Stora tråden om Gastric bypass (GBP)
METAMOROHOSIS - hur får jag reda på vilka det är? Finns det någon lista någonstans eller måste jag ringa Landskrona som har remissen nu och prata med dem?

METAMOROHOSIS - hur får jag reda på vilka det är? Finns det någon lista någonstans eller måste jag ringa Landskrona som har remissen nu och prata med dem?

Lalalong, tack för info! Känns ändå säkrast att ringa Landskrona och hoppas på att det är en trevlig och hjälpsam människa där som har en bra dag!   

Tack för tips om St:Göran, absolut värt att kolla!

Det kan inte "bara" vara verkligheten som hann ikapp dig? Att du har fått vänta så länge (sedan 07??) och att det faktiskt är på gång nu? Jag tror själv att jag kommer känna något liknande om/när jag väl får ett ja. Jag har varit överviktig så otroligt länge så att det blivit en del av min identitet och det kommer bli läskigt att bli av med den delen, även om jag verkligen vill bli normalviktig för min hälsas skull och för att kunna finnas där för mina barn.
Att få operera bort skinnet är väl inte helt omöjligt? De kollar väl hur mycket häng och hur mycket besvär man har av det? Jag har en släkting som gjorde en GBP för ca 10 år sedan och håller nu på med operationer för att ta bort skinn. Hon har redan fixat mage och ben, snart ska hon fixa brösten och eventuellt armar. Allt får hon betalt. Hon gick ner ca 50 kg och hade en hel del skinn som var i vägen. Det kan nog handla lite om vilken läkare man hamnar hos...
Mer än så kan jag inte svara på, då jag inte kommit så långt som sagt.  

Då ses vi kanske där någon gång, har också skickat min remiss dit idag!   

Jag pratade med Carlanderska och sköterskan sa att jag var tvungen att fylla i en hälsodeklaration först ja. Fick den hemskickad direkt och skickade tillbaka den. Idag ska jag ringa Landskrona (skrev fel, SKA skicka den dit idag   ) och be dem skicka min remiss och betalningsförbindelsen dit. Enligt sköterskan på Carlanderska så kommer jag få träffa någon i slutet på april, senast i början av maj. Sen brukar operation inte ligga allt för långt fram i tiden.
 ) och be dem skicka min remiss och betalningsförbindelsen dit. Enligt sköterskan på Carlanderska så kommer jag få träffa någon i slutet på april, senast i början av maj. Sen brukar operation inte ligga allt för långt fram i tiden.   

Vad kul det hade varit om vi hamnade där samtidigt!  

Förresten...skickade du själv din remiss direkt till Carlanderska? Kan man göra det? Jag trodde att man var tvungen att gå via sitt landsting för att få det betalt? Eller det har du gjort?