Inlägg från: Teddybjörnen Fredriksson01 |Visa alla inlägg
  • Teddybjörnen Fredriksson01

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Är det fler än jag som har problem med frukosten?
    Jag brukar äta lite yoghurt och en knäckemacka och varje dag måste jag gå och lägga mig och vila en stund efteråt. Jag blir yr/matt och får lite krampkänning i magen...
    Är jag ensam om detta?

Lajsa82 skrev 2010-11-04 09:45:37 följande:
    teddybjörnen fredriksson01:äter du yoghurt ngt mer under dagen? Jag mådde nämligen grymt illa utav yoghurt, så jag slutatde äta det....knäckemacka funkar fint
    Inte yoghurt direkt, men såna små "shottar" från Valio, som en drickyoghurt liksom....
    Kanske ska prova någon dag utan den till frukost då. Testade ägg en dag, men det gick inte. Har inte vågat provat det igen.
    Vad äter du till frukost då, bara knäckemacka eller något mer?
    Lajsa82 skrev 2010-11-04 10:03:48 följande:
    prova för det kan vara dom du mår illa av. jag äter knäckemacka med leverpastej eller mjukost på, även keso och gurka, för att få det lite mer matigt, äter kokt ägg eller stekt ibland steker jag ägg och keso röra, det e super gott...

Jo just det, mår ju lite illa av ägg ibland, tror nu jag vet varför...stekt ägg gör nog att jag mår illa och kokt ägg funkar bra, men jag är inte helt säker, för igår vid 19 tiden åt jag stekt ägg och efter 1½ h hände något skitskummt, jag kännde mig skit matt och började kallsvettas och det "rusade" i kroppen, mådde illa och kände mig svimfärdigt= Är detta dumping? kan man dumpa 1½h efter? Höll i sig ca 30 min, hade inte ont någonstans förutom huvudvärk som jag haft sedan eftermiddagen...men det har jag ibland i vanliga fall med....
    Då ska jag testa det i morgon
    Jag har inte gjort en gbp utan en sleeve gastrectomy så tyvärr kan jag inte svara dig i dumping frågan, då man aldrig/väldigt sällan dumpar med sleeve´n.

Vägningsdag i dag då
    -1,5 kg sedan förra veckan .
    3 veckor sedan jag opades på CFTK i S-holm. Har totlst gått ner 6,3 kg! Känns så himla bra

ZG73 skrev 2010-11-08 19:00:26 följande:
    Hejsan!
    Har inte skrivit här innan, men läst desto mer. Glad

Är på min första flytdag idag, ska opereras den 29/11 på Carlanderska.
    Tänkte tacka för all bra info jag har fått här, hade jag aldrig läst den här tråden hade jag inte ens varit kallad till infomöte än.

Men fixade en betalningsförbindelse, tack vare er,  och fick en operationstid snabbt. Nu är det nära, och det känns otroligt spännande! Skrattande
    Grattis till op-tiden!
    Tommy69 skrev 2010-11-11 11:20:23 följande:
    Är ny här på forumet,
    men har redan en fråga som ni kanske kan svara på.
    Har fått klartecken från läkare på Skönvikt i Säter om en GBP, ska få en tid till kirurgen först för att få mer info, men hur lång tid tar det att få komma till kirurgen? och kan han ev säga att jag inte kan få op?.

Har väntat på klartecken från läkare sedan jag började på skönvikt, nu när jag fått det är ja lite otålig :-P
    vill ju ha op så snart som möjligt,
    hörde att de opererar ca 2-3st i veckan i Falun, så väntetiden har minskat där iaf. men nu väntar ju som sagt kirurgen först.
    nån som ev vet ite mer?
    Grattis! Har hört många som tröttnat på kön först till Skönvikt och sen kön till operation. Läkaren kan neka till op...
    Hur länge stod du i kö till Skönvikt då?

Nu har jag ett problem... Ska åka till Ullared i natt, vi åker 5 på morgonen.
    Jag brukar äta frukost runt 7, antar att jag lär göra det även i morgon, kan ju inte äta redan vid 5, då blir ju hela dagen helfel.... Eller ska jag ta något litet vid 5, som ett mellis?
    Opade mig för 4 veckor sedan

Nala skrev 2010-11-17 09:43:39 följande:
    Varför kan du inte äta redan vid 5? Det är ju bara att äta ett extra mål den dagen om du är vaken länge......
    Ja, så kan man ju göra .
    Är så himla inrutad av de tiderna jag brukar äta, svårt att tänka "utanför ramarna"

Så glad att alla här inne finns!
    Tänk så mycket erfarenhet som alla här sitter på
    Tack för alla svar! Jag kommer att äta när jag känner att jag behöver

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)