Mli79 skrev 2010-10-16 10:24:59 följande:
Den där känslan av uppblåsthet + träningsvärk efter kameran (hade jag iallafall) försvann efter typ en vecka. Då blev allt så mycket enklare. Jag hatade att sippa vatten i början, det går mycket lättare om man smaksätter det. Det är ju bara i början allt ska ta sån tiiiiid... nu är det ju mer normalt och då hinner man med mer än att bara äta och dricka hela dagen  

Tack  

Faktiskt känns det redan mycket bättre än vad det gjorde igår och framförallt vad det gjorde i förmiddags. Då kunde jag knappt röra mig för att magen var som en uppblåst ballong som värkte bara jag rörde mig. Och det är som sagt inte från såren egentligen utan gaser och från tarmarna som rör sig och bökar och stökar. Från såren kliar det mest, men det är ju ett gott tecken  

Egentligen tycker jag inte det är så svårt att dricka vatten, så det är nog inte smaken som är grejen egentligen. Men jag blir stressad av att bara kunna dricka under en 40 minuters period åt gången och så här i början känner jag mig paniskt rädd för att ta för stora klunkar och dricka för fort. Så det är nog mest stressen egentligen som är jobbigast! Men jag tror också att när inte måltiderna ska ta så hiiiiimla lång tid längre så har man ju längre tid på sig att dricka också. Sen när det känns helt bra i magen, när svullnaden lagt sig helt och hållet, då kommer man våga känna efter mer vad man klarar av egentligen! Så det löser sig nog. Men i förmiddags kändes det bra hopplöst! 
Snart dags för nästa mål. Ska få i mig lite plommon"mos" (väldigt löst) i filen tänkte jag. Kanske kan få fart på magen också, då kommer det också kännas mycket bättre!