Inlägg från: MinFamiljj |Visa alla inlägg
  • MinFamiljj

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Annicka skrev 2010-09-07 16:02:02 följande:
    Ja det får man!
    Tack Annica för så snabbt svar.. Vart vänder jag mig då? eller skickar biljetterna?
    Något som du vet o kan hjälpa mig o svara på?
  • MinFamiljj
    Annicka skrev 2010-09-07 16:08:45 följande:
    Var bor du?
    Jag bor nere i skåne
  • MinFamiljj
    Annicka skrev 2010-09-07 16:15:59 följande:
    Gå in på denna sidan så hittar du mer info

www.skane.se/templates/Page.aspx?id=1963
    Men du... där gäller det bara skånetrafiken? eller?  Och det blir det inte för mig? känner mig vilsen när det gäller detta?
  • MinFamiljj
    Annicka skrev 2010-09-07 16:25:45 följande:
    Nej inte vad jag läser utan det är dit du ska skicka in dina kvitton på tåg, buss, flyg och hotellet när du åker på bedömmningen och sen på op!
    aha.. så det är till Ersta jag ska skicka alla kvitton sedan då till. Man kanske vågar fråga om det efter bedömningen...
    Uppskattar din vänlighet... kram
  • MinFamiljj
    Annicka skrev 2010-09-07 16:36:35 följande:
    Nej du ska skicka dom till skånetrafiken/reseersättning på denna adressen som är

Skånetrafiken/sjukresor
    Trollebergsvägen 14
    222 29 Lund

Lycka till!
    Tackar än en gång... Bara att kopiera kvitto så man har dom fallifall. Och skicka orginalen.
  • MinFamiljj
    sabinaa skrev 2010-09-07 17:04:39 följande:
    Haha, jaså. Jag får väl gå in och läsa. Det är inte så många som vet att jag vill göra en OP men jag kunde inte bärga mig. Får väl hitta på nåt, eller bara inte svara.. =)
    Det e bara ni här på detta forum o min man som vet. Jag har inte velat dela detta än med andra.
    Och hans mamma gjorde denna op i juni. Hon fick en repa på sin lever. Mår bra nu, fick stanna nga extra dagar o få blod...
  • MinFamiljj
    sabinaa skrev 2010-09-08 07:16:37 följande:
    Gomorron alla fina.

Jag fick ju reda på igår att jag ska befinna mig på Ersa sjukhus imorgon(!!!!) men har sovit väldigt bra inatt. Konstigt, för när jag gick o la mig så kändes det som att jag aldrig skulle somna. Idag ska jag se om jag hittar en fin tunika och en jacka att ha på mig till imorgon. Jag har inget större hopp om det eftersom vi har en affär här med stora kläder men där finns inte så mycket att välja mellan. Jag ska också tillbringa dagen till att läsa hur jag ska ta mig till Ersta från Arlanda.

Imorgon kommer jag vara nervös från 04.00 till 17.50, då mitt plan landar i Skåne igen. HELA dagen ska man vara nervös. Det kommer nog inte min mage tåla så bra.

Men å andra sidan så ska det bli roligt att åka till Stockholm, var många år sen jag var där sist.
    God morgon....
    Jag har tänkt mig, flyg, sen ta expresståget in och därifrån taxi. Jag har så mycke som just nu, så jag tror inte jag hade rett ut det där med buss o tunnelbannan. Jag får se när jag kommer upp hur jag ligger tidsmässigt.
  • MinFamiljj
    sabinaa skrev 2010-09-08 08:07:57 följande:
    Jaja, jag läste lite snabbt om expresstågen. Dom gick från Arlanda till Stockhokm Central. Det låter ju mycket enklare. Men jag ska ringa några taxibolag i Stockholm och höra vad resan kommer att kosta till Ersta. Kostar det fler hundra kronor försöker jag nog ta tunnelbanan istället. Man ska ju tillbaka med.

Jisses vad glad jag är att jag fick reda på det igår så man inte fick gå så länge och vara nervös.
    Om man kollar eniro. så ligger Ersta 4-5 min från centralen med bil. Och det kan juh inte kosta så mycke med taxi.... tror jag.

Somna jätteorolig igår. Nu e det bara idag kvar och massa reseande kvar innan man vet!!!
  • MinFamiljj
    sabinaa skrev 2010-09-08 12:35:20 följande:
    Ja, tack för tipset. Sköterskan sa något om det med.

Jag mailade taxi stockholm imorse och fick detta svaret:

"Hej!

Tack för ditt brev.

Det fasta priset mellan Arlanda och Ersta sjukhus är 495:- för en vanlig bil som tar 1-4 personer.
    Det ungefärliga priset mellan centralen och Ersta sjukhus är 170:- det beror på när man åker och hur mycket trafik det är.

Med vänlig hälsning

Anne-Lie"

Så jag kommer nog att ta expresståget till centralen för att sedan ta taxi till Ersta sjukhus direkt, och göra samma sak när jag ska hem. Jag kommer förmodligen få väntetid innan det är min tur på själva sjukhuset men då får man gå runt och titta lite bara. =) Nu känns det mycket bättre faktsikt.

Syrran ville för övrigt med. Men jag tyckte det var för dyrt för henne att åka. Så jag sa till henne att när det blir tid för OP så kunde hon och jag åka upp någon dag innan för att titta oss omkring, så kunde hon stanna hos mig så jag hade haft någon att prata med efter själva OPn. Sen kunde hon ju åkt hem och det ville hon. Snällt ändå. Pappa tyckte vi skulle ta husbilen!!! Hahaha, nej, sa jag. Det tar 1 timme att flyga och minst 6 timmar i bilen. Så ikke. Och mamma sa igår att jag fick ringa om jag inte hittade i Stockholm. Då ska ni veta att hon knappt hittar hem från den lokala affären (lite överdrivet kanske). Men jag ska ringa henne imorgon, bara för att jävlas med henne och säga att jag är vilse.

Nu ska jag fixa papper och väska och allt annat.
    Jag undrar om det inte blir billigare o ta taxi direkt från Arlanda till Ersta. Nu ligger expresstågets sida nere. Men tror att en enkel resa där kostar ca 300 kr...

Börjar bli nervöst... Hur känner du? Snälla syster du har....
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)