Stora tråden om Gastric bypass (GBP)
METAMORPHOSIS: Härligt med en så snabb tid. Hoppas att du får ordning på magen snart.
METAMORPHOSIS: Härligt med en så snabb tid. Hoppas att du får ordning på magen snart.
Var på infomötet i går och de meddelade att alla som var där blir opererade antingen v 6, v 8 eller vecka 10. Känns så jäkla gott att ha en "sluttid".
Tror inte att jag hinner med v 6 så jag hoppas på vecka 8 istället.
Vi planerar att döpa vår dotter v 10 (på hennes 1 årsdag) så det vore ju dumt att vara nyopererad då.
Men i värsta fall så får det bli så..
Längtar sååå ![]()

.
....men det var det värt !Igår kräktes jag 10 gånger inom loppet av två timmar, idag har jag kräkts säkert 6 gånger. Jag mår verkligen INTE bra
.
Har pratat med Ersta, dom hjälper mig med nedtrappningen, och när den är klar så ska det utredas om VARFÖR jag kräks hela tiden. Han hade en teori om att det kan vara Tradolandet som ställt till det med kräkningarna den senaste tiden, och att det var abstinensen igår. Men jag vet inte... Jag kräktes ju redan innan jag började äta Tradolan, men då hade jag ju iof magsåret. JAG BLIR GALEN!
Nu har det gått 9 dagar sedan jag opererades, och jag mår jättebra så nu kan jag nog blåsa faran över, hahaha
Äter i stort sett vanlig mat redan, ja lättuggad sådan då förståss. Att det kan va så gott med riktig mat.
Om någon är nyfiken på min "resa" så kolla in min blogg, där fins både funderingar innan och operationsberättelse och hur det har varit hittills efter.
Kommentera gärna det är så roligt att se om någon har glädje av mina upplevelser. Jag läste massa bloggar innan, man va ju som besatt hahaah
Ha det bra vänner. Kram
Lycka till alla som har OP innom snar framtid, Grattis till alla som fått tid, Opats, gått ner i vikt mfl.. :)
Har skickat en vänförfrågan till METAMORPHIS men hittade en massa Lotta så vet inte vilken Lotta som är rätt..
Hej!
Hittade den här tråden och har läst igenom lite grann och tycker att det är en del intresant läsning :) Jag opererade mig i måndags på Sophiahemmet i Sthlm och mår nu efter en vecka helt toppen. Känner mig så glad och lycklig att jag bestämde mig för denna op. Önskar er alla lycka till som håller på med flytet och som väntar på op.
Nu har jag svimmat igen
. Detta är fan inget liv jag vill leva.
Jag har plats nummer tre i kön till Ersta. Dom MÅSTE fan hjälpa mig nu.
Ang att bära tungt så står det i mina papper från Bariatric Center att...
Citerar:
"Obs! Vänta 4-6 veckor med att träna bukmusklerna. Undvik under den här tiden tunga lyft (över 5-7 kg)."
Om sjukskrivning står det,
"2-4 veckor beroende på vilket arbete du har."
Vet dock inte om detta gäller generellt.