Grattis . Jag opererades på måndag på morgonen (var först ut), åkte hem lunchtid på onsdagen.
    Tack så mycket och tack för svar. Flyg hem fredag kväll borde vara ok då för min del.
  • lilla agnis
    Hera78 skrev 2010-12-21 10:28:45 följande:
    lilla Agnis: Grattis till din OP-tid! En fråga; när var du på bedömning? Eftersom du, liksom jag är utomlänspatient, är det lite intressant att se hur snart jag kanske får tid. Jag var på bedömning 18 nov
    Hej Jag var på bedömning 22 september och då sa kirurgen att jag kunde räkna med op inom tre-fyra månader, så nu blev det ju precis inom "fyramånadersstrecket" trots julhelger etc. Fick du något besked ungefär hur länge du behöver vänta?
  • lilla agnis
    Hera78 skrev 2010-12-22 08:14:32 följande:
    God morgon

Jag fick besked om tre-fyra månader så det blir väl i feb-mars. Hoppas på tid snart! Börjar du flyta vid nyår då?
    Jepp, tänkte börja nyårsdag så det blir nog att festa loss lite extra nyårsafton i år
  • lilla agnis

Gott nytt år allihop!

Jag började mitt flyt idag-kändes som en lämplig dag att börja även om min op inte är förrän den 19 januari. Visst är jag hungrig men än så länge är motivationen hög så det SKA bara gå! Enda gången det var riktigt tufft hittils var när min man gjorde fläskpannkaka till middag till honom och barnen och dofterna spreds i huset... Någon annan som börjat eller ska börja flyta i dagarna? Ni som gått igenom det här; hur många dagar kan man räkna med att vara vrålhungrig (om ni förstår hur jag menar)?

Så himla kul med alla före/efter foton på senaste tiden! Ni är så himla fina allihop-otroligt inspirerande även om den lilla elaka rösten i huvudet säger "du kommer aldrig att gå ner så mycket eller bli så snygg"

En sista Modifast påse att avnjuta i kväll, det får bli sparrissoppa i kväll när barnen är i säng-lördagsmys!  

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)