Inlägg från: trollbottom |Visa alla inlägg
  • trollbottom

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

erajka skrev 2011-01-24 17:53:34 följande:
    Fanns flera med ditt namn ;) se om du hittar mig istället Erika Ångman
    Man måste vara vänner för att lägga till i gruppen
    Jag vill vara med i gruppen, är det ny grupp? Hittar inte dig på FB
    Vänd dig inte till ondskan, om du föredrar lycka framför olycka.
  • trollbottom
    erajka skrev 2011-01-24 19:27:07 följande:
    det finns en ny, är du vän med någon på fb så be om en inbjudan =)
    Åhå, det är därför. Jag har mailat tillbaka
  • trollbottom
    Zunrose skrev 2011-01-24 22:08:05 följande:
    en dum fråga

ja har varit inne på modifast hemsida o kollat men blir inte klok på det känner mig lite trög hur länge varar det om man köper start kitet klarar man sig de 4-5 v eller man ska köpa mer ???+
    Jag har fått köpa mer. Ångrar mig att jag köpte startkitet, tänkte att det skulle bli billigare men barsen får jag ju ändå inte äta. Så de var helt onödiga.
  • trollbottom
    Jumbopolly skrev 2011-01-25 02:57:58 följande:
    Måste också pass apå att ställa en dum fråga...
    Får man ha piercing i tungan kvar närman opas????
    Inte föra tt jag har någon piercing i tungan men mycket intressant fråga med tanke på att ett hål i tungan växer igen på bara några timmar så det är inte säkert man kan sätta i något smycke sedan igen... någon som vet????
    Jag måste ta ut mina piercingar. Har i tungan och näsan, men det brukar inte vara några problem att stoppa i den i tungan efter några timmar, värre om man väntar någon dag. Så jag har tänkt stoppa i den så fort som möjligt efteråt igen. Näsan med givetvis.
    Lattjo skrev 2011-01-25 08:44:59 följande:
    Idag ska jag till barnmorskan för att sätta in en spiral. Jag blev skitnervös då jag hört folk säga att det gör svinont... Hon gjorde mig ju inte lugnare då hon sa att jag skulle komma tidigt ifall jag behövde ligga ner och vila en halvtimma eller en timma... Jag vart inte jättelugn av det faktiskt. Någon som har satt in en spiral som kan säga om det faktiskt gör så ont? Lika bra att vara förberedd :) Kanske kan man ta värktabletter i förebyggande syfte?
    Det beror lite på. När jag satte i kopparspiralen och tog ur den så gjorde det skitont men det går samtidigt så fort så man överlever. Hormonspiralen var mer obehaglig att sätta in. Problemet är väl att man spänner sig också. Värktabletter gör väl att man känner av det lite mindre, jag fick rådet att ta 1 gram alvedon innan
  • trollbottom
    MaRo skrev 2011-01-25 10:33:42 följande:
    Hej!

Jag ska opas den 2:a februari men har bara lyckats gå ner 5 kilo hitills!!!
    Tror ni de har något negativt att säga om det?
    Nu har jag förvisso vägdag imorgon men än så länge vad jag vet har jag bara gått ner 2 kilo och jag ska med opas den 2 feb
  • trollbottom
    sweety88 skrev 2011-01-25 11:41:58 följande:
    På tal om prevetid medel tycker jag p-soruta är bra :) I
    Jag får inte ta dom. De är för mycket manliga hormoner och jag lider av en svårare variant av pms där jag blir vansinnigt arg, elak och rent våldsam. Så de vill inte ge mig mer manliga hormoner då det visst ska förvärra det tillståndet.
    När jag åt vanliga p-piller förut så blev jag också sämre. Får äta antidepp mot min pmds. Jag misstänker att min övervikt delvis hänger ihop med min pmds. Det var riktigt läskigt att läsa listan på symptom då det stämmer in allt ihop typ

Depression, nedstämdhet Oro, ångest Svårt att se framtiden som positiv Exremt sug efter mat, särskilt söta eller salta livsmedel Irritation Plötslig ilska, ökad konflik med omgivning Aggressivitet Svårt att umgås med andra människor Intresseförlust Gråtattacker Känslor av att vara värdelös Sömnstörningar Trötthetskänsla/energilöshet Feber, Kraftiga Vallningar Koncentrationssvårigheter Överkänslighet när/om utsatt för kritik eller avvisning
  • trollbottom
    Jumbopolly skrev 2011-01-25 14:55:31 följande:
    oki.. jag har ju inte det problemet iof men undrade för vad kompisar till mig sagt som har i tungan så växer det ihop extremt fort... det avr därför jag undrade =) men det var ju bra att det iaf tar några timar inan det växer ihop för då kan man ju ta ur det =)
    Jo, tungan läker enormt fort men några timmar går bra, för mig iaf. Vet inte hur det skulle vara att vara utan ett dygn, har inte varit det sen jag tog hålet. Men av de ställen på kroppen som man piercar är helt klart tungan ett av dom ställen som läker ihop snabbast.
  • trollbottom

Yey, hade vägdag idag och har gått ner ytterligare nästan 3 kilo. Så sammanlagt 5 kilo på dom här två veckorna och 15 kilo sen jag var hos läkaren för att få en remiss. Känns skitbra. Har sen jag var på bedömningen på Ersta gått ner nu nästan 9 kilo. Jag tror nog att de kommer vara nöjda. Dessutom en vecka kvar till operation.
    Min förkylning verkar också ha lagt sig nu. Minilite hosta kvar som jag nog ska kunna få väck innan det är dags

• trollbottom

Jag känner mig helt snurrig. Ikväll åker sonen och jag med nattåget ner till Stockholm. Det börjar tusan närma sig nu. Jag undrar hur jag ens ska ta mig till sjukhuset. Alltså jag vet ju vart och hur men jag tror inte mina ben kommer bära mig

• trollbottom
    Maddisen80 skrev 2011-01-28 15:16:32 följande:
    Ska du opereras på måndag isåfall lycka till :)
    Nej, på onsdag. Men åker ner redan nu. Har sonen med mig och mamma ska komma ner också så de ska få hinna umgås innan operationen så sonen är trygg med mamma när han får bli ensam med henne. Dom känner ju varandra men eftersom vi bor 50 mil ifrån varandra ses vi inte så ofta så trygghet är viktigt
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)