• Mile

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Lalalong skrev 2010-05-01 19:42:25 följande:
    Det enda jag känner till är Ersta eftersom jag valde "valfrihet i vården" och där lägger de in alla besöken en dag. Så man åker bara upp på en bedömning.
    Varför valde du valfrihet och inte vårdgaranti/ var bor du, om man får fråga? hur länge fick du vänta?

tack
  • Mile
    Lalalong skrev 2010-05-01 19:52:12 följande:
    Jaa, det blir ju en hel del! Men ska man vänta några minuter mellan varje tablett och ha 10 st så får man alltså avvara 30 min bara för att ta tabletter? Får börja gå upp i tid på morgonen med andra ord
    Usch, jag vet inte vad jag ska välja, har inte bråttom men vill inte vänta 24 mån som det stod på min remiss...
  • Mile
    Lalalong skrev 2010-05-01 20:07:32 följande:
    Det känns tokigt att råda någon när man inte vet vad som kommer hända. Tänk om jag säger valfrihet till dig och sen visar det sig att Skåne köper massa platser i Kristianstad och det hade gått superfort där... Men OM jag skulle säga vad JAG tycker, utan att veta något om framtiden så tycker jag Ersta är det säkraste alternativen. Det går kanske inte på 2-3 månader. Men du är garanterat opererad inom 9-12 månader (och då tar jag i lite extra!). I Skåne kan det gå kvickt, men det kan lika gärna ta ett år eller mer. Men som sagt, jag tycker det är jobbigt att råda, för går det sen mkt snabbare med det andra är det ju inte roligt att ha rått dig fel.
    Det spelar ju ingen roll egentligen för det är ju inte svårt att ta sig till stockholm, jag och min mor ska ta det som en liten weekend, kanske mest hon för jag lär ju inte vara pigg. man får se det som en utflykt om man väljer erstad... Det är ju inte i världens ände...
    Men jag fattar inte varför det finns vårdgaranti om de inte följs, då kan de ju lika väl skita i det!
  • Mile
    Anna 73a skrev 2010-05-02 14:11:29 följande:
    Jag mailade en "egen reniss" till Sofhiahemmet Vikt Längd Bmi Vikthistoria Sjukdommar i släkten Hur min övervikt påvärkar mitt dagliga liv Fick svar dagen efter att jag skulle ringa dom!! Vilket jag gjorde. När jag pratade med vårdslussen så sa dom att ju mer du ligger i själv dessto fortare kan du få oprationen. Jag satt en hel dag i telefonen och ringde runt som en tok. Och på den dagen så lyckades jag fixa tid för bedömning på Sofhiahemmet samt fixa betalningförbindelse från mitt län. Detta är inte ens en månad sedan och jag har redan vart på bedömningsmötet samt fått en op tid den 15 Juni. Finns hemsidor där det står om väntetider i vården.. Googla det så kanske du kan hitta ett sjukhus/privatklinik som passar dig och som har ett avtal med ditt län LYCKA TILL!!!
    Hej!
    Vilka sjukhus ringer man?
    Alla sjukhus i sverige och kollar om de har en förbindelse med lanskrona!
    Vad frågar man, väntetid och sånt eller och betalningförbindelser?
    Var bor du eftersom du fick en betalningförbindelse till sofiahemmet?
  • Mile

Jag hittar inte nummet till vårdslussen?, någon som kan hjälpa mig, söker som fan men hittar det inte..

• Mile
    Mile skrev 2010-05-03 08:33:34 följande:
    Jag hittar inte nummet till vårdslussen?, någon som kan hjälpa mig, söker som fan men hittar det inte..
    Hittade ändå, ringde fel, men lortsades fram..

Någon frågade mig i tråden om egen remiss, och landskrona tar emot.
    Telefonunner är 0418-454160
  • Mile
    flashieangel skrev 2010-05-04 13:39:02 följande:
    Jag lyckas inte minska dessa 5 kilo som jag måste göra för att ev få en snabbare tid... Mår jättedåligt och vill verkligen gå ner dessa...jag vill inte vänta till i höst för en op... Är det nån som har nå tips på hur man kan få en snabbare optid???
    När fick du tid annars då?
  • Mile

Hej hej!
    Ringt till alla olika sjuhus idag!

Alla säger desamma, använd vårdgaranti, det är inte lönt att du väljer att flytta din remiss, för vi kan inte ge vård tidigare för det är ett så högt tryck just nu, inför sommar och allt med..
    Ringde erstad, men de sa faktiskt uppriktig desamma, enligt den syrran, hon sa det att trycket är så högt att det nästan är 6 mån bara till bedömning.
    Hade ni valt ändå att flytta remissen eller stå kvar i kön för vårdgarantin?

• Mile

Hej!
    Tog det två mån sen remissen kom in?
    Var det återbudstid eller?

För när jag ringde pratade jag med en trevlig kvinna och sa med det höga trycket och sommaren så typ 1 år?

• Mile
    cattis1234 skrev 2010-05-10 23:08:10 följande:
    Är det någon som vet om man ska åberopa vårdgarantin igen när man flyttat remissen?  Åberopade v-garantin i L-krona och då det inte händer mycket ideras kö, har jag begärt att flytta den till Ersta. När den anländer dit ska man då åberopa v-garantin där eller har man förbrukat den möjligheten? Någon som har numret till Ersta dit man ringer och hör om remissen kommit fram eller hör om  tider/kallelser besök odyl.
    Hej!
    Är det så trögt i landskrona.. Vilket e bäst danderyd eller erstad?

När kom remissen in i landskrona?
    Jag står oxå i deras kö, och vet inte vad ja ska göra, stanna kvar eller flytta den?
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)