• fruhof

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Hej hej allihopa!

Det e så härligt att läsa om allas fina resultat, längtar tills man är där själv!

Är inne på min 10:e dag på cambridge och ska opereras på tisdag 5 okt på Carlanderska, längtar....

Känns lite konstigt att man längtar till att lägga sig på ett operationsbord, men det e väl för

att det blir första dagen i en nya liv :)   Ska bli såå skönt att aldrig mer behöva banta, dricka cambridge som

man har gjort tusentals gånger och även fått fina resultat men som vanligt så går man ju upp ännu mer än

man gick ner...

• fruhof

Tack.....jo jag har ju också bara hört gott om Carlanderska. Och så blir jag ju opererad av vad jag förstått den allra bästa....:)

• fruhof
    Virriga Vera skrev 2010-09-30 10:00:28 följande:
    Jag är under 100!!!!! WOHOOOOO!!!!!
    GRATTIS!
  • fruhof
    sabinaa skrev 2010-09-30 13:54:38 följande:
    Ingen som fått bedömnigstid eller OP tid på ett tag, känns det som. Under hela september känns det som att det var alltid någon som skrev att dom fått en tid.

Hoppas det kommer igång snart igen!
    Opereras på tisdag.....börjar bli lite nervöst nu...;)
  • fruhof

Åh nu e det bara 3 dar kvar.....men först ska jag överleva ett fallskärmshopp om ett par timmar!

• fruhof
    Adalel skrev 2010-10-02 08:15:12 följande:
    Dag sex m pulver idag. Nu va det riktigt jobbigt att få i sig en påse, blev illamående :( får nog testa någon annan sort. Kört m. Naturdiet o köpte bl.a. Päronsmak men fy va vidrig.

Nån mer som flyter o har vidrig smak o andedräkt? Hur botar ni det?
    Går nog inte göra såå mycket... jag har samma problem och sköljer med sb12 och suger på cambridge minttabletter
  • fruhof

Har idag varit på inskrivning och i morgon förmiddag blir det operation.....konstigt är inte ett dugg nervös :)

• fruhof
    Floppan67 skrev 2010-10-29 08:41:08 följande:
    En fundering; Hur mycket orkar man två veckor efter OP?
    Min dotter ska vara med i en dansshow som är nästan 3 timmar lång - två veckor efter min OP. Är det ens lönt att jag köper biljett? Kommer jag att klara att sitta där så länge? Vad tror ni som är opade?
    (4 dagar kvar till OP!! )

Hej!

För mig hade det inte varit några problem, men jag har å andra sidan mått otoligt bra.

Men jag tror att så länge inga komplikationer inträffar så ska du orka med det:

Lycka till med operationen!!!

• fruhof

Hej hej! Har gått omkring och nästan skämts över hur bra jag mått efter operation 5/10. Men vilket bakslag jag fick igår... Började på em med ont bak i ryggen sen i magen och till sist illamående, å det bara eskalerade för varje minut. Tillslut kom ambulansen och i den började mina fingrar och käke krampa pga hyperventilering, det var hemskt. Iaf visade det sig att min passage var blockerad och jag hade fått läckage till den stora bortkopplade magsäcken så den var sprägfylld. Så akutoperation blev det inatt. Ligger nu här på Vårdavdelning och e tacksam att jag lever för i natt trodde jag min sista tid var kommen. Vill inte skrämma upp nån med detta mer informera om att det kan hända komplikationer efter så pass lång tid efter op. Det hade jag iaf ingen aning om. Lycka till alla som har op närstående!!!!

• fruhof

FrökenKAJO

Kan tänka mig vilken du menar om hon opades på carlanderska? Hade ju varit skönt om det hade upptäckts tidigare.... Har fått jätteont i sidan nu och inväntar läkare, och dom kan man ju få vänta på i all evighet på helgen. Nervös att det blivit nåt mer skit.

• fruhof

Sabina: grattis till viktnedgången, du ser strålande ut!!! Såå roligt att se före och efter bilder :)

• fruhof

Lalalong: har varit opade mig första gången i början på okt och andra för komplikationer i slutet av okt och jag har testat ett glas vin förra helgen och det gick bra....men drack saakta ;))

• fruhof

Absolut, testa ;)
    Japp mår bra nu och det e underbart att bli mindre för var dag ;))

• fruhof

Trollpackan: det blev stopp i den nedre kopplingen på den bortkopplade magsäcken så den blev sprängfylld med magsafter, galla och dyl. Sen fick jag även en "böj" på tarmen nån slags tarmvred. Hade fruktansvärt ont och åkte ambulans och akutopererades. Men det var tydligen vääldigt ovanligt att det skedde just så lång tid efter op. Men det var kämpigt och låg på sjukhus i 12 dagar, det va jobbigast speciellt med en ettåring hemma. Men kan säga att det så här efteråt ändå varit värt allt fast man hade sina ångerstunder där på sjukhuset!! ;))

• fruhof

Tjohoooo, nu e det -25 kg så underbart och det firas med en thailandsresa i morgon. Ska bli så skönt att vara lättare i värmen och att våga sätta på sig en bikini igen. Har fått livet åter ;))

• fruhof
    sirap98 skrev 2011-02-12 18:24:47 följande:
    En liten fråga från en orolig dotter, min papappa gjorde sin op igår och idag upptäcktes läckage han ska göra om op nu ikväll och jag är jätter orolig. Är det fler som fått läckage? Hur har det gått, mår ni bra nu och hur länge blev ni kvar på sjukhuset? Jätte tacksam för svar!!!

Hej! Jag stötte på lite komplikationer, bla läckage fast efter en månad, och det e mer ovanligt än så där direkt efter. Jag låg på sjukhus i 12 dar efter min andra op men jag hade fler komlikationer som sagt. Tror nog att det kommer gå bra för pappa din :)  Jag mår iaf kanon fint nu och det e 3 månader sen andra open!

• fruhof

Jippie.... - 27.5 kg och äntligen normalviktig!!!!

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)