-
Grattis och lycka till.Lännat skrev 2010-05-09 17:13:48 följande:Hejsan!!Nu äntligen är det min tur,åker till Sophiahemmet i morgon och på tisdag opas jag...Har gått ner 9kg så detta ska nog gå bra!!! -
var absolut inte hungrid årkade inte me den 5 påsen och ibland vart det bara 3.. inte att rek.. men är ärlig.. men suget efter att tugga och svälja var värstsabina1983 skrev 2010-05-09 19:22:10 följande:En fråga. Ni som flöt på nutrillett innan op? hur gick de för er kände ni er mätta eller va ni hungrig hela tiden? -
Jaha.. totalt ca 1 timme har man lyckats sova i natt. trode inte att jag skulle vara så.. nervör eller vad man nu ska kalla denna känsla.. har ont i magen och svårt att fokusera mig. skulle packa en liten väska att ha med mig till Ersta och efter 10 min var det 5 st trosor som jag packat ner.. var tvungen att tänka efter hur många dagar ska jag vara där .. op mån, avdelning tisdag och sen hem onsdag.. 2 räcker. sen var det dags för dags att planera n¨n bok om det skulle vara så att man av nån anledning blev sysslolör mellan alla måltider och vattendricksande. och det blev Kollektivavtalet som går ut nu i år.. snacka om dålig fantasi. men men .. ska nu hoppa in i duschen och tvätta mig extra noga i och runt naveln.. för om bara några timmar.. då händer det efter 2 års väntan.. Jippi..
-
Hej hej nu är jag hemma och mår tipp topp och jag jämnför med hur jag trode jag skulle må efter OP
Har inte ont i magen utan mer håll till och från vad jag tror beror på gasen som tryckt in i mig för att kunna se.. tog en smärtis för det under natten men annars har jag kännt mig ganska smärtfri. lite svullen runt buken just nu men fått lingonveckan så vägen ställer jag mig inte på förän måndag .. få se hur det gått.
SUPER GLAD OCH NÖJD ATT JAG FICK göra min OP på Ersta ... fick ett superteam.. Mats Möller underbar läkare .. hamnade på avd 3 och wow vilket team.. kian värkligen rekomendera Ersta !!!!
kändes som om man var bland vänner..ja ja nog med de.. de enda som jag kan känna är lite jobbigt är dessa massa drickande och ätande varannan timme..svårt att få i sig allt innan det är dags för nästa .. skönt att man ska vara hemma 2 veckor för att få in rutiner och inte för att man har ont... -
välkommen hem Tjejen .. känner mig superpigg men utråkad mellan alla filer och soppor.. sitter med 2 dl fil just nu som mellis .. men till lunch ska jag koka upp lite kyckling och hälla i keldas thaisoppa.. mums. saknar kryddor
-
Ägg är ett överlägset protein och billtig sen så är det mycket proteiner i räkor, all typ utav fisk, kassler / skinka, kalkonbröst och baljväxter och tofu som är vegetariskt ( svamp ) som finns att köpa som fryst färs eller i bitar men även som färsk och rökt. Oftast finns den färska att köpas i hälsokostbutiker
-
en fråga ..
2 dl mild tomatsoppa från kelda med 1 matsked mini keso i som tuggas ner nästan mals är det Ok med näring som lunch .. drack 2 dl filmjölk till frukost och 2 dl yoggi till mellis .. -
Välkommen till tråden.. min dag ser ganska så flytande ut just nu och antagligen 4 veckor framåt.. men 7 ggr / dag ska jag få i mig något mellan 1,5 -2 dl och mellan dessa filer, yoggi och soppor ska jag även få i mig vatten så.. man hinner aldrik hänna hunger känsla , snarare att man vill hoppa över mellanmålen men ajabajaa det får man ju inte.. missar måltider som jag inte kan äta äta ikapp.. får inte plats .. ganska skumt dock känns som att jag äter mer nu än innan .. fatta inte hur detta ska gå till ;)Freyla skrev 2010-05-13 13:20:51 följande:Hej allesammans!Har läst igenom hela tråden och tycker att ni verkar vara jätteduktiga. Har själv precis tagit första kontakten inför en möjlig operation och är förstås väldigt nyfiken.För er som opererats: Hur ser en normal matdag ut? Vad äter ni? Hur ofta? -
sabina1983 skrev 2010-05-13 14:29:51 följande:Lite fråga..de här me proteiner e jhu jätte viktigt efter op..men i vilka saker innehåller de proteiner i. kött vet ja..men mer?? ha bara hålli koll på kolhydrater nu att inte äta de för mkt..kanske dum fråga nu men tacksam för svarÄgg är ett överlägset protein och billtig sen så är det mycket proteiner i räkor, all typ utav fisk, kassler / skinka, kalkonbröst och baljväxter och tofu som är vegetariskt ( svamp ) som finns att köpa som fryst färs eller i bitar men även som färsk och rökt. Oftast finns den färska att köpas i hälsokostbutiker
-
funderade lite på att bli medlem i Viktklubb.se igen om nån månad bara för att få fram hur mycket proteiner saker inehåller..