• Karra

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Vägdag idag, inge kul vågen visade bara 0,3kg ingen mens men har börjat med pure om det skulle kunna göra något. 3v sedan min operatiopn nu. Midjemåttet visade -2cm. Så totalt -12,8kg sedan 30mars och -11cm sedan 20april.

• Karra
    Zodic skrev 2010-05-11 08:14:54 följande:
    men det är ju mer än högkostnadsskyddet väl?
    Ja men eftersom jag inte hade något innan så fick jag inget rabatt men nästa gång då får jag halva priset.
  • Karra
    MissMissie skrev 2010-05-11 08:56:42 följande:
    Exakt samma för mig. Jaghar stått still i 2½ vecka. Eller bara gått ner 1½kg på dom veckorna. Tror att man kanske går ner långsammare om man inte var allt för överviktig från början?Har vi tur så börjar det rasa snart. :)
    Jag vägde 102 vid bedömning, 100 vid dietistmötet, 95,2 på operationsdagen och nu 89,6. Jag hoppas verkligen att det börjar rasa snart igen. Hoppas detsamma för dig. Hur mycket har du gått ner totalt?
  • Karra
    Clavi skrev 2010-05-11 11:57:50 följande:
    Hej allihopa.Jag har svårt att hänga med inallt ni skriver Idag börjar jag iaf att flyta, operation om två veckor. Vet inte riktigt vad jag känner. Det är så mkt känslor som far genom huvudet.
    Det är det men du ska se att allt kommer gå så bra och när du är på "andra sidan" så kommer du vara såå nöjd. Jag hade också massa känslor och oro inför men nu är jag såå himla nöjd att jag har gjort den. Lycka till med allt!
  • Karra
    storkvinnan9901 skrev 2010-05-12 06:56:19 följande:
    HejJag undrar efter en operation alltså typ när man får komma hem hur pigg är man på att gå i trappor? låter konstigt men orkar man gå upp på övervåningen och sen ner igen, har bara en toa på nedervåningen, ska man fixa en sovaplats på nedervåningen, håller bli tokig? jag kan lungt dra fram en säng...så det är inga problem men jag bara undrar lite om det hela hur snabbt var ni nyoperade uppe på benna om allt går som planerat
    Du får ligga kvar i två dygn OM allt går som det ska. Under dessa två dygn ska du vara uppe och gå så mycket som du bara orkar så när du kommer hem så ska du fixa gå en trappa upp. Jag var väldigt pigg efteråt, tog en lång promenad på 1h under min första tur hemma. Men som sagt det är ju olika.
  • Karra
    vänat skrev 2010-05-12 08:52:00 följande:
    Hade inga dierkat smärt efteroperationen annat än då jag skulle resa mig från ligade til sitande ställning eller från sittande til stånde ställning då str,made i i mitt opratins ärr opades med öppesnitt men de blev bra då agrafferna plockades bort efter 14 dagar.
    Varför blev det öppetsnitt för dig? vanligaste är ju titthål.
  • Karra
    vänat skrev 2010-05-12 11:08:44 följande:
    Så har jag tidigare också opertas med öppesnitt då jag operde bort galla,blindtarmen och gjorde en VBG vilket gör att risken för ev tuella sammaväxningar är större och där med också större risk för komplikationer om man gör tithålls opertion.För att jag tidiger gjort en VBG och de fanns tv små håll i min VBG mnagsäck så matenm åkte rak ut i min gamal stora magsäck som tur i oturn fungrde som resavoar annars hade jag dött.Men detta innebär att kirugen varken ville eller våga chansa på tithåll.
    Okej då är jag med. Tur dom tar det säkra före det osäkra.
  • Karra
    ericas mamma skrev 2010-05-12 14:44:59 följande:
    mena du mej?för mej så bestämde dom att de skulle skicka mej vidare till sös pga att deras egna kö var så lång.
    Jag är också op på sös, sååå nöjd!!! 20april op jag.
  • Karra

Jag åkte bil hem och tyckte det var helt okej förutom i gropar och gupp då kändes det {#lang_emotions_frown} men färden tog bara 15min så det var helt okej.

• Karra

Vägning/mätning idag:
    sedan 30mars (börja med flyt): -13,9kg
    sedan 20april (operatiosndagen): -12cm

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)