Stora tråden om Gastric bypass (GBP)
Ngn som har koll på hur Ersta klarar sina tider....dom har registerat min remiss den 9 mars och när jag ringde sa dom att jag kommer komma på bedömning inom 3 månader....känns som en evighet ...

Ngn som har koll på hur Ersta klarar sina tider....dom har registerat min remiss den 9 mars och när jag ringde sa dom att jag kommer komma på bedömning inom 3 månader....känns som en evighet ...

Hej!!
Min remiss blev reggad på Ersta den 9/3-10 pratade med dom i förra veckan och nu säger dom bedömningsmöte inom 6 månader, Alla verkar vilja skicka sina remisser idt vilket antagligen gör att dom inte längre klarar 3 månader...Eller har jag fel??

Jag är så glad för jag har äntligen fått en tid nu för bedömning den 24 september på Ersta 
Det tog lite tid då dom hade registrerat min remiss den 9 mars men nu känns det bra då jag äntligen har ett datum att se fram emot....Yippiieee!!!

jag funderar på detta med BMI jag har ett bmi på 36 men saken är den att min övervikt är på överkroppen BARA...inga ben ingen rumpa . Jag blir orolig att jag inte ska få denna operationen om man nu bara går på BMI....ngn som har erfarenhet av detta??? 
Ont i rygg och knän och i hälarna som hälsporre typ min läkare sa att det kunde det vara typiskt för överviktiga kvinnor..... och jag har alltid varit frisk utav mig....sådant här måste dom ju oxå ha med i sina bedömningar eller?? 

Yepp Äntligen kom brevet ifrån Ersta Op tid den 2 November..........

Opad den 2/11-10 Och idag - 24 kg......så skönt och jag har mått super under hela min resa