Inlägg från: gurkazz |Visa alla inlägg
  • gurkazz

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

SkinnyNo2 skrev 2010-09-03 13:45:56 följande:
    Tack så jättemycket!

Jag känner mig ändå lyckligt lottad, när jag ska till läkaren 23/9 är det nästan prick på dagen 3 månader sen jag var hos husläkaren som skrev remissen så jag har ju fått vänta väldigt kort tid om man jämför med många här i forumet.
    Ja min remiss gick iväg den 20/3 ner till värnamo.
    Sen i juni frick jag brev från värnamo att dom skulle vidarebefodra den till eksjö..
    Då ringe jag till eksjö för att kolla, dom hade fått in den men dom hade kallat alla till första besöket så jag skulle få vänta till efter nyår.
    Men samma dag som jag hade ringt rigde dom från eksjö och undrade om jag ville komma in redan på måndagen veckan efter för att träffa sköterskan.. Dom hade fått in ett återbud. Så självklart tackade jag ja...
    Sen Va jag på grupp information i början juli och träffade alla utan läkaren..
    Den 4/8 Träffade jag läkaren och han sa de att vi har bestämmt oss för att op..*L*
  • gurkazz
    pilliss skrev 2010-09-03 16:05:31 följande:
    Var där idag.
    Läkaren gick igenom allt på ett grupp info.
    Sen fick vi komma in till läkaren och sen till sköterskan.

JAG SKA OP DEN 13 OKTOBER !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!

weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
    Är såååå glad och nervös.....

(ska gå ner 6 kg tills op)
    GRATTIS!!
  • gurkazz
    valkyrie skrev 2010-09-05 12:04:55 följande:
    hej.

ja dom är inte roliga symtomen.
    oj det va sent tycker jag. har du misstänkt det länge att du har det eller?

ja jag ska med få min i höst är så nervös
    lycka till.
    kram
    Ja har ju fått hormon hjälp för att bli med barn men ingen sa något om detta..
    Min vikt har jag varit osams med sen många år tillbaka och sagt de till läkaren med. De svaret jag fick va bara att med den hormon rubbningen du har så får du svälta dig själv..
    Men för ca 1½ årsen gjorde min jobbbba kompis en gbp op och då blev ja lite nyfiken på vad den innebar..
    Så då började jag läsa om gbp och hamnade på anna books blogg och såg att hon hade något som hette pco-s..
    Efter de kollade ja vad det va och allt stämmde ju in på mig. Så då blev de ett gyn besök och dom bekräftade att mina misstankar stämde.
    Så jag fick remiss till medicin för värdena på mina binjurar va inte bra..
    Så de va min medicin läkare som undrade har du inte funderat på en gbp.. Så han skickade min remiss.
  • gurkazz
    valkyrie skrev 2010-09-06 07:53:50 följande:
    det ¨åter som att vi har haft samma tur elller otur. jag misstänkte att jag hade pco. och sökte många gånger till gyn för att få det bekrfäftat men dom tyckte jag varför ung. för ung för att skaffa barn. men när jag sökte föra julen om att jag hade haft ständig mens i 3 månader och jag tog med min man till gyn och läkaren fick reda på att vi försökt bli med barn i över ett år så insåg dom att jag kanske inte varför ung eller att min man var "gamal" eller hur jag ska förklara det. så i januari fick jag reda på att jag hade pco-s som jag hade trott LÄNGE att jag hade. och när läkare satill mej att du måste gå ner 30 kg för att kuna få någorn hjälp. inte änns hormonbehandlig ville han ge mej. så då bestämmde jag att jag ska göra en GBP. så nu står jag här och väntar nervöst på en tid
    Ja de låter som de..
    Jag har oxå haft jätte problem med blödningar, har oxå blödit i flera månader på rad sen uppe håll i typ 1 vecka sen blödit igen..
    Ja pratade med sköterskan på kirurgen idag, hon sa de att jag kan räkna med att jag blir op vecka 43, om de blir ett återbud kan de bli tidigare.. Är såååå glad vill så görna göra detta NUUU..
    Hoppas du men får din op tid med snart. så får vi kämpa tillsammans.
    Ja har ju slutat röka med så just nu tampas jag med att ja ska ner i vikt men de står still..
    Men har ju inte börjat flyta än ju..
    Men sköterskan på kirurgen sa de att man brukar ju gå upp i vikt när man slutar röka och de har ja ju inte gjort ... än.. Solig
  • gurkazz
    SilverEmma skrev 2010-09-06 22:46:31 följande:
    Ni rökare, eller kanske t om föredetta rökare? Hur lång tid innan operationen vill de att man ska ha varit rökfri?
    De är olika från olika sjukhus.. Värnamo är de 3 veckor i eksjö är de 4 veckor..
  • gurkazz
    Nala skrev 2010-09-07 13:43:30 följande:

Hallojsan allihopa :)

Grattis till alla som har blivit eller väntar på operation. Jag håller tummarna för er som väntar.

Nu är det drygt ett år sedan jag operarerades och jag har gått ner ca 48 kg. Jag vill ner ca 8 till men vi får väl se hur det går, nu står det still och har gjort ett tag.

Bifogar ett par kort från idag, före-kort finns i mitt galleri, hojta om ni inte kommer åt dem så lägger jag till er.

Jätte fin på korten, synd att ja inte kan se före korten..Solig

• gurkazz
    Nala skrev 2010-09-07 22:38:58 följande:
    gurkazz - fixat, nu kan du se :)
    Ska kolla på en gång :)
  • gurkazz
    Nala skrev 2010-09-07 22:38:58 följande:
    gurkazz - fixat, nu kan du se :)
    Åhh vilken skillnad.. Du är jätte fin..
    Fasen ja längtar till min op med..
    Sköterskan sa igår att ja kunde ställa in mig på op vecka 43..och de är ju inte långt kvar.:)
  • gurkazz
    snöstjärna skrev 2010-09-18 21:59:18 följande:
    Tinzi:
    Vilken skillnad... Grattis:)

Jag fick flyta i 7 (!) veckor. Dock inte tänkt så från början, men min op blev uppskjuten två gånger och sedan en jul å nyår emellan. Det var tungt som f*n, men det gick!

Kämpa på, du fixar det!!

Kom på att jag skulle kunna posta lite efterbilder nu. Inte i mål ännu, men en bra bit på väg. Opades i Januari 2010. På bilderna har jag tappat 50 kilo. Men har tappat 3 till nu.

• gurkazz
    gurkazz skrev 2010-09-19 02:07:15 följande:
    Grattis... Vilken skillnad Solig
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)