• vänat

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

stora storken skrev 2010-06-30 23:29:21 följande:
    Nu har jag pratat med en bekant som gjort öppet snitt i Uppsala - hon hade blivit rekomenderad att göra öppet snitt eftersom hon var snittad med barn sen tidigare 1 gång - 95% av dom som är snittade sen tidigare blir opade med öppet snitt vid Gbp- jag funderar starkt på ändra mig till öppet snitt i från titthål - fick juh bestämma själv hur jag ville göra sa kirurgen och då var kön till öppet snitt kortare och kan ske relatvit omgående efter sommaren. JAg är snittad med barn tidigare 2 ggr så chansen att det endå blir öppet snitt är ganska så stor.

Frågan jag funderar över hur går det med en ev bukplastik om man opereras med öppet snitt för tredje gången? Någon som har erfarenhet av det?
    har ingen erfarnehet av bukplastik men så väl kirugen som plastik kirugen sa att de har ingen betydelse om vid en bukplastk om man är opad med titthål eller öppesnitt . Ja skilande är ju att vom man är oppade med öppesnitt kan man ju inte ta bort och dölja alla öppna snitt men de är ju trots allat inga skönsthets operation som ska göras så vida man inte tänka besköade själv och verklingen tycker at utsednde är viktigare än hälsa förståss.

Är oppade med 4 öpnna snitt där av har jag prata med så vaäl plsatik kirugen och vanliga kirgen och som sagt fått svaret jag nämande tidagre i inlägget.
  • vänat
    Jofimiel skrev 2010-07-01 15:13:10 följande:
    Har lagt in bilder på magen nu ett halvår efter min cirkumferenta bukplastik, om någon är nyfiken förståss...Flört
    Gratis till bukplastiken hur måde du efter åt? Ungfär hur länge hade ont efter bukplastiken? Hur länge använde korsett?
  • vänat
    Jofimiel skrev 2010-07-01 19:58:04 följande:
    Vänat:

Jag hade ont länge, jag gjorde ju en cirkum. Alltså uppskuren runt om hela. Mage-höft-rygg. Jag hade mina dränage kvar länge också. De ville inte sluta vätska. Sen åkte jag på en kraftig infektion o såret gick upp på ett ställe. Fick lägga om och äta antibiotika. Tog ca tre mån till jag va helt återställd. Och läkt. Gördeln hade jag ungefär lika länge. Dvs tre månader.
    Ok tack för ditt svar!! för ljust sådant har jag funder kring men jag förstår ju att även deta är individuellt hur man upplever de precis som med allt ting annat.

Låter dock jobbigt med infektion i såert men skönt att de trots allt läkte till slut även om de tog extra långtid.
  • vänat
    V P E skrev 2010-07-01 22:07:53 följande:
    Minus tre kilo med VLCD... hur lång tid tar det??
    Är individuellt beror på hurstor övervikt man har ocgh hur övervikten sitter är för delad. samt hur gamal man är och hur mycket man klara av att rör på sig under tiden mn endst går på VLCD samt om du får i dig till räckligt mycket vatten också under tiden.
  • vänat
    V P E skrev 2010-07-01 22:56:33 följande:
    Ok, ja det är förstås individuellt... men nog borde väl tio dar räcka för tre kilo... tänkte promenera bort lite innan också, så det kanske bara handlar om två kilo sen...

En snabb fråga till: Vad kostar Descutanpaketet man behöver innan op?

(det är tuuusen frågor nu )
    Inte konstigt att du hartussenfrågor så är de ju får oss alla stax innan och sedan kopmmere går frågor under olika perioder.

Ja tio dagar borde räcka för 3kg.
    Jag behövde inte själv köpa descutanpakete utan fick på¨sjukhuset. Men om ingenn anna kan svara på din fråga så kolla på apoteket de bör veta.

Lycka till!
  • vänat
    frökenKAJO skrev 2010-07-02 10:57:20 följande:
    Fast jag måste säga att jag är oerhört övertygad om att det finns ett starkt samband mellan vad som händer i huvudet och vad som händer i kroppen. För mig är skillnaden innan och efter op gigantisk, det är nästan så jag misstänker att de kanske opererade huvudet också när de ändå var i farten.

Nåja, det är ju individuellt som du säger. Det jag hoppas på att slippa är egentligen mitt sötsug, det klarar jag mig hemskt bra utan!
    Dietisten sa til mig och de andra somvar på infroamtions mötete inana opertionen att söttsuget slipper man om man äter tillräckligt med mat tillräckligt ofta till räckligt stora mängder äter man får sällan eller får små potioner blir söt suget större.
     men som sagt bara den infromation jag fått.
  • vänat
    Anna 73a skrev 2010-07-02 13:01:11 följande:
    Jag är i chock!!!

Det e 17 dagar sedan som jag opererade mig.

Jag gick ner 5 kilon innan operationen.
    Och så har jag gått ner 9 kilon efter..HELT OTROLIGT
     Och idag mätte jag mig för 1:a gången.

Hals -3 cm
    Arm- 1 cm
    Byst - 9 cm
    Midja - 9 cm
    Höft -11 cm
    Stuss -8 cm
    Lår - 5 cm
    Knä -4 cm
    Vad -3 cm

53 cm !!!!!
    14 kilo!!!!

Jag e så jäv-a lycklig!!!
    För första gången är det nåt som verkligen funkar!!!

Jag va bara tvungen att skriva då jag knappt tror det e sant själv!!!
    Garttis tilla alla tappade kg & tappade cm!
  • vänat

Någon som vet vad som hänt med denna ts? De ser så konstigt ut allting i själva ts är liksom högerjusterat? och svårt läst tycker jag?

Men tittar jag på andra ts här på fel ser de helt normal ut!"

Någon anna som märkt samma sak? eller vet ni vad orskaen är?

• vänat
    Mli79 skrev 2010-07-03 23:31:01 följande:
    Jag funderar på om det kan vara så att texten i trådstarten är centrerad, kanske är det som spökar? Håller med om att det ser lite konstigt ut.
    Ok för de har ju inte vart så tigare vore ju braom de är något som går att rätta till! Tänker de kan ju underlätta framför alt för de som evtuellt komer ny hit till tråden. Voi andra klaraoss nog ganska bra skulel jag tro men i bland kande ju trots allt vara smidigt att kolla ts i bland då man sanbbt vill uppdater sig om något.
  • vänat
    Willesmamma skrev 2010-07-04 00:50:23 följande:
    Vad skönt att det är gjort nu iallafall, jag åker ner till Stockholm för att operera mig på måndag morgon, är grymt nervös!!!!
    Hoppas att du snart mår bättre!
    Mvh Maria
    Att vava nervös skulel jag villa säga är normalt tror att de flesta av oss var de ljust inna operationen.
    Men håller tumar och tänker extra mycket på dig under morgondagen då de ska bli operation.

Lycka till!
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)