• vänat

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Glaadis skrev 2010-06-16 10:28:53 följande:

Nu när jag läst lite av svaren på min fråga så känner jag mig som värsta svullomonstret, alla verkar få i sig max 1-2dl medans jag skall få i mig 3 och får ner det sex gångger per dag.

Det är läkarna som sa att jag skall äta 3dl/mål men nu börjar jag bli orolig att det har sagt fel föe det verkar så mycket om man jämför med er andra.

Du ska absolut inte alls vara orlog följ de råd och dieket du fått!! jag äter mycket jag också följer de rått jag fåt. Mwen sagt man ska inte jämför utan gå på de rekommendationer de sjukhus ger där man är operad är de bästa!!
  • vänat
    Nala skrev 2010-06-16 15:26:38 följande:
    Idag mina vänner är det en stor dag :)

Idag har nämligen jag varit på stranden, iklädd bikini. Jag har gått omkring och känt mig bekväm. Jag har inte varit på stranden avklädd sedan jag fick min äldsta dotter och hon fyller 8 nu i helgen.

Det låter kanske fjantigt men det här är en jättestor grej för mig, det var ett av mina mål med operationen att åka och bada med mina barn.

Har nu gått ner ca 45 kg och tycker faktiskt att kroppen ser helt ok ut. Magen är lite degig, och låren och rumpa är väl inte fastast i världen men överlag ser det ok ut :)

Kram på er allihopa! 
    Skönt!!
  • vänat
    Nala skrev 2010-06-16 21:24:57 följande:
    Tack tjejer !

Skönt att få ventilera med folk som förstår. För mig är bikini på stranden i klass med att åka till månen ;)

Jag har iaf en illröd rygg, det var ju mindre smart av mig..... :)
    Vist alltid lätt att vara efterklok. Hoppas bara du inte har ont nu då du är röd efter att ha vistas i bikin &  solen!!
  • vänat
    snart 4 skrev 2010-06-17 11:03:54 följande:
    nej jag menade efter op Skrattande tänkte att det är smidigt att ha i väskan!! får ta och prova Flört

ja du de är bara at pröva sig fram efter opertionen de som funkar bar en gång kanmske inte funkar nästa gåmg eller tvärt om.

Så som sagt bara för att giått bra en gång är de ingen gartin att de gör de nästa gång. Eller bara för att man dumapr på en sak vid ett tillfälle är de inte säkert man gör de nästa.

• vänat
    sabinaa skrev 2010-06-17 20:38:31 följande:
    Nu har jag skickat iväg ett mail till FK och undersöker möjligheterna att få vård utomlands då vi kan kräva det inom EU. Men tydligen får man ligga ute med pengarna sen KANSKE man får tillbaka dom, så det känns lite riskabelt. Men man kan ju undersöka.
    vet att de finn någon som gjiort de inna operads i tyskland låg ute med pengar inna fick sedan tillbaka de av fk.

tror de var någon i denna tråd eller kan de vart på viktop eller vikdropp minns inte nu
  • vänat
    Supermamman71 skrev 2010-06-18 13:38:34 följande:
    Sant men då ska man tydligen på ny bedömning på det sjukhuset man väljer.
    Men stod i gp i veckan att ett sjukhus till skulle börja göra dessa oprationer ett tag. Så man kan hoppas på det....
    Men man kan ju beräga vårdgaratin ina man om man vet att sjukhsuet man har remissen på har långa vänte tider och behöver på sätt inte göra bedömningen mer än en gång så gjorde jag och vet att de finns andra i tråden som också gjort så.
  • vänat
    ChokladMoshin skrev 2010-06-18 17:02:22 följande:
    OBS!! Inte för kräk känsliga!!!

Måste fråga en sak:
    Jag mår så fruktansvärt illa ibland så jag måste kräkas, men det är oftast ett bra tag efter att jag ätit så det finns ingen direkt mat att kräkas upp utan kommer mest slem och så.
    Men idag så kräktes jag ill gul galla Nån annan som gjort det? Ska man ens kunna göra det?
    Försökte ringa sjukhuset men kom inte fram och på sjukvårdsupplysningen visste dom heller ingenting om GBP op:ade.
    Börjar noja mig om att ngt är fel!!! Opade mig den 20/4.
    vet att jag och någon till kan kräkas och för är de då inget som är fel! Men tycker du ska försöka ringa sjukhsuet du operades på fråga på avdelningen du log eller likande för att höra av de säger.
  • vänat
    Tinzi skrev 2010-06-18 21:34:07 följande:
    Hej & hå. 15 Sep är det ju dax, ska ner 7 kg innan dess. (Sophia hemmet) vad händer om man tex. gått ner 6,5 kg bara? får man ingen OP då lr?

Sen ha rjag börja äta massa gotta, typ som att jag är rädd & "passar" på, dumt dumt, men har nästan lite panik över att inte kunna äta vad jag vill sen fast jag VET att jag behöver denna hjälpen sen.

Får köra 3 veckor heltid m.Modifast sen p.g.a detta. Hur blir man eg. efter 3 veckor i sträck på flyt?

sur/grinig?
    Surgrin var jaginte mer tdjedagen då ja  gick på tre veckor flytt inna operatationen sen är de säker individuellt hur man regara. Där mot var jag trött frysen och saknde ork ochj engergi. Så jag fick verkligen tänka mig för vad ja  var tvungen att prioritera och vad som var minder viktigt m de inte blev gjort.
  • vänat
    frökenKAJO skrev 2010-06-18 23:49:38 följande:
    Mig vägde de inte heller. Tror att någon nere på op. frågade efter min vikt, men det verkade inte så noga med den saken direkt. (Också Sophiahemmet)
    Vad som ärnog med vikten inna pertionen är för att de inte ska ge för mycket eller för lite narkos vid en opertion där av frågade om viktigten sen har jag förstått att de inte exakt om de difar några kg är de ok men digffarde typ 10kg med vikenmen upp ger kan de blir fel mängd narkos.
  • vänat
    Fragile Angel skrev 2010-06-19 01:12:24 följande:
    Vårdgarantin är ett stor SKÄMT och hålles sällan eller aldrig.
    Skämt kan man inte säga där emot får man stå på sig för att verkligen få de genom den så kallde vårdgartin.  Jag + några till att får GBP operationen geno,m den så kallde vårdgartin så att säga att de stort skämt tycker jafg är fel! Dessutom blir ju vårdgartin en lag under nästa månd vilket bör gör att de måsteom pritera verklien skicka i väg patineter till sjukhsu som klara av detta med vårdgartin.

Men som sagt åter står ju att se om de går så eller ej men de bör ju vara så.
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)