• vänat

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Go morgon hoppas ni alla får en skön,fin & tervlighelg!

• vänat
    Tinzi skrev 2010-06-12 22:07:13 följande:
    Hej alla glada!

Jag har panik! Ammar min 5 mån dotter, vilket jag verkligen vill göra, men har längtat efter min OP i hur många år som helst och pallar inte se ut så här/ha ont en dag till känns det som!
    Jag måste sluta amma henne snart då min OP är 15 Sep, men hon vägar ta flaska, vägrar allt. (försöker trappa ner men går åt skogen just nu)

För jag är nästan tvärsäker på att man inte kan amma efter OP av näringsmässiga skäl....
    Ville bara skriva av mig lite. Så mkt som strular nu.

Ont i ryggslutet så jag knappt kan röra mig på mornarna (pg.a vikten)
    Vågar ej ut och jobba som vikarie inom barnomsorgen igen pg.a vikten , barn kan vara så elaka, men måste då jag behöver pengar...

och 100000 mer jobbiga saker just nu.

När slutade ni ha ONT? alltså fötter, knän, rygg?? efter hur många kg ca?

Behövde bara skriva av mig lite.

Kram!
    Att få panki tror jag de flesta får mer eller minder och de tar sig i lite oliak utryck bara.
    Sen dess värre hjälper de varken dig eller din dotter om du få panik för att du ösnakar att hon ska sluta aman men förstår som sagt att de lättare sagt än gjort att inte få panik.

Jätte kram & lycka till!  Nalle
  • vänat
    AnnelieTyresö skrev 2010-06-13 03:29:49 följande:

Flyt ligger kvar länger i magen än mat :(

Så dricka massa vatten å spla bort mackan :)

OBS de går inte att genaraliser och säga at flytt ligger kvar längre i mgen de är så at trög flytande soppor ligger kvar längre än fast föda om man dricker till sammns med maten.

Men annars ligger fats föda kvar lika länge i magen om man inte dricker till maten!
  • vänat
    snart 4 skrev 2010-06-13 10:57:27 följande:
    ledsen ledsen ledsen.... går inte ner,, stog still i tre veckor,, sedan slutade jag äta kolhydrater i en vecka gick ner ett kg,, började äta vanligt står still igen :( går promenader varje dag... men inget gjorde min op 10 mars...
    Inget fel med att man stårstilla och hamnar på platå. de behövs för att så väl kroppen somknoppen ska hinna med.
  • vänat
    L i n n skrev 2010-06-13 16:11:43 följande:
    Hur snabbt som helst, lätt på fem minuter!
    Och nu när jag är gravid kan jag få i mej en rejäl portion utan några problem. Av någon anledning...
    men nu ska ju både du och barnet ha näring så de låter ju inte speciellt konstigt i mina öron att du äter rejel potion.
  • vänat
    littlemisstrouble skrev 2010-06-13 16:11:36 följande:
    Hej hoppar in i tråden om jag får. Än så länge är det inte aktuellt med någon operation för mig. är för skrajsen för att ens tänka på det därför tänkte jag fråga er här

Har du eller vet du någon som har mycket problem efter sin operation? Typ av problem?
    Efter GBp opertion är de förhålamde viss få perosnenr somfår problem de är inte som för de som gör en gastci bandning där istort sett alla får någon form av problem.
    Sen givetis beror vissa typer av problem man får helt på en själv exvis vad man äter hur man äter dricker i vilka mängd etc.

Men som sagt inte många som får problem när och om de välsköter sig.
    Vist de kan för koam men inte i någon större utsträckning.
  • vänat
    L i n n skrev 2010-06-13 16:26:04 följande:
    Nej, visst. Men konstigt att en graviditet kan få tarmen att ta emot mer mat än den tidigare gjort.
    Tja konstigt och konstigt vet jag inte direkt!! men förstår at de måste vara en mysko känsla
  • vänat
    littlemisstrouble skrev 2010-06-13 16:27:28 följande:
    gastric bandning är det då dom satte band på magsäcken?
    Ja!!
  • vänat

men å andra sida görs de nästa inga sådanVBG = gastric banding opertioner i dag utan de mer GBP

• vänat
    L i n n skrev 2010-06-13 16:33:52 följande:
    Inte? Jag tycker då det är underligt att en GBP-opererad kan få i sej mer mat som gravid än som icke gravid.
    Men det är ju bra att det funkar så, för barnet behöver ju lite extra.
    inte som jag fått de förklart sen även att potionstorlekar kan ökan med tiden utan att de fel Och att de är normalt! Är den infromation jag och de andra fick av detisten då de var informationsötet innan operationen.

Men som sagt vet att alla får olika information och vad som är rätt information och vad som fel vet jag inte.
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)