Inlägg från: sophiasthlm |Visa alla inlägg
  • sophiasthlm

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Ngn som har koll på hur Ersta klarar sina tider....dom har registerat min remiss den 9 mars och när  jag ringde sa dom att jag kommer komma på bedömning inom 3 månader....känns som en evighet ...

• sophiasthlm

Hej!!

Min remiss blev reggad på Ersta den 9/3-10 pratade med dom i förra veckan och nu säger dom bedömningsmöte inom 6 månader, Alla verkar vilja skicka sina remisser idt vilket antagligen gör att dom inte längre klarar 3 månader...Eller har jag fel??

• sophiasthlm

Jag är så glad för jag har äntligen fått en tid nu för bedömning den 24 september på Ersta Skrattande
    Det tog lite tid då dom hade registrerat min remiss den 9 mars men nu känns det bra då jag äntligen har ett datum att se fram emot....Yippiieee!!!

• sophiasthlm
    lindarius skrev 2010-07-26 10:15:59 följande:
    Hej allihopa nya och gamla här i tråden. Jag har inte varit inne på ett bra tag. men kände att jag ville kolla läget och uppdatera mig lite. Jag gjorde min gbp operation för 11 månader sedan och har gått ner 42 kilo wiiiii det känns helt fantastiskt. från 114 kilo till 72 kilo. Är väldigt glad för det och mår så mycket bättre och har inte ont i ryggen längre, jag orkar mer och har inte huvudvärk och är inte trött jämnt. ska försöka få till lite bilder fram över före och efter op. Jag hoppas det är bra med alla er andra som gjort era operationer och lycka till för er som har era framför er.
    Är så glad för din skull kompis, supersnygga bruden du är nu oxå och go och glad framförallt...puss puss på deej!!!
  • sophiasthlm
    anuya77 skrev 2010-08-10 22:29:26 följande:
    Har idag fått bekräftelse på att remissen inkommit till ersta.

Hur lång tid tror ni det tar innan man Får komma dit på bedömning nu?
    min remiss blev registrerad på ersta 9 mars och jag har fått tid den 24 september för bedömningsmöte så räkna med 6 månader
  • sophiasthlm

jag funderar på detta med BMI jag har ett bmi på 36 men saken är den att min övervikt är på överkroppen BARA...inga ben ingen rumpa . Jag blir orolig att jag inte ska få denna operationen om man nu bara går på BMI....ngn som har erfarenhet av detta???
    Ont i rygg och knän och i hälarna som hälsporre typ min läkare sa att det kunde det vara typiskt för överviktiga kvinnor..... och jag har alltid varit frisk utav mig....sådant här måste dom ju oxå ha med i sina bedömningar eller?? 

• sophiasthlm
    Mile skrev 2010-08-12 15:34:29 följande:
    Hej! Min Remiss inkom till landskrona den 5 maj, Ja anropade vårdgarantin, ska ringa imorgon har inte hört ett skit för bedömmning..

Var har du din remiss
    På Ersta ochjag har inte åberopat vårdgarnatin ens....
  • sophiasthlm

Yepp Äntligen kom brevet ifrån Ersta Op tid den 2 November..........Solig

• sophiasthlm
    MinFamiljj skrev 2010-10-20 08:37:21 följande:
    Grattis till op...

När va du på bedömning?  Mest nyfiken om ens egen op tid är på väg...

Kram
    Jag var på bedömning den 24 september  så det tog faktiskt exakt 6 veckor att få en op tid , dom sa 4-6  veckor , stockholmare var prioterade nu, med tanke på att min remiss regades den 9 mars tror jag det var så tog allt väldigt lång tid innan bedömning men sen rullade det på .

//S
  • sophiasthlm

Opad den 2/11-10  Och idag  - 24 kg......så skönt och jag har mått super under hela min resa

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)