Inlägg från: Annicka |Visa alla inlägg
  • Annicka

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

huachi86 skrev 2010-05-24 19:53:01 följande:
    då är man på hotellrummet och är väldigt nervös inför morgon dagen!!! klockan 9:30 ska jag vara på Sophiahemmet. Hoppas bara allt går bra... lycka till alla som opereras dem närmaste dagarna och grattis till er som har fått OP tid.
    Lycka till med op imorgon!

Kram Annicka
  • Annicka
    Glaadis skrev 2010-05-25 14:40:13 följande:
    HEJJJJJJJJJJ ! Ligger här nu på St.Göran och mår jätte bra fast jag är sjukttrött och soman titt som tett eller hur man stavar . Hade gräsligt ont när jag vaknade och illamående som jag aldrig har känt förr men de underbara tjeerna här gav mig smärtstilla och illamående tablett och så vart allt bara bra och skönt. Är så glad att få ha gjort detta och nu väntar en helt ny värld framför mig som är så skrämmande och häftigt. Jag hoppas att jag får stanna kvar på forumet fast jag stavar som en kråka. Skall nu gå upp och kolla in avdelningen.
    Skönt att höra att allt har gått bra och välkommen till andra sidan.

Kram Annicka
  • Annicka
    skärgårdsbo skrev 2010-05-25 16:35:25 följande:
    Hej alla! Imorgon är det äntligen min tur att op:as! Jag har precis checkat in på hotellet i Stockholm och känner mig bara förväntasfull inför morgondagen! Som ett litet plus så har jag dessutom fått värsta sviten på hotellet trots att jag bokade enkelrum! Hur lyxigt som helst! Ibland ska man ha lite tur. Vi ses på andra sidan!
    Lycka till imorgon med op på Sophiahemmet!

Kram Annicka
  • Annicka
    huachi86 skrev 2010-05-26 12:09:24 följande:
    Idag har jag varit opererad i 1 dag. käns helt fantstiskt!!! Jag hann inte ens bli nervös innan dem tog mig till operationsrummet. så det kändes väldigt skönt. Jag var redan uppe o gick igår kväll och idag åker jag hemmåt. Stannar 1 dag mindre än väntat. Jag mår jätte bra. Har bara lite håll. Har lyckats få i mig 1 dl varm soppa. Kändes gott efter all vatten man fått i sig hehe. Lycka till alla som ska på bedöming i veckan och till dem som opereras. Jag och "Skärgårdsbo" ligger i samma rum. Roligt att träffa någon från forumet! Ha en underbar dag allihopa
    Skönt att höra att allt har gått bra och välkommen till andra sidan.

Kram Annicka

Ps hälsa till Skärgårdsbo från mig!
  • Annicka
    skärgårdsbo skrev 2010-05-27 14:06:58 följande:
    Hej! Kul att träffa dig på riktigt! Nu är jag också på andra sidan men inte alls så pigg som du var igår när jag kom. Jag är såååå trött och fattare inte hur jag ska orka åka tåg hem till Gbg ensam imorgon.. Men jag kanske är lite piggare efter en natts sömn. Skönt att ha det gjort i alla fall. :)
    Skönt att höra att allt har gått bra för dig och välkommen till andra sidan.

Kram Annicka
  • Annicka
    Karra skrev 2010-05-28 21:31:26 följande:
    Södersjukhuset har 6månaders kontroll
    Men på Sophiahemmet tar dom bort halvårskontrollen för dom flesta mår bra efter sina op och då behöver dom inte komma på halvårskontroll utan det räcker med 1årskontrollen.

Kram Annicka
  • Annicka
    Mli79 skrev 2010-05-31 16:32:11 följande:
    Nu har jag börjat packa inför resan till sthlm och Ersta imorgon. Är det något som är extra bra att ta med sig? Datorn, en bok, lypsyl, ombyten... något mer?
    Lycka till med op på onsdag!

Kram Annicka
  • Annicka
    flashieangel skrev 2010-06-01 09:58:52 följande:
    Hur länge blir man sjukskriven när man opar sig... Jag har nyss fått en ny tjänst och har ännu inte sagt att jag står i kö för GBP...
    Det beror på vad man har för jobb!
  • Annicka
    Mli79 skrev 2010-06-02 08:27:10 följande:
    Sitter i väntrummet på Ersta nu, måttligt nöjd över situationen. Jag skulle bli försten eller andren ut och jag skulle vara här klockan 7. Nu precis fick jag veta att jag var andren in på OP, men att den innan mig skulle bli en lång OP så jag får vänta i väntrummet till efter lunch. Den mer komplicerade OPen innan mig var planerad sen länge, så kirurgen (som jag aldrigt träffat innan, "min" var på kurs) hade ingen aning om varför jag skulle vara på plats så tidigt på morgonen. Så här sitter jag på en hård soffa, har suttit i snart två timmar och ska sitta i fyra till. Jag har sovit 6 timmars osammanhängandes sömn fördelat på två nätter och skulle onekligen behöva en säng. Illa mår jag också, har ju fastat sedan midnatt. Till råga på allt är jag svårstucken så jag fick instruktioner från narkosläkaren igår att de inte får sätta dropp på mig innan OP eftersom de ska spara blodkärlen till narkosläkaren.

Usch, fattar inte att jag har mage att sitta och klaga när jag kommit så här långt på så kort tid, antar att det är hunger, trötthet och nervositeten som spökar.
    Lycka till nu!
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)