Inlägg från: lyckligjanuari |Visa alla inlägg
  • lyckligjanuari

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Queenie70 skrev 2010-05-09 14:06:27 följande:
    Lycka till.
    Tack så mycket
    kaylaSTHLM skrev 2010-05-09 15:35:59 följande:
    jaha nu är det snart dags .. imorgon klockan 7 ska jag vara på Ersta .. Jippi.. pirrigt
    Vi ses kanske imorgon på Ersta ........Jag känner också jippi men nervös
  • lyckligjanuari
    litenkisse skrev 2010-05-09 18:44:04 följande:
    Jag måste bara få ur mej:Jag mår så himla bra!!!!!!Opererades i tisdags och mår toppen, gått ner 4,8 kilo sen op, hade bara ont dagen efter sen har jag inte behövt smärtstillande alls , varit på långpromenader fre-lör-sön. Har inga bekymmer med maten (flytet). Känner mej som en duracellkanin typ.Jag som var såå orolig innan, kunde inte sova på flera nätter före op. Tänk vad bra det kan bli!
    Åh vad skönt att höra lite lugnande för mig som opas imorgon.
    sabina1983 skrev 2010-05-09 16:41:29 följande:
    Önskar dejj all lycka till=) kommer gå kanon
    Tack
  • lyckligjanuari

Jag kom hem från sjukhuset igår opades imåndag samma dag som Kayla.
    Det känns jätte bra har lite ont men inte mycket känner mig dock väldigt trött sover en massa. Kan verkligen rekommendera Ersta perosnalen är jätte trevlig. Jag har gått ner sex kilo sen jag började med modifast.

• lyckligjanuari
    kaylaSTHLM skrev 2010-05-13 10:15:30 följande:
    välkommen hem Tjejen .. känner mig superpigg men utråkad mellan alla filer och soppor.. sitter med 2 dl fil just nu som mellis .. men till lunch ska jag koka upp lite kyckling och hälla i keldas thaisoppa.. mums. saknar kryddor
    vad kul att höra att du är så pigg jag kommer väl också komma igång snart det låter gott med kyckling soppan
  • lyckligjanuari
    Mli79 skrev 2010-05-13 18:48:58 följande:
    Ni ErstaOPade, vad gjordes dagen innan OP? Jag fick reda på att jag skulle dit dagen innan för provtagning, men fick ingen tid. Jag antar att den kommer med kallelsen men den kommer inte med posten förrens på måndag och jag hade tänkt att boka flyg redan nu.Är det bara provtagning eller är det läkarbesök också?
    provtagning samt träffa narkosläkare och sjukgymnast
  • lyckligjanuari

Ni som inte opererades på Ersta hur länge efter operationen behövde ni äta flytande? och sedan pure? Hur gick det?

• lyckligjanuari
    vampyria2 skrev 2010-05-13 21:12:28 följande:
    Halloj var ett tag sen jag var här inne, men var kul att låsa ikapp lite Jag har nu gått ner 30 kilo sen 25/2 2010 och kan ärligt talat säga att jag har fått ett helt nytt liv, så ni som håller på att kämpa med flyt och för att få gå egenom en operation kämpa på det är helt klart värt det Vet att det är jobbigt men helt plötsligt så är operationen gjord och man har gjort det tyngsta. Jag kan ju erkänna att jag har det jobbigt när jag äter får ofta ont och har kräkts en hel del, men det tar inte bort glädjen.Jag kan nu ha kläder från vanliga avdelningen i klädaffärerna, har storlek L eller 42/44,, hadde 50/52 innan. Jag kan cykla, vara ute och leka med mina barn på ett helt annat sätt, orkar springa, tränar styrketräning 1½ tim var annan dag, jag är piggare och trivs bra med mig själv på ett helt annat sätt, hmm för att inte tala om sexet Nått som är skummt är när man känner på sig själv, jag känner hårda ben där jag inte har känt dem på länge, halsen känns så konstig utan alla hakor och valkar, knäna är smala och när jag ligger och ska sova så känner jag ben som sticker ut och blir obekväma Önskar att de lägger resurser så att köerna till dessa operationer minskar fort, det är så viktigt att alla som behöver den får den så fort de bara kan.Kram på er alla och fortsätt kämpa och grattis till er alla som redan är på andra sidan
    Härligt att läsa
  • lyckligjanuari
    Zodic skrev 2010-05-14 14:50:53 följande:
    jag har också svårt för vattnet, känner ingen lust att dricka.. jag var så himla trött på alla drickor man fick på sophiahemmet, allt smakade verkligen beskt och sötningsmedel tycker jag. eller bara faktumet att man ska lyckas få i sig 1000 kalorier!var på ica maxi igår och då slog det mig verkligen att jag inte får äta något..allting luktade så gott! men puré/mosad mat börjar redan nästa vecka så inte långt kvar! :D
    Zodic hur länge är du rekommenderad att äta flytande efter op?

Ersta rekommenderar 4 veckor känns så mycket
  • lyckligjanuari
    Zodic skrev 2010-05-14 20:51:27 följande:
    1-2 veckor, sen 2 veckor mosad/puré. så himla skönt, jag känner mig redan lite nipprig av allt flytande..
    Då kanske man inte behöver följa Erstas råd med flyt i fyra veckor slaviskt jag tycker det är så triist
  • lyckligjanuari
    Zodic skrev 2010-05-14 21:11:08 följande:
    alltså jag kan ju inte säga vad du ska göra ;) men det är lite konstigt att dom kan ha så olika råd.men jag hade då tyckt att det var jäkligt jobbigt..hur mår du annars då? känns det bra? :)jag har känt mig helt ok idag, lite trött bara. behöver dricka mer bara, svårt..
    Jag mår bra lite trött lite öm tar alvedon fortfarande men kan nog sluta med det imorgon. Jag förstår inte varför det är såna skillnader i vad som rekommenderas efter operation när det är samma operation vi genomgått flyt fyra veckor känns inte kul även om det finns goda sopor
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)