Inlägg från: gurkazz |Visa alla inlägg
  • gurkazz

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

monixxx skrev 2010-09-02 14:56:22 följande:
    Ja det är det säkerligen, de skulle ju börja operera i slutet på oktober, och då är de VÄL upplärda, plus att Örebroläkare finns med första tiden som en extra säkerhet! De utsätter ju inte oss för fara, de är väldigt väl förberedda!!!
    Skulle opererat mig i Eksjö, men ville komma intill fortare, så då blev det Stockholm och Sophiahemmet!
    Remiss kom in till Värnamo den 22/3, infomöte mitten på juni och op. den 30/6, så rätt snabbt gick det ju ändå!
    Så nu har det gått 2 månader sedan open..., mår bra, men kan äta lite för fort ibland och då mår jag illa och blir såå trött, men oftast går allt bara bra!
    {#emotions_dlg.flower}
    I slutet på september börjar dom att op... Och dom som op i eksjö kan ju sin sak med, de är ju inga häxdoktorer..
    Dom första op är ju örebro med..
    Hur gjorde du för att kunna få bli op på sofiahemmet.. va det de fria vårdvalet?
  • gurkazz
    monixxx skrev 2010-09-02 18:08:59 följande:
    Ja det var det! Var ju mer än 3 månader kvar innan Eksjö skulle komma igång! Så det kändes bra!
    Nä klart de inte har häxdoktorer i Eksjö, hi hi.....
    Lycka till....Glad
    Tack så mycke..
    Ja längtar skit mycke tills de är dax.. *L*
  • gurkazz
    Lajsa82 skrev 2010-09-02 17:50:51 följande:
    hej tjejer...
    Nu är det äntligen min tur, fick dock ingen direkt tid idag, men jag kommer opas under hösten Så jäkla glad att tårarna rinner, innan jag gick sa en ssk, Vi syns inom 1 till 1 ½ månad....Det bara bubblar inom mig... Behöver flyta i 3 veckor och losa 8 kilo, tror att jag fixar det om jag ger mig attan på det, dock måste jag även nu sluta röka, vilket är ännu svårare än att flyta, så nu ihelgen får jag göra ett upplägg på hur jag skall gå tillväga....

Någon här som slutade röka innan och började med flyt strax därefter? Hur gick ni tillväga??
    Ja ska med op i höst och ska ner 10-11 kg och sluta röka..
    Vart ska du op ja ska göra det i eksjö..:)
  • gurkazz
    Adalel skrev 2010-09-02 19:27:48 följande:
    Va bra :) Jag håller på att sluta röka nu med hjälp av champix. Har testat dem förut och de är magiska. Man äter dem och successivt blir man mindre röksugen och sedan helt borta. Slipper abstinensen helt och riskerar inte att bli beroende av något hjälpmedel istället. Anledningen att jag började röka när jag hade slutat förra gången var att jag började feströka och sedan bara skull testa när kompisarna rökte. Denna gången blir det ALDRIG mer röka, vill ju inte trilla dit igen.
    Man får kontakta sin läkare för recept, kanske kan var något? 
    Jag började med äta champix men de funkade inte alls..
    Jag måde dåligt och mitt röksug va lika stort som innan, benen började svullna på mig och ja fick både blödningar och svamp...
  • gurkazz
    Adalel skrev 2010-09-02 21:43:16 följande:
    Oj då, nä då är det ju inget alternativ. Vad menar du m blödningar? Jag fattar var du blödde men var det rikligt och jämt? Jag har nyligen satt in en hormonspiral och blöder men trodde att det var av den (är ju vanligt i början) men det kanske är en kombination av tabletterna med?
    Jag hoppas iaf att du klarar av det men nekar de op om man inte är rökfri? På Carlanderska sa dem att de inte neka op och att många har slutat efter att de blivit opade då det var lättare av nån anledning. Kanske nån här på forumet vet mer om detta. 
    Till mig sa dom att sluta röka är ett måste annars får jag inte op.. Jag har fått diagonsen PCOS så jag har ju oregelbundna blödmningar men när jag började äta champix så blödde jag hela tiden och fick svamp i underlivet..
    Min läkare sa de att de kan bero på min PCOS att jag fick dom biverkningarna..
    Men ja kämpar utan något för att kunna sluta röka...
  • gurkazz
    Lajsa82 skrev 2010-09-03 10:17:26 följande:

Gurkazz: När skall du opas? Skall vi kämpa tillsammans? skall du sluta röka före du skall gå på flyt? Jasg skall opas på Näl i Trollhättan!

Vandersson: Ja jag skall nog testa dom, får ringa min läkare nästa vecka...

Är så himla förkyld och det bara rosslar i lungorna, orkar inte vara förkyld, vill bli frisk!! Men jag är så jäkla lycklig att jag skall opas nu i höst....Men blev jäkligt nojjig då jag pratade med narkosläkaren, då han beskrev hur masken fungerade osv.....Usch...är inte nojjig över open, men dock narkosen....Min syster höll på att stryka med när hon opererade ett åderbråck plus att dom fick ge henne mer och mer narkos för hon ville vakna hela tiden, så dom fick avsluta operationen snabbt....
    Min son har också sövts ner och även han behövde mer narkos än han skulle ha...så jag hoppas att jag inte är som dom....

Ja ska op oktober november, har inte fått något exakt datum än.. Ja ska sluta på en gång vill dom, och ja kämpar men de ska fasen gå.
    Klart vi ska kämpa ihop*L*
  • gurkazz
    Adalel skrev 2010-09-03 06:45:10 följande:
    Du klarar det men det är jobbigt. Kämpa på och lycka till :)
    Tack så mycke..
  • gurkazz
    valkyrie skrev 2010-09-03 12:44:57 följande:
    hej tänkte hoppa in i tråden om jag får.
    jag har kommit så långt att jag väntar på en tid till oprationen. har fått allt godänt.

hoppas på att få tiden nästa vecka.

lite om mej.
    jag är en tjej på 21. gift, planerar barn men har pco-s så behöver går ner i vikt för att få hjälp att bli gravid.
    har ett bmi på 42.

ja det va lite om mej :)
    Hej!!
    Vet hur de känns har med pco-s med alla symtomen som finns.
    Själv är ja 41 år fick inte min diagons förrens för lite mer än ett årsen..
    Så efter ja fick den va de många frågor man hade som man fick svar på..
    Ja har med fått ja till op så de ska bli någongång i höst..
    Lycka till..
    kram
  • gurkazz
    SkinnyNo2 skrev 2010-09-03 12:35:10 följande:
    Hej!
    Har en liten fråga.... Är det någon som op'ats på Ersta i Stockholm och som vet varför dom kör "tvärtom"? Dvs varför man får träffa sjuksjöterska och dietist innan man får träffa läkaren. För jag gissar att det inte är förrän man träffat läkaren som man vet om op blir av eller inte...??

Har tider nästa vecka, måndag och torsdag, för mina första besök och sen tid hos läkare 23/9.
    Är sjuuuukt nervös och vill bara att det ska bli 23/9 så jag får ett besked om op blir av eller inte, vill inte ha några förhoppningar innan jag har fått ett ja....
    I eksjö är det samma sak. Fått träffa sköterska,dietist, arbetsterapeut, kurator och sjukgymnast mm..
    Innan de sista mötet med läkaren som sa ja till op..
  • gurkazz
    SkinnyNo2 skrev 2010-09-03 13:26:06 följande:
    Jaha okej... För jag har en kompis som ska op'as i Norrtälje, och hon fick träffa läkaren först som sa ja till op. SEN fick hon gå vidare och träffa dietist m.m...

Jag får helt enkelt ge mig till tåls till den 23/9 och se vad läkaren säger. Känner bara att jag kommer ha svårt att ta till mig vad sjuksköterska och dietist säger när jag inte vet om jag ens får min op...
    Jag vet hur du känner de...Ja håller tummarna för dig.
    Lycka till..
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)