Stora tråden om Gastric bypass (GBP)
Var skickas din remiss?
Landskrona?

Det är så kul att läsa om alla som bara rasar i vikt här! Jag blir så taggad själv!!   

Nu önskar jag att jag drog igång hela resan tidigare, men det var först nu jag var redo.   

Grattis till alla! 

Hallå! Måste bara fråga...kanske självklart för vissa men jag undrar. Då gränsen på BMI är på 35 i skåne, måste jag då operera mig här? Kan jag bli nekad om jag t ex vill bli opererad i sthlm för att jag då väger för lite?
Vad rekommenderar ni? Att man kör på vårdgarantin och hamnar var som helst eller kör på fritt vårdval och bestämmer sjukhus?
//väntar fortfarande på bedömning 

. Så måndagen den 13/9 är det dags!!
. Så måndagen den 13/9 är det dags!! . Nervös och förväntansfull är vad jag är!
. Nervös och förväntansfull är vad jag är! 
         ). Jag skall bara hålla mig till dieten och på de papper som jag fått är den förväntade viktnedgången 1-2 kg / vecka.
). Jag skall bara hålla mig till dieten och på de papper som jag fått är den förväntade viktnedgången 1-2 kg / vecka. 

Måste bara fråga...har funderat en del på detta.
Jag väntar på att bli kallad till första mötet med kirurgen (är det väl man träffar först och blir godkänd eller inte?)
Frågar dom där vad man testat för metoder innan? Jag har verkligen testat ALLT som finns och har inga problem med att gå ner 10 kg men ett par månader senare så väger jag likt förbannat lite mycket som tidigare igen...om inte mer. Kan inte riktigt svara på om det är ren lathet eller brist på karaktär eller vad det är. Är det något svar som är FEL? Skulle jag kunna bli nekad om jag råkar säga att jag inte har någon karaktär och det är därför jag ser ut som jag gör? Eller bryr dom sig inte så mycket om den biten?

Ni rökare, eller kanske t om föredetta rökare? Hur lång tid innan operationen vill de att man ska ha varit rökfri?

Men det är ju värt det...hoppas väl att man kan hålla sig rökfri även efter operationen även om det kanske är då som man faktiskt kan behöva röka istället för att äta.
  Men det är ju värt det...hoppas väl att man kan hålla sig rökfri även efter operationen även om det kanske är då som man faktiskt kan behöva röka istället för att äta.