Inlägg från: JohannaL |Visa alla inlägg
  • JohannaL

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

jazmine25 skrev 2010-06-09 18:32:15 följande:
    jag kännerigen mig men så mådde jag bara några dagar efter op. jag vart ju dunderförkyld och det slutade med att jag blev inlagd med stöddropp tills dess att jag fick i mig tillräckligt med vätska. jag låg inne i 4 dagar. sista dygnet innan jag åkte in fick jag bara i mig nån dl eller 2. Jag kommer inte riktigt ihåg men lite var det
    Uch fy det får man ju hoppas man slipper, hur bedömde de att du behövde stöddrop? för läkaren idag kolla inget eller nått alls, sket nog mest i vilket kändes det som...
    ChokladMoshin skrev 2010-06-09 18:58:38 följande:
    Kände också så där ett par veckor efter open och det funkade bara om jag drack vatten med is eller bubbelvatten.
    Kan fortf. inte dricka vatten direkt ur kranen, känns som det sväller i halsen och jag mår illa.
    Maten funkar dock bra.
    E ju många v sen jag blev op och har inte haft prob innan så nu e det jobbigt att det bara blev så plötsligt, får fixa fram lite is och hoppas på det funkar då. Bubbel klarar jag inte alls känns som halsen sväller direkt då. Och det e himla skumt att du beskriver känslan så för det e precis så jag också känner, som om det sväller och blir jobbigt. Skumt, nu ska jag ta och pilla fram lite is, =)
  • JohannaL

ni som varit op mer än  veckor, hur snabbt äter ni och vilken mängs ca vid varje måltid? känner mig orolig...

• JohannaL

nån mer än jag som rycker alla taletter efter op e piss jobbiga, och har svårt att ta dem?

pissigt!!!

• JohannaL
    Soulstar skrev 2010-06-15 13:32:30 följande:
    JAG!!!!!!!!!!! Jättesvårt! Speciellt den stora kalktabletten, den sätter jag i halsen varje morgon.
    kalken har jag tugg så den funkar ok, men de jävla magsårstabletterna och järnet i kapsel e ju frktansvärt, har blivit att jag inte tagit nån alls senaste tiden =( så jäkla dumt ju.... kan ju hoppas man vänjer sig manhar ju hela livet på sig =/
  • JohannaL

ideos hette dem jag har =) får int elösa de i vatten tyvärr har frågat =(

en helt annan fråga ---INTE FÖR ER SOM ÄR ÄCKELMAGADE---

varför bajsar man blötsligt vitt? e ju super skumt ska det va så?
    nu bidde jag lite orolig =(

• JohannaL

la ut nya ansiktsbilder på bloggen -26 kg, e läskigt vad de gör och hur man kan förändras, finns i senaste inlägget men längs ner efter massa svammel =)

viirigt.blogspot.com

puss!

• JohannaL
    MissHellen skrev 2010-08-24 20:45:44 följande:
    Å, i morron ska jag äntligen på första viktträffen! Som jag längtar Men jag är så nervös..
     Nu får vi se hur de går där, om jag blir godkänd av dietist, psykolog och läkare. Vilken väntan.. Jag hoppas och längtar så efter en operation!!!

Och inte längtar man mindre när man är här inne och läser, hur bra de går för alla och alla som så nöjda! Hmm..
    lycka till, kommer säkert gå jätte bra, e en himla befrielse när man väl varit där...
    kram
  • JohannaL

tack alla för era goa ord,

lycka till alla ni som har möten och op på g, e en helt orolig upplevelse... och ångrar mig inte en min,

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)