Stora tråden om Gastric bypass (GBP)
Tjohalia skrev 2011-01-04 20:23:20 följande:
Oj vad kul! Jag träffade Anders Nilsson. Han ställde inte alls så mycket frågor, undrade mest om JAG hade några frågor! Han frågade väl om jag var medveten och beredd på förändringarna och då jag sa ja så sa han att då ska du självklart opereras. Han verkar VÄLDIGT positiv till operation tycker jag, fick det intrycket på gruppinformationen med. Allra först fick jag dock träffa en sköterska, väga mig, mäta mig, kolla blodtryck, puls och mäta midjemåttet. Sen fick jag träffa kirurgen och det gick fort, tog max 10 minuter hos honom. Sen skulle en massa göras klart infor operationen, jag fick traska iväg till en annan avdelning och göra ett EKG, sen vidare till ytterligare en avdelning och träffa narkosläkaren innan jag fick gå tillbaka där jag fick träffa en sköterska som gick igenom information om komplikationer, hur operationen gick till, flytet innan osv. Sen plockade hon fram kalendern och sa att hon hade en tid i början av februari om jag ville (vilket jag ju inte kunde). Så vi bokade in en tid.Allt tog lite drygt 1,5 timma. Men det beror på att jag fick vänta en del på dom andra avdelningarna innan jag fick komma in, och väntetiden kan tydligen variera lite.
Jag försökte komma ihåg att ställa alla frågor jag hade men missade såklart en del, bland annat hur det kommer bli med maten den närmaste tiden efter op, sköterskan pratade ju lite kring det, men jag glömde fråga VAD man äter dom första veckorna, hur länge man äter flytande efteråt, när man börjar med puré respektive mat osv. Men det kanske man får info om av dietisten senare.
Grattis till din optid, du får gärna skriva om du vill prata lite. Har inte hittat så många härifrån norr som ska göra en :) förresten vilket datum var du på infoträffen?