Inlägg från: Jenny N |Visa alla inlägg
  • Jenny N

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Lajsa82 skrev 2010-12-29 13:55:48 följande:
    Hur gör ni med träningen? Jag måste bröja träna har funderat att börja med en PT då jag e nollställd på vad som skall göras med min kropp, dyrt är det men jag behöver veta vilka muskler jag skall träna upp osv då jag e grymt dålig på kordniation m.m. så vet jag inte vilken gruppträning jag skall välja, någon som provat body combat? Har testat Body Balance, men shit, vad svårt det var med alla rörelser osv....sen måste man nog vara vig....Hur är Body pump? ngn som testat?
    En PT som hjälper en med att lägga upp program är guld värt!
    Jag har haft PT i ett år nu, vi träffas 1 till 2 ggr i månaden, han puschar mig att hela tiden bli bättre/starkare/snabbare. Tror inte jag hade lyckats så bra med min viktminskning om det inte vore för honom.

Nu kör jag bara gym och powerwalks, ev lite simning eller lite längdskidor. Förr i tiden körde jag mycket Bory Pump, helt klart det roligaste passet enligt mig, lagom svårt, skönt att få in styrkan i ett pass.
    Pröva en hel drös med olika program och hitta dina favoriter, det viktigaste är att du hittar nått du tycker är roligt, annars håller det aldrig i längden.

Lycka till!
  • Jenny N
    Bubbles skrev 2010-12-29 14:04:15 följande:
    Hur lägger man in en bild i sitt inlägg? Eller två :)
    Tänkte bjuda på en före/efter bild, 50 kg minus
    Under medelanderutan finns en Ladda upp bild knapp, tryck på den, välj ut bilden från din mapp på datorn och ladda upp, går på 2 sek.
  • Jenny N
    Hera78 skrev 2010-12-29 12:19:53 följande:
    Men på den bilden där du lyfter armen syns det ju ingenting? Jag väntar mig att det kommer hänga 10 cm på mig när jag väl är klar

Jag förstår absolut att du inte ville nöja dig med A-kupa, det lär inte jag heller göra om det blir så för mig. Men hur kommer det sig att du måste göra om det?! Och på tal om rumpa, jag har ingen rumpa nu och jag lär inte få någon sen heller, den är tokplatt. Fick en kommentar av min fd. då vi var tillsammans för många herrans år sedan som gjorde att han inte direkt låg på plussidan sedan... "Du har ju ingen rumpa, det är bara ett streck i ryggen" Idag kan jag skratta åt den kommentaren, det kunde jag inte då
    HAha, tro mig håller jag armen rakt ut så hänger det, 5-åringen säger att det är mammas vilande muskler Flört

Har haft en hel del komplikationer med framför allt bukplastiken, redan direkt efter op så upptäktes att muskeln på ena sidan av magen lossnat och magen var/är helt sne. Sen fick jag blödningar i båda brösten, jisses vad ont det gjorde. Nä de väl satt in medicin för det så fick jag en jätte kraftig infektion i snittet på magen, låg i över en månad med 40 graders feber, till slut hade jag ett hål stor som en tennisboll rakt in i buken, så ärret är som en knytnäve precis under naveln, finns inte en chans att dölja med trosor.
    Som om inte det vore nog så har ena implantatet åkt ner längre än det andra.

Så den 22/2 så ska de gå in, sy fast magmuskeln igen, göra första av ca 3 ärrkorrigeringar samt byta implantat och minska ena fickan i brösten. Surt som tusan att gå igenom hela proceduren igen, men har man lagt 100 000:- på det så vill man att det ska bli bra. Och det kommer det bli, förr eller senare Glad

Hahaha, streck i ryggen, det är precis vad jag har också, men till våren ska jag ha lyckats forma kroppen så jag har en jäkla massa muskler just på röven, nått att fylla ut byxorna med, helt värdelöst när till och med storlek 34 hänger...
  • Jenny N

Vad fina ni är tjejer {#emotions_dlg.flower}

Det som är så härligt att se är att alla ser så otroligt pigga ut på de nyare bilderna Glad

• Jenny N
    zookie skrev 2010-12-29 12:49:43 följande:
    så sant som det är sagt...men jag tror ändå jag kommer undan rätt bra förutom lår och armar lite men så länge men inte skakar på det är det ju lugnt liksom...man går ju knappast runt och använder det som party trick- öh kolla vad jag kan gör a*daller, daller*  nä det går nog bra jag tror på mig själv och jag är värd detta.
    Du är helt klart värd detta {#emotions_dlg.flower}
    Som sagt, dumma kommentarer får man lära sig att stänga av, de är avundsjuka, skittrist men på nått sätt har man ju då ändå gjort en bedrift som de själva kanske önskar att de hade kunnat göra.

Och som tur e så går det allra mesta av häng att dölja med bra kläder, om man skulle tycka att det är ett problem.
  • Jenny N
    kurilill skrev 2010-12-31 13:37:56 följande:
    Ni som har pojkvänner/sambos/män, träffade ni dom när ni var stora eller har ni gått upp under förhållandet? Hur har de reagerat på er viktnedgång?
    Jag vägde runt 58 när jag träffade min sambo för 10 år sedan, så var i bra form.
    Skyller en del av mina kilon på honom Flört alldeles för många filmkvällar med goda grejer, sen barn och en hel del kilon till.
    Min sambo gnällde aldrig på att jag gick upp i vikt, nu efteråt när jag visat honom bilder på när jag var som störst så kan han knappt tro att det är jag. Han var jätteemot att jag skulle göra op, men så här i efterhand är han glad för det, han har ju fått tillbaka tjejen han blev tillsammans med, med all energi och glädje som jag tappade när vågen pekade uppåt.
  • Jenny N
    Janniex skrev 2011-01-02 17:27:35 följande:
    Hej! Detta är mitt första inlägg. Det är kul att hitta ett forum för sådana som liksom jag gjort en gby. Jag gjorde en gby den 4 okt och har sedan dess gått ner från 100kg till 80kg. Det finns stunder när jag faktiskt är ledsen över att det blev nödvändigt, men jag ångrar INTE att jag gjorde det! Det är så skönt att märka att övervikten försvinner. På nyårsafton hade jag på mig det första plagg jag köpt sedan operationen. En klänning i normal L, inte big is beautiful eller XLNT el likn! Hur skönt var inte det???Tungan ute
    Jag har fortfarande svårt att äta vissa saker, som t ex kött. Allra bäst går det att äta potatismos, men det blir ju lite tråkigt i längden, även om det är gott. Hur gör/gjorde ni andra för att utöka urvalet av mat ni kan äta?
    Vad härligt att hitta kläder i normalstorlek, Grattis!

JAg hade jättesvårt att äta tex kött i början, nu drygt 1½ år efter op kan jag äta det i väldigt små mängder OM jag äter väldigt sakta. Ofta har jag inte tid att sitta och äta så länge så jag väljer mat som min kropp klarar bättre, äter mycket pasta, kyckling och fisk, skaldjur, köttfärs i olika former. Fläskfilé funkar mycket bättre än rött kött.
    Du har ju inte varit opererad så länge, såsmåningom kommer du kunna äta det mesta Glad
  • Jenny N
    kurilill skrev 2011-01-02 17:54:07 följande:
    Jag sa till sambon på telefon att jag ville prata med honom ikväll när han kommer hem. Han ringde direkt han blivit ensam och frågade var det var och jag svarade att vi måste diskutera det ordentligt när han kommer hem. Han bad mig nämna lite bara och jag sa att jag vill operera mig privat för 115 000:-. Han sa direkt att 'självklart ska du det, det är ingen idé för mig att gå in i en diskussion med dig ändå' ;) Det enda jag fick lova var att vi båda ska ta tag i träningen tillsammans, slopa snacket och faktiskt komma till skott. Så i morgon ringer jag och bokar möte på privat klinik! Har verkligen världens sambo =)

Finns det någon klinik som är bättre än de andra, vad tycker ni? Hur snabbt kan man få tid om man bokar privat, någon som har erfarenhet? Är så glad nu och det känns så rätt, kanske hinner jag gå ner lite redan till sommaren =)
    Vad härligt med en så stöttande sambo.
    Träningen blir ju mycket lättare efter operationen så det kommer du helt klart kunna hålla, jag har i perioder typ bott på gymmet, tycker det är så kul. Trodde jag aldrig att jag skulle säga.

Stort lycka till!
  • Jenny N
    kurilill skrev 2011-01-02 19:12:59 följande:
    Tack!

De perioder de senaste åren som jag 'bara' har varit överviktig, men enligt mig själv sett bra ut och haft bra storlekar har jag tränat väldigt mycket. Nu skäms jag, orkar inget och har inget att ta på mig och tar emot att åka till gymet. Så jag vet att jag kommer ta tag i träningen igen :) Kommer ta kontakt med en personlig coach också, var det inte du som gjprt det?
    Jepp, jag har haft en PT i ett år nu, dock ej varit där sista månaden då jag haft noll motivation, men nu ska jag ringa och boka en tid i veckan igen. En PT ger så otroligt mycket, dels för alla tips och att få ett personligt utformat program, men även för motivationens skull, kan ju omöjligt komma efter ett par veckor och inte gjort några framsteg så man "tvingar" ju sig till gymmet de dagarna men hellre hade sovit en timme längre.
  • Jenny N
    1638 skrev 2011-01-03 00:55:00 följande:
    Jag vill inte ner mera nu.................
    Börjat med mera kolhydrater o mera muskel byggande träning, om än inte så ofta som jag kanske borde pga tidsoptimisten i mig inte hinner med....
    Hade en gång i tiden- typ för ett år sedan en dröm o vision om att nå 70 kg..... att gå ner så pass skulle innebära en ren glädje....
    Är nu nere på 62 o mår inte bra... känner mig för smal(?)...
    jaja- jag vet... I-lands problem va.... trodde aldrig jag skulle säga att jag inte vill gå ner i vikt... men nu banne mej räcker det....
    Vill inte ner mera nu.....
    Testar maten o varierar den hela tiden så som sig bör... är super noga med att få i mig det jag ska.... och gärna lite till.... försöker inte röra mig så att jag ska bränna något utan mera "muskel byggande träning"....
    Hoppas det är så att jag nått gränsen nu o att muskel massan ökar o därmed vikten några kilon.....

För nu e det bra o detta endast 11 månader efter op..... o ett minus från 113 kg till nuvarande 62kg.. till mina 175 cm.... nu får det räcka....

Gott nytt år på er förresten!
    Jag har haft samma problem. Det vanliga är ju att kroppen stannar av när den hittar sin trivsevikt, i mitt fall blev jag dock sjuk och började rasa i vikt. Till slut låg jag på 43 kilo. 
     Jag fick hjäp av op sjukhus, började med små shots med massor av kalorier och fick träningsförbud (Får träna styrka men absolu inte konditionsträning) Nu har jag legat på 50 kilo i nästan ett halvår, skulle inte ha något emot att lägga på mig ett par kilon till, men tror inte det kommer hända.

Mitt tips är att vända dig till Op sjukhus redan nu, innan du blir FÖR smal.
     för fy så dåligt man mår när man är underviktig, hade ingen energi överhuvudtaget, klarade av jobb men ingenting mer. Sambon fick sköta hela hushållet tills jag lagt på mig igen.
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)