Inlägg från: METAMORPHOSIS |Visa alla inlägg
  • METAMORPHOSIS

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Nu har jag svimmat igen . Detta är fan inget liv jag vill leva.

Jag har plats nummer tre i kön till Ersta. Dom MÅSTE fan hjälpa mig nu.

Ibland blir man fan rädd för att hjärncellerna är på allmänt utdöende i riket
  • METAMORPHOSIS

Nu ligger jag inlagd på Ersta. Jag var visst kraftigt uttorkad. No shit... Imorgon ska en massa undersökningar göras.

• METAMORPHOSIS

Nu är jag hemma. Jag fick träffa den doktor som assisterade vid min GBP-operation, och som var med då dom upptäckte mitt gigantiska magsår. En mycket symastisk ”äldre” överläkare i kirurgi.

Dom hade inte hittat något vid gastroskopin, och vid en snabb titt inte heller vid datortomografin, men min doktor ska titta noga på plåtarna i veckan. Allehanda prover är bra, så trots ihärdiga kräkningar så lider jag inte av någon brist på några näringsämnen, som vi opererade lätt kan göra.

Då medicinen mot illamående, som dom ger till svårt cancersjuka patienter som får cellgifter har givit god effekt så såg han det inte som någon fara att jag åkte hem idag, men att jag måste återkomma så fort jag inte får behålla något (får inte kräkas mer än 1 gång/dygn).

Om inte antikräkmedicinen fungerar så måste dom gå in med kirurgi för att se hur det står till i magen på mig, men att det är ju såklart den sista utvägen, då man inte opererar i onödan.

Jag har fullt förtroende för den här läkaren, och då han säger att jag kan åka hem om det känns bra för mig, så gör jag det, för hur det än är så heter det ju ”borta bra men hemma bäst”.

• METAMORPHOSIS

Sedan jag blev sjuk i magsåret i oktober-2010, och då jag fick åka ambulans fyra gånger, varav den sista gången då jag var medvetslös, så tror min dotter på 7 år att jag ska dö. Hon frågade mig i lördags på sjukhuset "ska du dö nu mamma?".

Jag vet inte hur jag ska hjälpa henne, för hon vill inte prata om det med mig, eller med sin pappa...

• METAMORPHOSIS
    TantZ skrev 2011-02-01 17:20:27 följande:
    uscha... ja det är en svår sits.
    Vet inte riktigt hur jag ska förklara hela skiten för min dotter (8 år) så hon förstår (under adhd/add utredning så allt förstås inte riktigt "rätt"). Men tar det som senare projekt när/om dom tillåter detta. Du får gärna ge tips sen hur jag ska gå till väga.

kanske förklara att det är en sjukdom och inget att vara rädd för.. äsch.. jag vet inte.. är så svårt..

hoppas ni hittar något sätt..{#emotions_dlg.flower}
    Jag har ringt till hennes skola nu, dom har ingen kurator, så jag ringde till BUP, och dom sa att skolan har skyldighet att hyra in en kurator, så jag ska ringa till rektorn på skolan imorgon.
  • METAMORPHOSIS
    Uller skrev 2011-02-01 18:20:33 följande:
    Har fått min optid 17/3! Jippi. Nu ska man börja ställa in sig på flyt. Ska gå ner 5 kg innan op men det känns inte så mkt.
    Säger grattis här med .
  • METAMORPHOSIS

Gör lite "reklam" för - för oss som har ngt med GBP att göra, vi finns på Facebook. Där kan man vara lite mer öppen, det är en sluten grupp, så oinvigda kan inte läsa vad som skrivs.

Vill ni vara med så skicka en vänförfrågan till mig http://www.facebook.com/?ref=home#!/profile.php?id=619372653 - Anne Bokvist Moijé

• METAMORPHOSIS
    frökenKAJO skrev 2011-02-01 19:36:52 följande:
    Nu har jag också skickat förfrågan.
    Jag har accepterat .
  • METAMORPHOSIS
    TantZ skrev 2011-02-01 20:05:41 följande:
    skickar jag med... så fort jag får en hand fri... barn i varje knä.. haha
  • METAMORPHOSIS
    Maddisen80 skrev 2011-02-01 20:10:30 följande:
    tråkigt att du ska vara sjuk, hoppas att du blir bättre. Varför vill hon inte prata om det?
    Har ingen aning faktiskt!
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)