Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Fastproverna man ska ta, är dt något som dom behöver se inför en eventuell operation eller har dt bara med bedömningen och göra?

Alltså det här med vårdgarantin,kan man "söka" om den from första infomötet eller är det först när man har varit till läkaren och dieteisten och fått ett ja om operationen? Här i mitt landsting är det lång väntetid (8 mån ungefär?)till det mötet men när man väl varit där har man i princip en op tid men det känns som såå länge!

Någon som varit på bedömning i sunderbyn? Jag ska dit den 5:e januari och står inget om fasta på pappret, har lämnat blodprover redan men hört andra säga man ska fasta. Något som vet   

Börjar vara galet nervös inför den 5:e när jag ska på bedömning!! Vad stod det i era kallelser? För mig står dt för undersökning och information. 
Rädd för säga fel saker mm :/

Typiskt, blev förkyld nu en vecka innan bedömningen. Visserligen lär jag hinna bli bättre, har ingen feber osv. Tror ni dt är något problem om jag är lite förkyld när jag är dit?

Det känns fortfarande surt att jag inte kunde ta en tidigare tid, men samtidigt vet jag att det omöjligt skulle gå! Och nu får jag lite extra tid till att förbereda mig mentalt!
 Det känns fortfarande surt att jag inte kunde ta en tidigare tid, men samtidigt vet jag att det omöjligt skulle gå! Och nu får jag lite extra tid till att förbereda mig mentalt!