Stora tråden om Gastric bypass (GBP)
Jag stå i Kö till Ersta å jag har precis fått öka på min Levaxindos :)
Sa han något om hur ofta man får kolla med blodprov hur man ligger till efter op?
Jag stå i Kö till Ersta å jag har precis fått öka på min Levaxindos :)
Sa han något om hur ofta man får kolla med blodprov hur man ligger till efter op?
Oj, jag vet inte, jag har bara stått i 6 v, väntar på bedömningen.
Ja för i dec kollade de mina värde, å så ökade de med x antal ug så skulle jag vänta i 6mån m att kolla värdena. Nu tog jag blodprov för 2 v sen, å nu veckan så får jag veta att värden ff e dåliga så jag får öka 25ug. Å ska ta nya prover i augusti, å förmodligen öka igen. Ska ringa å be om remiss i juli, så jag kan gå dit första augusti. Man mår ju så kefft när det inte funkar, som att tappa hår i mängder, svullna underben osv.
Hehe, ja det gör nog inte det :P
Jag har inte ens börjat ringa om sånt än, sommaren kommer jue nu å allt går väl ner på halvfart :)
Ska på en grej med min psykolog å kolla lite grejjer, som det står i remissen att jag ska göra, ev dra ner på vissa "osnygga" mediciner osv. Mentalt stabil är det viktigaste har jag förstått.
Så när jag fått grönt ljus från läkaren på psyket så ska jag börja ringa tänkte jag, å det är i nästa vecka.
5dl mjölprodukter om dagen resten av livet eller bara flytet efter op?
Min remiss skickades ffrån Överviktsenheten till Ersta för 6-7 v sen, jag har inte fått nån bekräftelse, bör jag oroa mej?
Jag ska få ett utlåtande på måndag, efter det ska jag ringa tänkte jag :)
Oj 5 dl, det är mkt det hehe, särskilt med tanke på att så många verkar bli lite laktosintoleranta, men det är klart, det finns ju ett laktosfritt alt.
ÄR havremjölk å sånt godkänt att ingå i de där 5 dl?
Kan ju vara att du blandade kolhydrater och fett?
Kan ju vara ett en kväll äter du nötter, en annan kväll en glass.
Tyngden från kroppen gör att benen i fötterna sprider ut sig, när vikten minskar kan de dra ihop sig, vilket gör att omfånget minskar.
Flyt ligger kvar länger i magen än mat :(
Så dricka massa vatten å spla bort mackan :)
Hur kommer det sig att det dröjjer så länge?
Vilka komplöikationer?
En väninna till mig är tvungen att koka vattnet, ett litet antal GBP opade reagerar tydl med magsmärta pga bakterier i kranvattnet.
Ja gör så :)
Det funkade för min väninna iaf, det var hennes dr som berättade det för henne, jag hade aldrig hört talas om det förut.
Min andra väninna ska oxå börja med det, då hon har svårt att få i sig just vatten.