-
Du är långt ifrån ensam om att fuska kan jag lova dig. Själv fixade jag inte flytet alls, men höll mig på mina 800 kalorier ändå. Fast utan flyt.kaylaSTHLM skrev 2010-05-07 21:05:50 följande:dietisten sa att jag kunde äta 160 gram pasta och 5 falurut .. eller 160 ägg och 4 falurut.. men det var bara intessant 2 dagar ... äggen la jag i soppan supergott men det är inte så mycket hungern.. utan suget.. efter smak och dofter.. inte lätt att laga 3 olika rätter till middag då alla i min familj äter olika kost och sen ta en nutrilettshake och se glad ut ..fy bara en massa ursäkter. men men .. gjort e gjort och kan bara göra det bättre -
Nä, jag sa att jag hade problem med flytet men de sa att jag skulle fortsätta försöka vilket jag misslyckades med. Det är inte att det är just flytande som gör att fettet försvinner från levern utan att man går ned mycket och under kort tid. Anledningen till att man ska flyta är att det då är lättare att kontrollera kaloriintaget och att det blir svårare att lura sig själv att man äter mindre än vad man gör. Jag gick väl ned 7 kilo under de två veckorna om jag minns rätt. Rekomenderar ingen att göra som jag, utan berättar bara hur det var för mig.kaylaSTHLM skrev 2010-05-07 21:31:36 följande:Visste läkaren om detta ? fick du bort fett från levern ? En skum tanke som skagit mig nu den senaste tiden.. kanske nerverna som sätter igång .. men att jag ligger på brittsen och ska sövas ner och blir korsförhörd ...om jag ätit nått annat än nutrilett.. och sen vaknar efter OP och läkaren har inte gjort något förutom att kika in med ett titthål i magen och sätt då att jag ljög.. hem och vänta yttligare 1 år på OP.. hahahah -
Lycka till.lyckligjanuari skrev 2010-05-09 10:41:16 följande:Jag ska opas imorgon jag är jätte nervös och förväntansfull det ska bli skönt att det snart är gjort sen så är jag så trött på modifast -
Nån som Operarets på S.T Görans och legat på nattuppvaket?
HAr såna traumatiska upplevelser från en hemsk nattsköterska där...Jävla subba... -
IDag köpte jag två blusar i Storlek 44. Och de var lite stora.
Kanske inte låter så märkvärdigt, men för mindre än 10 månader sedan drog jag storlek 58/60.
Är sååååå tacksam över denna op...trots att jag just nu sitter å kallsvettas och har hjärtklappning pga mjukglassen jag ej kunde motstå i värmen :-P -
Ja men det är dyrt. Å andra sidan behöver man inte köpa på snordyra specialaffärer längre hellersabina1983 skrev 2010-05-14 15:38:34 följande:Måste kännas riktigt kul..=) (att få handla mindre kläder)
-
För mig beror det mycket på dagsformen. Ibland dumpar jag på ingenting, typ en rågmacka med ost. Och ibland kan jag äta både glass och dricka drinkar utan att nåt händer.
-
Man kan må illa om man får vätskebrist. Du kanske kan testa lite vätskeersättning för att få balans i kroppen igen.Lännat skrev 2010-05-14 15:44:55 följande:AAAAAAHHH jag mår så J'''lar illa, vill typ spy hela tiden,men vågar jag det?? Får inte i mig något nästan, har kanske fått i mig 5-6 dl vättska idag.... va ska jag göra...Hjälp!! -
Tiill mig sa de att man inte diskuterar saken ens förrän vid 2 årskontrollen. Jag vill opereras NUUUUUU
Funderar starkt på att göra haka och gäddhäng i vinter. -
Grejjen är ju att även om remissen inkommit så kan det ta betydligt mer än 90 dagar då det drar ut på tiden innan beslutet om fattas. För mig var det så att remissen inkom, sen var det tre olika slags informationsmöten och träffar som det var obligatoriskt att gå på innan man fick träffa läkaren som fattade beslutet om att OP skulle genomföras. Och dessa informationsträffar hade månader emellan sig. Först när det formella beslutet om att man SKULLE ha rätt till en operation så började de 90 dagarna räknas.