• 74an1

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Mli79 skrev 2010-05-24 19:06:01 följande:
    En fråga till er som blivit OPade tidig morgontimma på Ersta, hur lång tid innan den tiden som står på kallelsen ska man vara där? Antar att jag får reda på det dagen innan när jag pratar med narkosläkaren, men är nyfiken Enligt kallelsen blir min OP kl 07:00. Jag får lägga till lite extra tid till det eftersom jag ska lämna massa prover på forskningsenheten också. Är det ens lönt att man försöker sova något den natten? Jag menar, det tar säkert 20 minuter dit, + extra tid för forsket + att jag ska duscha hemma innan osv... blir ju till att gå upp mitt i natten. Men det gör inget
    På min kallelse stod det oxå 07.00. Visste att vi var två som skulle vara där den tiden, och att en av oss skulle bli opad först och den andra som tvåa. Jag blev tvåa, och satt i väntrummet och väntade på min tur. Tiden gick faktiskt fort. Under tiden fick jag träffa kirurgen, och han ritade på magen var han skulle ha sina hål. Träffade även en sköterska som ställde lite rutinfrågor. Sen var det dax att byta om, jag fick mina tabletter med lugnande och en del andra. Fick lägga mig på min säng och vila tills det var dax. Klockan hann nog bli närmare 10 skulle jag tippa. Chokladmoshin har nog bättre koll på just den detaljen {#lang_emotions_wink}. Jag sov på Ersta hotell natten innan, och hade ställt klockan på 05.00 för att inte behöva stressa. Sen satt jag i lobbyn tills det var dax att gå över gatan till sjukhuset. Mitt tips är att du försöker sova lite i alla fall. Önskar dig all lycka till. Kommer att gå jätte bra. helt övertygad!
  • 74an1
    Johan81 skrev 2010-06-01 14:13:46 följande:
    Ett litet tips för killarna som håller på att gå ner massor i vikt. Jag själv har tröttnat på att magen hänger över jeansen, så jag tänker defenitivt prova den här:
    www.sthlmcompany.com/slim-n-lift-for-man/

Letade som f*n innan jag hittade den..
    Fanns även för kvinnor. Funderar om jag ska prova och beställa. Tack snälla för tipset!
  • 74an1

Bor i Gävleborg, och jag opade på Ersta sjukhus 20/4. Nu har jag fått kallelse till Kirurgen på Gävle sjukhus de 8e. Skulle ta blodprover senast en vecka innan...... Nu har jag inte hört om någon annan som blivit kallad. Kan det vara så att jag står kvar i Gävles kö, eller vad vill dom träffa mig för?? Är det någon som kan ha koll på vad dom vill Flört Har ju redan haft mitt uppföljningssamtal efter sex veckor med Ersta... Kanske måste ringa på måndag och höra, eftersom det inte framgår i brevet vad jag ska göra där!! Hoppas ni förstår vad jag menar. Blev lite rörigt!! Stor kram till er alla i det underbara vädret Solig

• 74an1
    Lalalong skrev 2010-06-23 09:02:34 följande:
    Har äntligen kopplat upp datorn hos mormor.
    Det gick bra på Ersta igår, blev godkänd för OP och den blir i september-otktober någon gång. Gissar på oktober eftersom det är i slutet på månaden nu. Alla var trevliga tycker jag, utom läkaren Anders Thorell som jag faktiskt uppfattade som ganska spydig. Men han hade kanske bara en dålig dag. Han godkände mig i alla fall, och det är ju huvudsaken.
    Klara 060504, Alva 100117
    Där ser man. Då var det inte bara jag som fick den känslan. Mitt möte med honom i December var inte alls vad jag väntat mig. Tur att ALLA andra är så bra på Ersta, så dom väger upp för honom.
    På op dagen visade det sig att det var en annan kirurg som skulle opa mig, Claes Anderin, MYCKET sympatisk. Fick förtroende för honom direkt, och det var ju skönt. Hade alltså oroat mig i onödan för att möta Thorell igen....
    Glad att du blev godkänd. Håller tummarna för digSolig
  • 74an1

Halloj alla. Länge sedan jag skrev något nu.
    Tänkte på er som har svårt att få i er flytet, typ Modifast.
    Prova att mixa med stavmixer och några isbitar, då slipper man den där lite gryniga konsistensen. Funkade för mig i alla fall. Solig
    Kämpa på nu i värmen!!!

• 74an1
    BantarTomas skrev 2010-07-05 09:50:03 följande:
    Hej,

Jag skulle då aldrig flyta på någon produkt som kräver en stavmixer och is, vem har sånt med sig vart man än går? Nej det ska vara enkelt att flyta. När det finns produkter som löser sig utan stavmixer och som smakar gott. Varför ska jag då välja en med grynig konsistens då? Jag kör Sophaikuren. Det är den bästa av alla jag testat. Gjord på laktosfri mjölk istället för soyaprotein som smakar illa och blir grynigt.

Sophiakuren går att köpa på deras hemsida, så skickar dom hem flytet.

Jag gick ner 6 kg med Sophiakuren redan första veckan! Mission completed, men tänkte gå ner lite till, så jag fortsatte, är nu ner 13,6 kg! ! !
    Förlåt! Ska aldrig mer upprepas att jag försöker tipsa om något JAG tycker är smart. Självklart kan man inte ha stavmixer och is med sig vart man än går, det förstår jag oxå. Men när man är hemma vid, så är det ett tips.  Som sagt ska aldrig mer upprepas Rynkar på näsan
  • 74an1
    Soulstar skrev 2010-07-05 11:46:10 följande:
    ALLA får tipsa utefter egen erfarenhet, det man själv tycker funkar bra. Jag gillar också mixade proteinshakes bäst, MED is. OCH ett flärdfullt sugrör med glitter
    Tack snälla!
    Flärdfullt sugrör missade jag. Kanske hade gått ÄNNU bättre med flytet då Flört.
    Men isen gjorde susen i alla fall.  Nu är det slut tipsat från mig i alla fallSkäms
  • 74an1
    Mamma i september 2006 skrev 2010-07-06 18:03:13 följande:
    Hejsan....! Jag står på tur att bli opad (har inte fått datum ännu, men godkändCool) Är det någon av er som blivit opade som har/haft sömnapné? Jag har hört att man kan slippa CPAP masken........och alla risker med att ha apnéer. Någon som har erfarenhet?
    Halloj!
    Det utreddes aldrig, men gjordes ett konstaterande att jag nog hade det.
    Sover MYCKET bättre efter op. Vaknar utvilad och är inte alls lika trött på dagarna. Jag kunde när jag var som tröttast plötsligt somna sittandes vid datorn. Har själv aldrig haft CPAP, men nog är det stor skillnad på sovandet allt.
    Gjorde min op 20/4, och har allt som allt gått ner 40 kg. Lycka till önskar jag dig Solig
  • 74an1
    frökenKAJO skrev 2010-07-06 18:59:05 följande:
    Lägg av?! Har du gått ner 40 pannor på drygt två månader? Det är ju helt ojävlatroligt, om du ursäktar språket. Varför kan jag inte göra av med fett i det tempot?
    NEEJ!!! Vänta, stopp! Jag var nog lite otydlig i mitt inlägg tidigare Skrikandes.
    Alltså 40 kg är från slutet av Januari!!
    Då jag väger mycket mer än de flesta, så ville Ersta att jag skulle gå ner 20 kg för att bli opad.
    Därför körde jag Modifast för att få open så fort som möjligt. Ville hinna före sommaren.
    Resterande vikt är efter open.
    Förlåt Skäms Förstår att du fick en chock när du trodde 40 sen open Skrattande
  • 74an1
    frökenKAJO skrev 2010-07-06 21:32:57 följande:
    Ja, jag satte faktiskt i halsen! Men 40 kilo sedan i januari är ju grymt bra det också, hej dig

Och jag är snart överviktig istället för fet, "bara" åtta kilo kvar. Vilken grej!
    Tack vad du är snäll Solig
    Låång kvar till jag "bara" är överviktig!!
    Grattis till dig. Nu hoppas vi att de åtta kilona bara rasar av här i sommar Flört
    Kämpa på!
  • 74an1

Läste lite om Silica. " Bäst effekt efter 3-6 mån" Kan ju vara bra att veta, så man inte ger upp och slutar äta dom för tidigt.
    Jag tänkte på något annat med dessa tabletter. Hur blir det med all annan hårväxt då? Armar, ben osv... Förvånad
    Fortsätter jag håra eller det blir värre, då blir det nog till att prova i alla fall.... Vill ju inte bli flintisFlört

• 74an1

Halloj på er.
    Länge sedan nu Förvånad.
    Tänkte på det här med Kolsyra.
    Jag har inget problem med det faktiskt. Så det är nog väldigt individuellt som allt annat.
    Opades 100420 Ersta.
    Grattis till er alla som är så duktiga. Både ni som opats och ni som väntar Solig

• 74an1

Halloj! Länge sedan jag gjorde ett inlägg.
    Tänkte på det där med att ha svårt för smaken på flytet, typ Modifast.
    Jag flöt mellan Jan-Apr, och jag upplevde det som mycket lättare att få i sig flytet med sugrör!!!
    Vätskan hamnar längre bak i munnen och man hinner inte uppfatta lika mycket smak.
    Värt att prova alla trix för att få det att fungeraFlört
    Provade att mäta mig för första gånngen på länge, och idag för först gången så räckte måttbandet runt!!!
    5o cm bortaObestämd. Hoppas jag slipper se dom igen...
    Kämpa på nu alla. Ni är himla duktiga!!!

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)