Stora tråden om Gastric bypass (GBP)
Så då e allt ordnat! Flyg bokat upp. Hotel bokat.
I morgon börjar jag flyta, blev pang på då jag fick brevet idag! Spännande resa ska det bli. Sitter och läser igenom alla papper man fick hos dietisten :)
Så då e allt ordnat! Flyg bokat upp. Hotel bokat.
I morgon börjar jag flyta, blev pang på då jag fick brevet idag! Spännande resa ska det bli. Sitter och läser igenom alla papper man fick hos dietisten :)
Hej hej
Idag börjar min första flytdag. Har bara 10 dagar som flyt,men så blir det när man får brevet tättinpå.
Jag har oxå varit arg på vårdgarantin o tyckt det varit för jävligt.
Stockholmarna fick förreträde på tiderna som finns. Men det va för att stockholms landsting köpt tider för att korta ner sina egna vänte tider.
Samt att sista 4 v har jag bara väntat o väntat. Allt har handlat om attt där inte kommit in nga op tider från Dr, och utan Dr kan man inte göra en op. Så det är många saker som ska hänga ihop för att det ska fungera
Vill bara berätta för Er som inte fått iväg ngn remiss. Jag har inte varit hos en Dr som skrivit remiss. Jag skrev en egenremiss, och har tagit mig hela vägen själv på den. Så får ni inte av Dr så skicka en egen. Jag skickade min i April och den 21 dec blir jag op.
Lycka till med remisser, egen remisser, bedömningstider och op tider...
Hej hej
En fråga till Er som blvit op på Ersta och är utomlänspatienter.
När ni skulle åka upp för att träffa narkosläkaren, va ni fastande då?
Fick ni dricka vatten?
Jag var fastande, men sen när jag väl kom dit så var det tydligen onödigt. Jag var inte att leka med då, hade varit vaken sedan 05:00 och tiden hos läkaren var 14:00. Vatten fick jag inte heller dricka enligt kallelsen. Mitt tips är att ringa och fråga hur de egentligen vill ha det.
Godmorgon
Har ännu en fråga. Någon annan som fått sin mens under flytet.
Jag har p-spruta så jag ska inte ha någon mens.
Jag säger nog att se till att vattnet är kallt och blanda i en mixer, så går nog dom flesta ner.
Tycker att naturdiet och nutrilett är "mjöliga" att dricka och modifast är ren o fin.
Har druckit modifast vanilj och den är lätt o få ner.
Jag dricker blandat då jag lätt tröttnar. Och på detta vis känns det ganska lätt o flyta...
Sabina: pröva nutriletts färdiga me, inte stor skillnad när det gäller konsistensen...
Är ny här. Ska på infoträff på Ersta 12 januari, möte med dietist 14 januari och sen ska jag träffa läkare den 18. Är så spänd!! Kommer jag blir godkänd? Hur länge får man vänta på operation i då fall..? Någon som vet?