• Zodic

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Sessans skrev 2010-08-28 20:59:20 följande:
    hej alla!
    Men när man går ner så mycket i vikt så blir det ju en del skin över och vad ska man göra med det?? är ju inte så kul att ha..... men man kanske kan få operera bort det eller?? någon som har gjort det eller väntar på att få det sedan??

Min dröm är ju att komma ner i storlek 40-42.... har alldrig haft dom storlekarna i vuxen ålder :(
    det som många får beviljat är bukplastik, andra plastikingrepp brukar sällan bekostas av landstinget!
    hur huden händer med beror på ålder, gener, hur du tränar osv så det är väldigt olika.

Läste en del om bukplastik igår och att man ska låta bli magträning för alltid efteråt annars kan musklerna som man syr ihop dela sig eller något sånt, lät lagom kul :S
    Tinzi skrev 2010-08-27 12:53:03 följande:
    Ska OP 15 Sep :) *nervös* Förösker tänka på vad jag äter och inget gotta iaf. Byter ut nån måltid då & då också :) 
    Får ta tag i fikandet efter op helt klart :)
     spännande! tänk att tiden går å fort!! :)
    ja det får vi göra, min butik flyttar till haga i september så då befinner jag mig i fikaparadiset typ jämt :)
  • Zodic
    Malleballebuse skrev 2010-08-28 23:14:59 följande:
    1638: grattis och bra jobbat

Zodiac: mina gamla hemtrakter, saknar Haga väldigt mycket på våren och hösten men brukar trösta mig med en lunch på Sjöbaren tillsammans med maken ibland.
    När öppnar du din butik så jag kan smita in och kolla?
    Sedär! Haga är underbart :)
    Öppnar 1 oktober, ligger nära regnbågen! Du är så välkommen så :)
  • Zodic
    Tinzi skrev 2010-08-29 20:10:03 följande:
    Hej. Har någon fått betalt för hotell på 1500:- inför op på annan ort?
    det ska ju vara det billigaste, med måtta.. vet inte om 1500:- räknas som det? det är ju stockholm ändå..bäst är väl att ringa o fråga dom som bestämmer? vad är det det heter, den avdelningen? hehe jag borde skicka in mina biljetter o allt,fattar inte varför jag itne gjort det..

• Zodic
    Tinzi skrev 2010-08-30 20:46:56 följande:
    Hej hopp! har börjat mitt flyt nu & hoppas att Sophiahemmet inte ställer in min OP. pratade m. dem idag & vi ska höras av om en vecka.
    Saken är den att jag varit i Spanien under 2 veckor och "unnade" mig typ vad jag ville en sista gång. Anade INTE att jag skulle gå upp 5 kg på 2 veckor där :( *urk*

Så de ville ändra datum, men då jag ställt in mig på detta & bokat biljetter & allt så vill jag bara inte ändra OP datum.

har lixom nu 13 kg att gå ner istället för 7 :(

Kan man hinna detta på lite över 14 dagar m. enbart modifast? några tips på att gå ner mera?

Hon sa att de inte är såååå petiga m. nått kilo hit lr dit, men vill se att jag går ner det mesta iaf.

Urk känns som att jag sabbat allt nu ju
    Jobba på det så ska du se att du går ner!! :) glöm inte att dricka litervis med vatten varje dag!!
  • Zodic
    Tinzi skrev 2010-08-31 15:19:24 följande:
    OP om 2 veckor.....varvar Nutrilett m. Modifast....

Usch vad det är jobbigt att inte äta.....gått ner 1,5 kg sedan igår morse, så hoppas att jag ska hinna gå ner tillräckligt nför OP.

Tänker på MAT hela tiden känns det som & gråter nästan nu när sambon & sonen ska äta mat :(
    väg dig inte så ofta, då kommer du bara stressa ännu mer!
    Du klarar det här, vad är två veckor jämfört med  en lättare framtid :)
  • Zodic
    hittabritta skrev 2010-09-01 15:34:13 följande:
    Frågor från mig:) Har inte hittat svar på viktdropp.

Har någon av er opats i Göteborg? Isåfall,hur lång tid tog det för er remiss från vc till sahlgrenska? Det borde ju gå på bara några dagar om man har rätt bmi så att säga, iom att remissen mailas.

Mina frågor är- Hur lång tid tar det innan remissen kommer in till Sahlgrenska ungefär?
    Kan man ringa vårdslussen direkt för en betalningsförbindelse när man vet att remissen är registrerad? 
    Kan man ringa varje dag och höra om remissen har kommit in kanske? 
    Har inte opats i gbg fördå hade jag inte varit opad nu :)
    stod i kö många månader där, blev godkänd o allt men sen hände inget på typ 9 månader innan jag tog tag i det o flyttade över remissen till sophiahemmet i sthlm, var opad två månader senare :)  
  • Zodic

tjoho, idag känner jag flyt! :D

det är nu 16 veckor sen min op och har gått ner exakt 30kg minus! Det här ska dokumenteras med foton :) 

• Zodic
    littlemisstrouble skrev 2010-09-01 22:04:21 följande:
    om man inte vill stå i kö på sitt sjukhus utan väljer sophiahemmet, hur länge dröjer det då innan man får opas?
    beror ju på hur lång kö dom har för tillfället, enklast är att ringa! men kolla så ditt landsting har avtal med SH ocks :)

• Zodic
    skärgårdsbo skrev 2010-09-01 21:43:50 följande:
    Grattis!!! Skrattande Vilken härlig milstolpe!! Verkligen värt att fira! Ser fram emot bildbevis. Skrattande
    Ja det känns fantastiskt :D
    Hur går det för dig då?? :) 
  • Zodic
    jonadav skrev 2010-09-02 20:35:52 följande:
    Har för mig att jag skrev ett inlägg om detta igår..men kanske postade jag det aldrig för nu kan jag inte hitta det?

men hur som helst..det här med bmi på 38-40...gäller det även om man betalar operationen själv? och gäller det oavsett ålder? eller kan man få en operation ändå om man är väldigt ung och har ett bmi på ca 31.4? 
    jag tycker inte du ska använda dig av något så stort ingrepp med den lilla övervikt (i jämförelse), op ska vara sista utvägen..
    riskerna med din övervikt är inte lika höga med en op som du troligtvis alltid kommer påverkas av. resten av livet.
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)