Inlägg från: Anna 73a |Visa alla inlägg
  • Anna 73a

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Annicka skrev 2010-05-14 22:28:09 följande:
    Nej den fick jag fylla i där på bedömmningen!
    Jo en hälsodeklaration fick jag också fylla i där på bedömningsmötet..men detta e en hälso enkät,med helt andra frågor..Inte om sin sjukhistoria utan TEX om jag dom senaste 4 veckorna hindats att tex bada pga av min övervikt eller om den på nåt sätt hindrar mig att leva det livet jag vill...
    ♥Emma 1993♥Jennie 2000♥Daniel 2000♥Lukas 2008♥
  • Anna 73a
    LenaL skrev 2010-05-21 15:06:37 följande:
    Ok! Jag har nu varit på bedömning (igår) ocg fick min op-tid till 14 Juni. Blev hel skraj, drygt 3 veckor till. Ska (bara) gå ner 5 kilo, så nu börjar jag flyta på måndag. De sa att om jag äter modifats är det 4 påsar / dag, om jag äter cambridge är det 5 påsar / dag. Jag kan inte priserna på dessa men vad blir billigast, vad kostar respektive märke / påse? Vilka tycker ni är godast?
    Grattis!!!

Ja det e 4 påsar/dag
    Jag tycker bara om kaffe och choklad,
    Cambridge är 3 påsar/dag
    Och där tyckte jag bara om kaffe och chokladen också =)
    Jag ska också gå ner 5 kilo
    Jag börjar  att flyta på Måndag och min op e den 15 Juni..{#lang_emotions_laughing}

Lycka till !!
  • Anna 73a
    Malleballebuse skrev 2010-05-21 16:03:16 följande:
    Anna 73a: då opereras vi på samma dag men tyvärr inte på samma ställe. Imorgon så åker jag på sol och badsemester till Turkiet. Tänk sista solsemestern som tjockis Nästa gång så kan jag också tripparunt och köpa billiga (läs små) plagiatjeans på markanden, i år satsar jag på solgalsögon och handväskor. Kommer hem nästa lördag och då ska jag rätt in i min pulverdiet. Jag kommer att ha historiens största magsäck och antagligen dö av svält redan första dagen.
    Hahahaha

men va härligt med en go resa innan
    Vart op:as du då?
  • Anna 73a
    monixxx skrev 2010-05-24 17:11:29 följande:
    Den 17 Juni blir det bedömningsmöte med läkare från Sophiahemmet!!! Såå skönt med ett datum!!!
    Tror jag det !!
    GRATTIS

Det e samma dag som jag lämnar Sofhiahemmet efter operationen.
    Opas den 15 Juni

Härligt att veta att om du lir godkänd så går du där ifrån med op datum =){#lang_emotions_smile}
  • Anna 73a
    monixxx skrev 2010-05-24 17:31:35 följande:
    Ni som opererat er på Sophiahemmet, hur länge skulle ni flyta innan op.?
    Hade inga krav alls på att flyta innan.
    Kirurgen ville bara att jag skulle gå ner 5 kilo innnan operationen.
    Men hur man gick ner dom spelade ingen roll.

Jag själv har valt att dricka modifast från 1 Juni till operatioen.
  • Anna 73a
    monixxx skrev 2010-05-24 18:48:24 följande:
    Ok, men vilket BMI ligger du på, för att de bedömt 5kg?
    Det har faktiskt inte med BMI att göra.
    Jag har Bmi på 41
    Kompisen har ett Mbi på 50 och behövde bara gå ner 4 kilo

Vet faktiskt inte varför dom bedömmer olika viktminskningar  för olika människor
  • Anna 73a
    Tinzi skrev 2010-05-26 20:43:30 följande:
    Ska på bedömning på Sofiahememt i morgon, min betalningförbindelse gick ut då jag fick sjuta upp allt då jag blev gravid, ha rej hunnit få nån ny (den är på väg m. post till mig) Är detta något som ställer till det på Sofia i morgon? Jag menar....i värsta fall får de vill ringa till Carola på vårdslussen å höra m. henne att jag har ovad betalningsföbindelse elt enkelt...eller vad tror ni? ps. ska man vara fastande lr ngt inför provtagingar?  minns ej dom sa ngt om det men men....
    Hej

Betalningsförbindelsen sa dom till mig att jag va tvungen att ha med mig på bedömningsmötet på Sofhiahemmet.

Va tvungen att vänta in den innan jag kunde boka ett nöte
    Nej du behöver inte fasta inför proverna.

det e bara blodprov som du lämnar.
    Sedan e det bara papper som du fyller i

All lycka till dig i morgon..

Dom e helt underbara där allihopa
  • Anna 73a
    FMEmbla skrev 2010-05-26 21:20:07 följande:
    Tinzi och Anna 73a, hur ska ni resa/reste ni till SH? Tåg, buss, bil, taxi? Jag ska dit den 1 juli och har inte bestämt än vad som är bäst. Får ni era resor betalda?
    Jag åkte tåg + taxi från stockholms central till Sofhia.
    Det va inte långt från stationen =)
    Men för att vara på den säkra sidan.

Jag fick en betalningsförbindelse från mitt län.(Västra götaland)
    Och då ingick både tåg och taxi resorna.
    Fick ligga ute med pengarna till efter mötet då jag kunde skicka in biljetterna samt taxi kvittot och kvittot på att jag hade vart på Sofhia.
    Fick tillbaka allt utom 120kr då själkostnaderna va 60 kr enkel väg med tåg.

Ska nu opas dene 15 juni och där gäller det samma sak att jag kommer få tillbaka pengarna.
    Då min betalningsförbindelse gäller 6 månader..

Lycka till!!!
  • Anna 73a
    FMEmbla skrev 2010-05-26 21:40:25 följande:
    Anna: Jag var osäker på om man fick betalt för taxi, för jag såg mig själv gå vilse bland Sthlms alla gator. Men vad bra att även de resorna är godkända. När du var på bedömning, hur lång tid innan var du på plats och hur länge tog det med alla undersökningar?  Åkte du hem sent på eftermiddagen? 15 juni.. det är snart det. Spännande!
    Jag va på bedömning den 29 April kl 13
    Men dom ser jättegärna att man e där tidigare för att hinna med proverna innan kirurgen och dietisten pratar

Så vi va där strax innan 12 och det va dom andra också.
    Det va jag o min väninna samt 2 st till som hade bedömningsmötet den tiden.

Kirurgen pratade i ca 1 timme och dietisten ca 15 minuter.
    Sedan va det enskilt samtal med kiruregn ca 7-10 minuter och enskilt med dietisten ca 2 minuter =)

Va tillbaka på stationen igen kl 15 och då fikade vi lite o så innan.
    Hade beställt tåg hem kl 17 så det va bara att käka middag på stationen.
    Himla skönt att vi va 2 st.Hade blivit långtråkigt annars

Jaaa det e verkligen inte långt kvar {#lang_emotions_laughing}
  • Anna 73a
    Tinzi skrev 2010-05-26 22:05:18 följande:
     Ohhh shit! Billjetter/hotell, allt bokat, tänker åka iaf, vägrar dom göra en bedömning bara för det så tycker jag dom är lite knasiga ändå. Har ju haft en förbindelse som gåt ut i datum å har lovad OP...men men de får ringa vårdslussen annars å höra... blev dock nervös nu *urk* och fick du tillbaka för taxi alltså på bedömninen? då kanske jag vågar ta det med...kommer nog inte hitta annars...
    Det kommer säkert att gå bra..
    Som sagt dom e underbara där =)

Ock som du säger så har du ju haft allt klart innan så det borde inte vara några problem...
    Svaret e ju bara ett samtal bort!!!

Japp jag fick tillbaka för taxi resan..
    Även dricksen på 40kr jag gav taxichaffören för den guidade turen fick jag tillbaka =)
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)