Stora tråden om Gastric bypass (GBP)
 Äter fortfarande flytande, osötade krämer, nyponsoppa, blåbärssoppa, hemgjorda varma soppor, urk, vill tugga nu!
 Äter fortfarande flytande, osötade krämer, nyponsoppa, blåbärssoppa, hemgjorda varma soppor, urk, vill tugga nu! 
        Igår gick jag och la mig tidigt för jag var så jäkla trött. Sen vaknade jag inatt med den värsta mensvärken jag har haft på väääldigt länge. Jag visste inte ens om jag skulle kunna ta mig ur sängen för att hämta värktabletter. Jag har inte haft mens på över ett halvår pga P-spruta, känner mig bara lite extra svullen och får kryp i benen när jag normalt skulle ha haft mens (vilket är nu i veckan). Jag har en teori om att kroppen får spel i sina hormoner nu, stor del av östrogenet lagras ju i fettet vilket borde göra att det frisätts i kroppen när fettet förbränns i en så häftig takt som nu. Tror ni det kan stämma?
Hade ändå vägdag idag och hade faktiskt gått upp ett par hekto sen i förrgår (pga mens kanske?), så denna vecka har jag "bara" gått ner 1,3 kg. Men jag har faktiskt nått -15 kg på dessa 5 veckor! En tredjedel av min önskade viktnedgång är klar! Och så innebär det att det bara är 8 kg kvar tills jag väger så pass vettigt att jag kan rida in min häst! Som jag har saknat ridningen...

Fragile Angel grattis till din viktminskning,vilken stor skillnad de är bra jobbat.

annicka hoppas att du får hjälp stå på dig de ska man göra, de försökte jag göra på lunds akut ,men de gick inge vidare för mig.

Grattis till er som har fått operationstider och grattis till er som har gått ner i vikt .

Grattis till er alla som har gått ner i vikt superbra jobbat. Grattis till er som har fått operationstid. Den 25 augusti ska jag till överviktsenheten igen då ska jag tala om för dem att jag vill göra magsäckoperation.,jag har frågat en annan kirurg ,men han sa nä,men jag ska frråga den här läkaren.

Vad är det värsta som händer när man vaknar upp efter op förutom smärtan från op-såret (jag ska ta bort tjocktarmen också samtidigt så det blir ett snitt från blygdbenet och till bröstet) när börjar man dricka? Är det jobbigt att dricka i början?
 Vad är det värsta som händer när man vaknar upp efter op förutom smärtan från op-såret (jag ska ta bort tjocktarmen också samtidigt så det blir ett snitt från blygdbenet och till bröstet) när börjar man dricka? Är det jobbigt att dricka i början?