• tru

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Måste fråga en sak, är de fler än jag som har ont i magen under brösten och stiger och går upp i armarna och neråt i armarna.. Smärtan är 8 på en skala på 10 och går över efter en 15 minuter. De kommer runt 3-4 på natten.Har jag fått inbillningsjuka för vårdcentralen säger att jag ska ringa kirurgen/ dietist för de tror de har med operation att göra och kirurgen säger att jag ska ringa vårdcentralen. Hm hur löser man de dilemmat?

Är de fler än jag som har haft dessa problem och vad beror de på?

• tru

De var ett halvår sedan jag opererades. Och de strålar ut i båda armarna. Problemet är att de går över på en 15-20 minuter, nån enstaka gång har de hållit i sig längre. Känns lite dumt att åka in akut då, när man vet att när man kommer in är man som vanligt. Har hänt en gång redan att jag gjort så innan operationen angående en annan sak och de visade sig bara vara lunginflammation och de kändes lite dumt gjort för man vet ju hur långa köerna är där.

• tru

Tänkte bara tala om att jag varit hos läkaren nu och troligtvis var de nåt magkatarr liknande eller nåt eftersom läkaren skrev ut omeprazol. Vi får väl hoppas på att saker blir bättre nu.Iallafall så togs prover och vi får väl se vad de visar.

• tru

Hur länge har ni stått still efter operationen? Opererade mig i mars och har gått ner lite över 44 kg. Men de senaste tre månderna har jag endast gått ner 6 kg. Nån som vet hur de fungerar kan de sätta fart igen med viktminskningen eller kommer de gå så här långsamt nu. Har de senaste månaderna kommit igång med promenader och lite styrkeövningar hemma men ska till veckan börja på gym. Ska samtidigt försöka träna hemma lite kondition då. Och hoppas att de ska ge resultat. Men har 60 kg övervikt fortfarande kvar att ta av. Börjar bli lite desperat vill så gärna gå ner mer nu.

• tru

Är det någon som varit opererad nåt år och som vet om det är ok att köra modifast när man är opererad? Skulle vilja köra två veckor bara som en omstart. Men vet inte om det är så smart egentligen.

• tru

Är de någon som vet om man kan äta blutsaft som GBP opererad?  Har eftersom jag är dålig på kött och järnrika maträtter äter mest kyckling och fisk fått järnbrist. Ligger på 108 i blodvärde och hade dåligt med lager i kroppen eller hur han nu sa läkaren.  Det beror antagligen inte bara på dåliga matvanor utan oxå pga en skada jag fick för några månader sedan. Men läkaren visste inte hur de vara att äta järnmedicin som viktopererad. Så jag ska ringa kirurgen på måndag men tänkte fråga här om någon vet hur de ligger till med järnmedicin eller blutsaft. Det är lite jobbigt för jag är supersvag i kroppen. Försökte göra lite styrkeövningar igår men klarade 10 minuter innan jag föll i hopp av totalt orkeslöshet.

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)