• erajka

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Jejja78 skrev 2010-11-26 19:34:31 följande:
    Någon här som är opad i Torsby ?
    Jag har gjort min op där =)
  • erajka
    Adalel skrev 2010-11-28 11:56:23 följande:
    Snart 6 v sedan min op o jag har kunnat äta allt jag provat i matväg. Ris o pasta oxå men jag gillade inte riset då jag tyckte det var hårt o svårt att tugga.

Hur länge ska man vänta innan man testar kolsyra? Jag e sååå sugen på att dricka lite julmust. Bör man välja lightdricka i första hand?

Hur gör ni andra?
    Jag testade kolsyrat vatten först, söt dricka dumpar jag på. Så jag dricker light om jag nu ska dricka läsk. Iskallt vatten är det godaste tycker jag ;)
  • erajka
    JohannaL skrev 2010-11-29 14:25:28 följande:
    Nån som varit op ett tag ochhar råkat ut för fruktansvärda smärtor och krämpor i mitten av magen strax under revbenen, de kommer och går från att ligga och gråta tills att de är helt väck. Nån som känner igen sig? Orolig
    Gallstensanfall!!! Så hade jag iaf, och nu har jag tagit bort gallan!
  • erajka
    sweety88 skrev 2010-11-29 18:08:22 följande:
    Ni som redan varit op en tid, hur mkt gick ni ner första 3 månaderna och om ni vill nämn gärna startvikt? Nyfiken :--)
    min startvikt va: 137.1 kg
    efter 3 månader så hade ja gått ner 26 kg
    min vikt ligger nu på 85 kg

6 dec har ja varit opad 1 år
  • erajka

sweety88 skrev 2010-11-29 21:40:02 följande:
    Grattis, vilen härligt viktnedgång!!
    Har du några för och efter bilder?
    Ja kan lägga upp dom i mitt fotoalbum eller nått...
  • erajka
    sweety88 skrev 2010-11-29 21:40:02 följande:
    Grattis, vilen härligt viktnedgång!!
    Har du några för och efter bilder?
    Så nu finns de där =)
  • erajka
    sweety88 skrev 2010-11-29 22:13:14 följande:
    Gör det, uppskattat! Hur har du annars mått efteråt?
    mår helt fantastiskt, jag har fått ett helt nytt liv... förutom att jag har haft problem med gallan, men den har de tagit bort nu!
  • erajka
    sweety88 skrev 2010-11-29 22:39:27 följande:
    Wow,. fantastiskt fin du blivit!!
    Skönt du inte haft några större problem, men visst är dt tråkigt om man får några besvär men är nog värt dt i slutändan.
    Ja det har HELT klart varit värt det... och tack ;) konstigt nog känner jag mig fortfarande som en tjockis...
  • erajka
    sweety88 skrev 2010-11-29 22:52:58 följande:
    Det tar nog mååånga år innan man anpassat sig till sin kropp och börjat vänja sig vid sin nya spegelbild, i huvudet ser man inte kilona försvinna. Man har oftast en skev bild, men du ska se du en dag tittar på dig själv och ser den tjejen du vill vara :)
    Jo man har ju det, man ser ju på vågen. Men som sagt huvudet hänger inte riktigt med. Sedan känner man av på kroppen att man orkar så mycket mera =)
  • erajka
    Mli79 skrev 2010-11-30 08:33:42 följande:

gomorron alla!
    Jag tänkte på det där ni skrev om skev kroppsuppfattning, och det stämmer riktigt bra på mig. Jag har ingen som helst koll på hur stor jag är jämfört med andra. Har ju alltid varit tjockisen,  och det är så jag ser mig fortfarande. Men så tjock kan man inte vara när man har 46/XL i byxor och 44/46/L i tröjor. Inte smal kanske, men inte alltid störst. För mig hjälpte det dock att ta bilder på mig brevid mina vänner, då fick jag en liten uppfattning om hur stor man är i jämförelse.
    Min vikt sniglar sig nedåt nu, de senaste 7 veckorna så är det ett snitt på 0,5 kg/vecka. Det är ju iofs inte alls dåligt, men man är van vid mer nu ju. Jag hade ett mål att sätta fart på förbränningen genom att börja träna nu, och på så sätt komma ned till under BMI 30 innan jul. Verkar inte bli så, träningen halkar efter pga diverse influensor som härjar i familjen. Ja ja, så länge vågen rör sig nedåt så ska jag inte klaga, bara det är ju bättre än för ett år sedan.

Jag har testat att bli fotograferad ihop med min man, men jag fattar fortfarande inte. Jag fattar heller inte att jag fortfarande går ner ganska mycket när det snart är ett år sedan jag opererade mig. Trodde det skulle stanna av nu ungefär, vägde mig imorse nu står vågen på 84.6.
    Ibland undrar jag om jag drömmer ;) en uuuunderbar dröm :D
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)