Inlägg från: METAMORPHOSIS |Visa alla inlägg
  • METAMORPHOSIS

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Lalalong skrev 2011-01-15 22:14:04 följande:
    Nu är jag nere på 109 kg... Bara 10 kg till tvåsiffrigt!!! Så jäkla najs! Det är sjukt längesen jag vägde så här "lite". Jag stod stadigt på mina 130-135 kg med några dips ner till typ 125 kg i många många många år. 
    Jag vet inte exakt hur länge sen det var som jag vägde så här. Men jag gissar på runt 10 år...

3 månader sen op. Startade med strl 54-56 i byxor och  52/54 i tröjor. 
    Nu har jag 48 i byxor och 46/48 eller XL i tröjor. Det är heeeelt underbart!!
    Jag pratar i termer av klädstorlekar eftersom det är så pass konkret så det är lättast att greppa då

När jag gått ner under 100 ska jag unna mig klippning, färgning o.s.v. hos en riktigt flådig frissa. Helst där man får lite skumpa under tiden man blir klippt  
    Härligt . Grattis .
  • METAMORPHOSIS
    frökenKAJO skrev 2011-01-16 12:24:45 följande:

Bra jobbat alla tjejer! (Och killar, om det smugit sig in någon )

Visst är det härligt att se hur kroppen förändras i takt med viktminskningen, en riktig fröjd. För min del är det stora raset gjort, ligger nu på en behaglig normalvikt knappt åtta månader efter operation och behöver egentligen inte gå ner mer alls (men har ett mål som innebär att 4-5 kilo till ska bort, allt för trivseln. )

För min del består framstegen just nu av att se hur kroppen blir starkare. Att orka sånt som jag bara kunnat drömma om under åren som fet. I morse lyckades jag till exempel med konststycket att jogga nästan åtta kilometer utan uppehåll, trots att jag haft jogginguppehåll hela julmånaden. Najs.

Vad DUKTIG du är. Imponerad!
  • METAMORPHOSIS
    Jumbopolly skrev 2011-01-16 17:54:50 följande:
    Hur kan de se det utan att öppna och kolla först i så fall???
    fattar inte detta...
    jag har inte ens träffat någon läkare och dietisten sa att hon kunde göra ett program med mat men då blir man bara hungrigare än o man går på soppor.. tror det mest är skrämselproppaganda..
    Dom menar nog att dom ser det då dom går in med kameran, och DÅ avbryter dom.
  • METAMORPHOSIS

Jag brukar ta sallad, när jag inte vill ha pizza. Men oftast så blir det pizza. Numer delar jag, maken och dottern på en pizza . Jag äter minst då´rå, en halv slice ungefär .

• METAMORPHOSIS
    chamar75 skrev 2011-01-17 14:38:13 följande:
    WOW, fantastiskt!!!!! Bra jobbat {#emotions_dlg.flower}
    Tack .
  • METAMORPHOSIS
    BebisVagga skrev 2011-01-17 18:10:50 följande:
    Wow! Vilken skillnad! Gratis .
  • METAMORPHOSIS
    METAMORPHOSIS skrev 2011-01-17 18:39:33 följande:
    Wow! Vilken skillnad! Gratis .
    Eller GRATTIS .
  • METAMORPHOSIS
    Lolalee skrev 2011-01-17 18:37:30 följande:
    *puff*
    Svårt att svara på, det är så olika, allt beror ju på deras arbetsbelastning. För mig tog det iaf tre veckor.
  • METAMORPHOSIS
    BebisVagga skrev 2011-01-17 18:41:17 följande:
    tack...
    ja jag gillar mej själv nu
    Det ska du göra, du är skitsnygg
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)