JohannaL skrev 2011-02-11 07:52:11 följande:
vi skulle äta 2-3 dl frånbörjan vilket jag klarade av också, nu 9 mån senare e det dock ungefär det samma jag kan äta nu också, typ en liten potatis en halv dl asta 1-1,5 dl protein och lite grönsaker. Så jag tycker inte du ska oroa dig eller va besviken att bara äta 1 dl låter väldigt lite och va inte aleris rekomendationer iallafall. bättre äta så du blir mätt och rejäla mellisar så du inte springer runt och känner sug.
ne för det är just det som varit problemet.. att jag känner sug å vill småäta istället...
Nu äter jag lite bara så blir jag mätt..
Igår kväll åt vi tacos.. Men eftersom jag är på purétid så vågade jag inte tangåra grönsaker alltså VANLIG sallad å gruska å sånt ännu men tog däremot lite majs å lite lök å så lite sås å 1,5 skal. 1 liten slev köttfärs.. Det tog mig hela måltiden och lite till innan jag fick i mig det men sedan var jag väldigt mätt och belåten. Då sa min mans 10 åring.. "stina. du skulle ju inte kunna äta så mycket men du äter ju som en häst.. Du äter ju fortfarande" Men det han inte förstod var att jag FORTFARANDE satt och åt på den där första lilla skeden jag tog medans han moffat i sig 3 sådana slevar + massa dricka å annat jox *S*