Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

MIJV skrev 2010-12-02 22:53:36 följande:
MissHellen: Hej, jo tack det gå... ja jag  vet inte. Har inte hört ngt men jag har heller inte någon väntan på att kallelse skall komma tidigare än februari. antar att det kommer att bli jobbigare längre fram. Förstår det känns tufft så här nära! Annars har livet kommit emellan.. har lyckats gått ned 10 kg själv men nu börjar jag smått gå upp upp upp. Hinner inte träna, stressar massor på jobbet å hemma och ja det går inte i hop sig riktigt. Väskan står dock packad i hallen fast oanvänd. Våndas över att jag inte har tillräckligt karaktär för att redan nu sköta det för att att det skall bli lättare senare... men tänker med att om jag inte sköter det nu kan jag verkligen sköta det sen?!?!
Men i alla fall lutar det mer och mer mot operation och att jag säger JA. 
En fundering till er alla. När ni har gått ned så mycket. känner folk igen er? Eller måste ni gå fram och vinka och berätta vem ni är?
Idag på vårdcentralen sade jag hej till en sköterska som mätte mitt blodtryck en gång i veckan fram tills operationen för att se så min medicin funkade.... hon stod och bara tittade... jag sade "Lägg på mig 43 kg" och då bara skrek hon rakt ut, sen gick hon och ringde upp till sin kollega och sade till henne att skynda sig ner och kollegan hade gått ifrån patient och allt hahahaha sen kom hon rakt emot mig och sköterskan sade "känner du igen henne"...... då slog hon händerna för munnen och bara stod och såg chockad ut, och sen slängde hon sig runt halsen på mig och de stod en bra stund och ojade sig över hur fantastiskt det var  

Läkaren som remitterade mig haffade jag i korridoren och fick berätta vem jag var  

OJ en vandrande reklampelare för GBP sade hon när hon såg hur bra jag mådde och hur lycklig jag var