Inlägg från: hot fuss |Visa alla inlägg
  • hot fuss

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Idag var jag på Vrinnevi på halvårskoll.
    Alla värden låg normalt. Men fick bannor för att jag slarvar med Kalciumtabletterna. Fick som tur är nya tabletter utskrivna som inte är tuggtabletter. *puh*

Jag har i genomsnitt tappat 1,9 kg i veckan. Och är 36 cm mindre runt midjan. Mitt BMI har minskat massa.

Nu ska jag fokusera på bättre mellanmål, mer vätska och mer motion tyckte hon. Jag är redan förbi gränsen för vad som är normalt i viktnedgång på årsdagen efter open.

Vi pratade även om min intolerans mot laktos vilket var vanligt förekommande efter en sån här op. Samt allt jag dumpar på: ägg, bröd, paneringar mm. Men jag var iaf helt normal när det kom till kosten. Glad

Så mer nöjd kan jag inte vara faktiskt.

• hot fuss
    Tjocksmock skrev 2010-06-03 10:43:21 följande:
    Någon som vet om man kan ha kvar sin hormonspiral i när de opererar? Jag glömde fråga när jag var uppe på Sophiahemmet för bedömning?
    ja man kan ha den kvar.

o den har inget med ev kateter att göra. är inte direkt i urinröret spiralen sitter
  • hot fuss
    Zodic skrev 2010-06-03 20:52:31 följande:
    ska man?? aldrig hört talas om. dietisten tyckte ett av mitt större problem var just att jag drack så mkt mjölk, brukade dricka minst en liter om dan..det är 500 kalorier bara det!
    vänat skrev 2010-06-03 10:35:12 följande:
    jag har kalicpos D vilket finns både som tugg tablette och vanliga tabletter ja har nu fått de vanliga i början fick jag tugg men sa till på apoteket samt till läakren som skrivigt ut så de löste sig för min del.
    ja det är dom jag har som tugg, men va bra, är dom mindre då när dom är vanliga??
    aldrig hört talas om att man numera ska räkna kalorier?? det var de väldigt noga med på ersta att man aldrig ska göra igen. o dietistråden säger minst 5 dl mejeriprodukter om dagen.
  • hot fuss
    kaylaSTHLM skrev 2010-06-05 22:04:32 följande:
    hur mycket ska / rek det att man ska går ner i veckan ? / månaden ? efter en GBP ?
    på halvårskollen jag var på häromveckan sa de att de flesta i snitt tappat 1-1,5 kg i veckan till dess. jag hade tappat nästan 1,9 kg i veckan i snitt.
  • hot fuss

förra veckan tog jag upp en gammal dröm oxå. jag sprang 2,5 km i spåret i skogen. gjorde det 2 ggr förra veckan. tänk om jag hade sagt att jag skulle orkat det för 6 mån sen.

sjukt vilken livsförbättring den här open är.

• hot fuss
    frökenKAJO skrev 2010-06-07 14:22:24 följande:
    Men åh!!!!
    Stort grattis. Vilken sjukt bra viktnedgång. Undrar hur man ska göra för att följa ditt exempel...
    jag har ärligt inte gjort mkt för att nå den viktnedgången. unnar mig ff saker ibland. inte börjat motionera bra förän nu förra veckan. pinsamt men sant :)
  • hot fuss

funderar lite över att skicka en egenremiss för bukplastiken så småningom. vet att de drar gränsen vid bmi 28 här i landstinget o det är jag förbi nu ju. ska självklart vänta tills jag nått målvikt dock. men enl sskan på halvårskollen ville de inte remittera förän 2 år efter open. så länge har jag inte lust att vänta

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)