Stora tråden om Gastric bypass (GBP)
Hej jag är 28 år och har en son på 10 månader.Jag har funderingar på en gastric bypass.Har varit positiv till sädana operationer enda tills min mamma skrämde upp mig och sa -tänk om det blir komplikationer om det inte går bra m,m jag tycker inte du ska göra en operation m,m Jag har varit i kontakt med hc där jag bor .just nu har jag inte rätt till op eftersom jag har bmi 38 och de kräver bmi på 40. Jag har enda sedan högstadiet haft övervikt men det har stadigt ökat med åren. En hel del jojo bantning har det blivit. Viktväktarna,allevo,dietist m,m Är det någon som kan peppa mig att att våga göra detta. Vilka risker finns? Såg såklart på kalla faktas program om misslyckade op och blev ännu oroligare(dumt av mig) . någon som gjort op misslyckad/lyckad?
Jag är 168cm 113kg. Vill verkligen gå ner mår dåligt över min vikt varje dag. Vill inte gå på badhus m,m älskar att promenera går ca 1-2 tim per dag. Men jag vill kunna/orkar busa med min son,gå på badhus utan att skämmas,må bra.
Mycket irreterad över läkarens svar också
Min fråga -men hur ska jag göra då om jag inte uppfyller kraven men mår dåligt av min vikt
Läkarens svar - Ja du kan ju försöka gå upp i vikt till bmi 40 eller så skriver jag ut Xenikal och du provar med det.
Kändes som han inte tog mig på allvar,sa flera gånger också men jag skriver ut xenikal också försöker du äta mindre(ungefär som att jag inte försökt). Kände mig grymt förnedrad av denna läkare.