Inlägg från: Glaadis |Visa alla inlägg
  • Glaadis

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Ansenlig- jag hoppas att denna vecka går fårt så jag får det överstökat.

Är så trött på flyt och vill tugga och tugga.

Har nu gått ner 9 kg på två veckor och har klarat av det utan att känna hunger men nu får jag lägga band på mig för att inte annfalla min sons mattallrik även  om han har kladdat runt i den.
    Han är tre och i vanliga fall skulle jag inte bli lockad att ta hans mat men nu går jag som katten runt het gröt.

Värför blir man sån nu när det är sån liten bit kvar till op och man varit duktig i nästan tre veckor ?

• Glaadis

Har sån ågren !

Har nu flytit i tre veckor, inga krav på antal kg innan op men att jag skall vara flytande minst två veckor innan.
    Allt har gått bra tills i kväll, jag kunde inte måtstå att äta 4 köttbullar och en tomat.

Det är ju bara 5 dagar kvar och jag kunnde inte hålla mig utan är jag svag ?

Jag kan ju säga att jag njöt av att få tugga och gudarna skall veta att jag tuggade köttbullarna som attan.

skall till narkos i morgon, tror ni att de kommer att märka eller tycka att jag är svag för att jag åt ?

Nu kommer jag ha ågren hela natten.

Har gått ner 9 kg på två veckor och hoppas att detta inte sabbade nogåt.

jag kanse är bara löjlig men....

• Glaadis

Tack för att ni inte tycker att jag är svag utan kan lung sova i natt utan att tänka på det så mycket.

• Glaadis

Skall opa mig i morgon så det lär bli en nervös dag på jobbet i dag.

Skall bli så skönt att få äta fil i stället för enbart nutrulett.

Har gått ner 11 kg på två veckor så jsg är stolt över mig att jag har klarat det så bra och i helgen var vi på grönan och i går hade vi treårskalas med tårta och  allt som hör till och jag klarade det galant utan att ta en smula fast sugen det var jag.

• Glaadis

Sjukt nervös nu , fast det har jag ju varit hela dagen.
    Har handlat mina barnmatsburkar,fil , soppor och min mjölk så nu är jag redo att åka i morgon och opa mig.

Undrar om jag kommer att kuna sova i natt eller om alla mina naglar som redan är nedtuggade kommer finnas kvar.

Just nu skulle jag kunna tänka mig ett par cigg (slutade för 3 1/2 år sedan ) och ett STORT glas rött.

Skall lägga mig i ett snabb bad, ha koll på mina kryss som är markerade så de inte försvinner och sen försöka få lite sömn.

Efter ni som opat er, vart ni blåaktiga i annsiktet ?
    Läkaren sa att man kunde bli det av medlet de sprutar in i magen för att kolla om allt är ok med tarmar och magsäck.

• Glaadis

Lycka till huachin86 och så ses vi på andra sidan i morgonkväll.
    Skall opa mig i morgon på ST.Göran.

• Glaadis

HEJJJJJJJJJJ !

Ligger här nu på St.Göran och mår jätte bra fast jag är sjukttrött och soman titt som tett eller hur man stavar .

Hade gräsligt ont när jag vaknade och illamående som jag aldrig har känt förr men de underbara tjeerna här gav mig smärtstilla och illamående tablett och så vart allt bara bra och skönt.

Är så glad att få ha gjort detta och nu väntar en helt ny värld framför mig som är så skrämmande och häftigt.

Jag hoppas att jag får stanna kvar på forumet fast jag stavar som en kråka.

Skall nu gå upp och kolla in avdelningen.

• Glaadis

Tack alla för ert välkommande till andra sidan !

Har varit uppe och gått ett par gånger och det känns helt ok.

Har ej fattat att jag kan/kommer att gå ner mer än de 11 kg jag gick ner på flytveckan och jag kommer nog ha svårt att inse att jag måste köpa mindre byxor och inte större.

jag önskar er alla som skall opa sig denna vecka lycka till och tack för att ni som har opat er finns här på forumet.

• Glaadis

vaknade pigg och glad i dag , tog en morgonpromenad på morgonen i korridoren och sen när jag kom till baka på rumet har jag fått ett glas med vatten 200 ml.

Jag har tagit 4 teskedar på 15 minuter och har nu fått ett sånt tryck över bröstet , ihållande håll på sidan och ett illamående som inte vill släppa.

Nu vill jag bara hem och sova men jag måste ändå resa mig upp och gå och gå och blåsa i vattenflaskan.

Hoppas att det släpper snart.

• Glaadis

Hej på er alla !

Nu har jag tagit mig tid för att skriva lite igen.

Opade mig den 25maj och har mått oförskämt bra.
    Börjar nästan tro att de bara har gjort hål på magen bara för att jag skall tro att ag gjort open.

Gick vårruset i onsadgs, 5km på 45 minuter och är stålt över mig själv och jag var inte äns död när jag kom i mål.
    Förra året gick jag med och då vägde jag 95 kg och höll på att dö efter 1h 22 min in i mål.

Den 20 ma vägde jag 102, den 25maj vägde jag 93 och i dag 88 kg.

Är det bra eller dålig viktnedgång ?

Har svårt att få ordning på alla matintag och extra vätska som man skall inta, vill börja tugga mat.

Skall ta bort klamrarna på tisdag och träffa kosttanten.

Man skall ju flyta 2 veckor men när började ni med pure igentligen ?

• Glaadis

Tackar !

Jag har haft klammrana sen opedagen och på tisdag är det exakt två veckor sedan, så det skall bli skönt att slippa stora plåster på magen.

Skall nog också testa lite smygpure i morgon för vad kan hända om man äter lika sakta ?

• Glaadis

Hej på er I morgon är det exakt tre veckor sen jag opade mig och jag tycker att det går jätte trögt att gå ner i vikt.
    Alla nadra verkar rasa snabbt och mycket medans jag tappar ett kg i veckan fast jag tränar sen dag 4 från sjukhuset.

Har gått ner 14 kg sen flytet som jag började med den 10 maj , opade mig 25 maj och nu händer inget.
    Är det fel på mig eller har jag gått ner mitt och inte kommer att tappa särskilt mycket mer ?

Får med nöd och näppe i mig alla mål och har fått redan börja äta vanlig mat fast bara 2dl per mål.
    Nästa vecka skall jag börja med tre dl per mål.

• Glaadis

Nu när jag läst lite av svaren på min fråga så känner jag mig som värsta svullomonstret, alla verkar få i sig max 1-2dl medans jag skall få i mig 3 och får ner det sex gångger per dag.

Det är läkarna som sa att jag skall äta 3dl/mål men nu börjar jag bli orolig att det har sagt fel föe det verkar så mycket om man jämför med er andra.

• Glaadis
    littlemisstrouble skrev 2010-06-18 18:53:20 följande:
    är det någon som gör operationen så att man går ner i vikt för att kunna skaffa barn sedan?

Vi-jag har gjort det för att underlätta att få barn.

Vi måste göra IVF  och har gjort det i så många år.
    Innan jag vart jätte stor utan var bara stor 73 kg gjorde vi ivf och fick en son efter sex år och då hade jag gått ner till 73 från 83 men sen har vikten försvårat för oss.

Vi har en sån liten chans att bli med barn naturligt så vi skyddar inte oss, chansen för oss att bli gravida är  5% naturligt och skulle det bli barn på dom % så blir det ett mirakelbarn.

Opade mig 25 maj och har inte varit sugen på godis osv tills i går när jag vart supersugen påsaltlakris.
    Jag vill också äta indiskt och tackotallrik men det går ju inte nu.

Vad saknar ni som attan att kunna äta efter open ?
  • Glaadis

Jag opade mig 25 maj -2010 och i dag  när jag vägde mig så har jag gått ner exakt 41kg.

Är så glad att jag gjorde open och önskar er alla lycka till.

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)