Stora tråden om Gastric bypass (GBP)
men du har absolut rätt! :)
till det hela.. till mig har dom sagt flera, flera ggr att allt tas upp och att det är därför det är så viktigt att man tänker sig för med vad man äter. :)

Vid en gastric bypass skapar kirurgen en liten magsäcksficka (ca 30 ml). Den lilla fickan är direkt kopplad till tunntarmens mellersta del (jejunum). Under måltiden samlas maten snabbt i fickan. Eftersom det bara krävs en liten mängd mat för att fylla fickan, skickar övre delen av magsäcken tidigt en mättnadssignal till hjärnan, som om hela magsäcken vore full. Detta är en av de bidragande faktorerna till att man känner sig mätt snabbare och äter mindre. Dessutom känner man sig mindre hungrig eftersom magsäcksfickans innehåll töms direkt till en del av tunntarmen som skiljer sig från vad som är normalt.
Vid en gastric bypass skapar kirurgen en liten magsäcksficka (ca 30 ml). Den lilla fickan är direkt kopplad till tunntarmens mellersta del (jejunum). Under måltiden samlas maten snabbt i fickan. Eftersom det bara krävs en liten mängd mat för att fylla fickan, skickar övre delen av magsäcken tidigt en mättnadssignal till hjärnan, som om hela magsäcken vore full. Detta är en av de bidragande faktorerna till att man känner sig mätt snabbare och äter mindre. Dessutom känner man sig mindre hungrig eftersom magsäcksfickans innehåll töms direkt till en del av tunntarmen som skiljer sig från vad som är normalt. 
        Enligt min läkare så är det absolut inte så. Och enligt mig så låter det helt galet. :)
Men det är informationen många av oss fått.
Hade det varit så hade man juh inte fått information om att äta light saker för att sedan kunna behålla den nya vikten? 
Känner mig lite förvirrad som jag skrivit här tidigare. :)

Halloj alla 
Idag har jag då varit på Ersta sjukhus och gjort en gastroskopi, och mitt magsår är... Håll i er... Läkt  
  .
 .
Men då jag fortfarande kräks och har ont så tog dom tre stycken biopsier i olika delar av buken, för att odla på om det finns bakterier kvar i magen. Får svar på det om tre veckor  ... Jag kan ju tycka att dom kan ge mig antibiotika i förebyggande syfte, för om jag har bakterier så är det sådana bakterier som skapar magsår
 ... Jag kan ju tycka att dom kan ge mig antibiotika i förebyggande syfte, för om jag har bakterier så är det sådana bakterier som skapar magsår  . Verkar ju otroligt dumt om jag ska få tillbaka det.
 . Verkar ju otroligt dumt om jag ska få tillbaka det.
Fick en ny jacka av min mamma idag, hon tyckte att min jacka var stor som ett tält, vilket den är, men jag tänkte som så att jag köper en ny i september eller så, för köper jag en nu, så lär den vara för stor till jul  .
 .
Nu ska jag läsa ikapp  :
 :