Inlägg från: HelenaN1973 |Visa alla inlägg
  • HelenaN1973

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Hej alla!

Är ny här på familjeliv och har hittat hit till denna tråden!

Jag har en remiss liggande i göteborg för op. Fick bekräftelsen på att de har mottagit den på Sahlgrenska härom dagen! Riktigt skönt att veta att den "verkligen" finns.

Det stod att jag ska få tid för bedömning inom 90 dagar.....

NÅGON SOM KAN TALA OM VAD SOM HÄNDER PÅ BEDÖMNINGEN?
    TÄNK OM JAG INTE BLIR GODKÄND?

Har idag ett BMI på 40,5 och de flesta har gränsen på 40 BMI

God Jul!

• HelenaN1973
    MizzPiggy skrev 2010-12-24 18:13:16 följande:
    HelenaN1973: då har du o ja samma BMI! Jag har nyligen fått remiss och väntar på bekräftelsen... Är lite rädd ( ironiskt nog) att jag ska råka gå ner nått kilo innan jag får tid för bedömning! För då hamnar jag ju under gränsen! Då lär man ju inte få opa sig...
    Sjukt igentligen... Önskar dig lycka till!
    Ja visst är det sjukt! Jag tänker på precis samma sätt som du! Skulle jag gå ner 2 kilo innan bedömningen så kanske jag inte får en op!.  Alltså försöker jag bara hålla min vikt!
    Vart är din remiss skickad till?
    Min for iväg till Sahlgrenska, göteborg. Det är dom som sedan kommer att skicka den vidare till det sjukhuset som har minst kö (iallafall sa de så)

Lycka till själv!
  • HelenaN1973
    Dandie skrev 2010-12-25 08:11:12 följande:
    Ja har fått mitt op datum
    24:e jan på Ersta !!
    Någon fler där och då??
    Grattis till OP datumet. Jag vill också ha mitt datum i handen!!!
  • HelenaN1973
    zookie skrev 2010-12-25 01:01:16 följande:

tjoho, vägde mig med min nya våg jag fick i julklapp 2.5 kilo från OP vikt .

Ska opereras den 3 Februari.

Modifast dax snart;OP detta kommer gå toppen  är så glad..

jag lär mig mer och mer att älska mig själv och ta bra beslut som gynnar mig och min framtid när det äntligen är dax att starta bebisverkstad igen kommer jag rocka fett !

God jul allla! Tomte Hjärta

Hur mycket skulle du gå ner innan OP?Men va bra att det "bara" är 2,5 kg kvar....Lycka till!
  • HelenaN1973
    HelenaN1973 skrev 2010-12-25 10:50:21 följande:
    (Oj vad konstigt mitt inlägg blev)
  • HelenaN1973
    zookie skrev 2010-12-25 13:44:51 följande:
    Jag skulle gå ner 4 kg men gick tre sen inväging så det blev 7 men nu är det bara 2.5 kilo kvar. fast jag har blivit sjuk så jag kan inte träna som jag vill nu :O(
    Men det tycker jag är duktigt ändå! Det är bara att kämpa på!!!!
    Jag önskar att jag också ska vara så nära målet!
  • HelenaN1973
    Angeliqan skrev 2010-12-25 17:21:17 följande:
    Hej i tråden!!

Jag är en nykomling här men har spanat i tråden emellanåt..

Jag har länge velat göra en gbp men tog mig i kragen först förra våren.. Hann inte så långt för jag blev gravid så jag fick lägga mina planer på is ett tag..
    Men nu ska jag bara på ett infomöte i januari innan jag får min efterlängtade operation

Är det någon i tråden som ska på infomötet i Gbg 14/1-11 ???

Jag skall operera mig på Bariatric center i Lund..

Jag ser att du oxå ska operera dig där BohusM... Du får gärna tala om hur det var för jag har aldrig hört talas om dem tidigare.

Är det någon annan som opererats där??

Kan man köra bil efter op?? Eller är man helt groggy av värktabletter?? Borde man boka tåg istället??

Funkar cambridge under flytet??

Haha, jag har massa funderingar.. Börjar nog bli lite nervös... Det börjar närma sig dagen  D känner jag. Skulle tro att det är ca 1-1,5 månad kvar till op för de har inga väntetider, så det enda jag väntar på är infoträff och flyt

God fortsättning på er allihopa Tomte
    Jag kan nog bara önska att det är ett info möte som jag blir kallad till.
    Det är nog ingen risk, jag fick precis innan jul ett brev om att de har mottagit min remiss, så jag får förmodligen vänta ett tag. MEN man kan ju alltid HOPPAS!

Lycka till!
  • HelenaN1973

Hej!
    Har nu fått tid för gruppinformation på Sahlgrenska sjukhus nästa måndag, alltså 21 feb.
    Någon mer som ska dit?

Sedan undrar jag...ni som har varit på gruppinfo: Visst brukar det vara OK att ha med en anhörig?
    Det känns jobbigt att kunna återberätta för sambon som naturligtvis vill veta ALLT!

Någon som vet om det brukar ta lång tid efter ett gruppinfo innan man får träffa läkare o dietist mm så att man vet om man blir godkänd eller inte för op? Det verkar som man gör i olika ordning på sjukhusen.

• HelenaN1973
    cyprezz skrev 2011-02-14 22:02:52 följande:
    Ja man får ha med sig en anhörig om man vill, Hur lång tid de sen tar att få träffa läkare och dietist e olika .
    Tack för svaret!
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)